kitkät skrev 2012-10-15 15:04:13 följande:
Värst vad ni är barnkära då! Hur kommer det sig att ni har så "bråttom" med att skaffa barn direkt inpå bröllopet? Är det bara barnlängtan eller är det biologiska klockan som tickar? Hur gamla är ni föresten? Jag känner också att den biologiska klockan tickar, men vi har sagt att vi ska vänta med att skaffa barn, åtminstone till ett år efter bröllopet. Vi vill leva ihop som nygifta först med allt vad det innebär, haha! Jag är 26 år, och min fästman är 27. Hur många barn vill ni ha då? Jag vill ha tre barn
oj nu vart det många frågor. haha.
Nej men bråttom har vi väl egentligen inte men det känns som att det är dags liksom. När vi har gift oss så är alla mål uppnådda om du förstår vad jag menar.
Vi är båda utbildade och jobbar, vi har då förhoppningsvis köpt vår lägenhet även fast det går lite sakta just nu haha, sen så är vi gifta då och våra vovvar är äldre så dom är inte lika dryga längre. Sen efter bröllopet är det ju inget mer vi "måste" spara till. Så då passar det jättebra.
vi är när vi gifter oss 23 & 24 år gamla. både jag och sambon fyller år ca en månad efter bröllopet så vi blir 24 & 25 då. Så någon stress på grund av ålder är det icke.
Men vi vill nog ha 3 stycken har vi sagt. men sen får man ju se hur det blir med det när man väl är inne i processen.
Men som sagt vi känner att det är dags helt enkelt. vi har vart tillsammans tillräcklig länge och har gjort det vi känner att vi måste göra innan och har som sagt vår utbildning så vi ser inget som hindrar oss.