Orientaliskt bröllop
Har läst allt och ska försöka svara så gott det går nu tänkte jag. vissa jobbar ju ;) då hinner man inte med alla sidor ni hinner.
Jag gifter mig också med en kurd från iran. ifall det är intressant att veta. Vi bokade ju som sagt olles krog och det är vi mer än nöjda med. Kan absolut rekommendera. Har hört många bekanta som vart på bröllop där och så och sen pratade svärmor med några som hade sitt bröllop där och dom var super nöjda. Dom fick gå dit när det var bröllop och kolla lite, tjuvkika lite och dom pratade med tärnan. hon sa att allt var super bra.
Sen har vi provsmakat maten där och den är hur god som helst. Vi har då persisk buffe precis som goli.
Vi fick samma pris som goli där om du vill veta det också men då ingår blommor plus såååå mycket annat. vill du veta exakt vad får du säga det så skriver jag det då. Är lite seg efter en heldag på jobbet.
Håller nog tyvärr med kitkät vad det gäller söndag dock. Jag personligen skulle nog aldrig ha mitt bröllop på en söndag. utan det är nog som hon säger. folk jobbar ju och har man inte semester då så kan det vara riktigt svårt att få det också mitt i semestertider. Så vill du ha en fest som håller på ett tag och där alla kan komma så borde du nog hålla den lördag eller eventuellt en söndag. Men det där känner ni så klart själva också.
Har du hunnit fixat något annat runt bröllopet då? eller kör du lokal först?
Ska ni ha kurdiska spelmän och så då?