Hej Tjejer!
Sorry att jag försvann, jag har haft fullt upp med jobb och tentor. Jag ska försöka svara här så gott jag kan.
KitKät,
Jag googlade din klänning, GUD vad fin!!! Jag gillar att den inte är axelbandslös, kjolen är stor, men inte för stor. Verkligen en fin klänning måste jag säga.
Jag har också varit inne på cupcakes eller en dessertbuffé istället för en traditionell tårta, jag vet dock inte om jag lyckas övertala min mamma och syster (!) om den ideén, jag la fram den för inte så länge sen och min mammas svar var att "det är klart att vi ska ha dessertbuffé OCH tårta". ...så vi får se.
Pagnie,
Jag gillar Scandic i Sollentuna, väldigt fräscht där. Smart att ha tre fotografer på bröllopsdagen, är de från samma företag eller har ni "anställt" dem separat?
Vi kommer också ha Zurna, jag är som sagt armenie och min blivande är syrian, så det ingår väl i bådas tradition, främst hans dock.
Goli,
Ja, jag skrev precis till pagnie att hotellet är fint, jag har inte sovit där men sett lounge-delen, det är verkligen ett fint hotell. Jag misstänkte att du var iranie, =), jag är armenie, men mina föräldrar är från Iran. Även om jag älskar kyrkbröllop så tycker jag att det är något väldigt speciellt med Sofreh Aghd, det är så himla vackert, blir lite avundsjuk på dig.
Vi har bokat lokal (Mor Johannes i Märsta), bokat fotograf, bokat sångare, Zurna är också bokad, Prästen är bokad.
Det viktiga nu är att hitta någonstans att bo, vi behöver en LÄGENHET , Jag försöker kolla lite på Hemnet då och då, men just nu känns det som att jag verkligen inte har tid. Sen behöver jag även en brudklänning, jag har varit och kollat i ett par butiker i stan, bla White Birds och Milagro, men jag har verkligen inte hittat något. Jag föll i ochförsig för en klänning på White Birds, som visade sig kosta 98.000 (!!!), så den gick bort haha. Hursomhelst så tror jag att hitta klänning kommer bli den svåra biten.
Känner ni er stressade? Jag har REDAN börjat drömma om bröllopet, brukar vakna alldeles stressad på morgnarna. Det är så mycket som ska falla på plats, hur klarar ni tjejer det?