goli skrev 2012-10-21 09:16:34 följande:
Vet du, Pagnie, du e nog den första som har haft så mycket bra att säga om jobb i akutvården! Varje gång jag berättar för folk att jag vill bli akutläkare så får jag alltid svaret: usch, vad stressigt och tufft! eller: nä, jag väljer att ha ett liv istället. ????!!! Seriöst??? Haha, människor är bra roliga! Men jag väljer akutsjukvård just för att det är spännande och varierande och för att det är i sjukhusmiljö. Hade praktik på en vårdcentral i somras i två veckor och det var mer än jag klarade av, kände direkt att det inte var min grej!
På tal om svårflörtade killar, hahaha, ni har inte träffat min blivande... Han var sååååå svår i början så jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Jag var på honom väldigt mycket i början men han var bara konstig. Det började med fyllehångel några gånger och då var det inga problem men så fort vi var nyktra så flydde han varje gång jag och han blev ensamma i ett rum. Vi träffades ganska ofta också eftersom vi bodde i samma korridor, gick i samma klass o allt. Anyways, efter ett tag så tänkte jag bara att nu ger jag upp, han e inte intresserad och började dissa honom. Först då vaknar han till och undrar vad som är fel, hahaha! Då hade vi vårt första seriösa snack och jag fick veta att han var livrädd för att vara ensam med mig för han blev så nervös! Sen tog det ytterligare ett tag innan det blev något, men sakta o säkert. För vår del tog det 2 år innan han träffade min familj för första gången, det tog också sin tid. Men jag är glad att det gick som det gick och jag ångrar inget för vi är väldigt lyckliga tillsammans. Ni har vi varit tillsammans i 4 år och 7 månader så det e ett tag! Läängtar tills vi e gifta!
Brukar också få liknande kommentarer av honom, varje gång han märker att jag blir tyst och knappar på tangenterna frågar han: Är du inne på bröllopssidan igen, baby? och bara skrattar. Men det ska de vara glada för, hahaha, så slipper de höra oss tjata om bröllopet med dem!
ja men jag kan inte säga annat än att jag älskar mit jobb. så är det bara. Jag verkligen lääängtar till jobbet och jag tycker tiden där går så jävla snabbt. helt underbart är det. Kan verkligen inte hitta något annat och jag vill verkligen inte göra något annat för inget är så bra som det här. så bli akutläkare. Det tror jag är värt det. helt underbart säger jag bara. ja det vart en massa underbara ord här nu men jag är bara så glad att jag har hittat rätt.
Dom som tycker det är stressigt och att man inte får ett liv det är dom som tar med sig jobbet hem och bryr sig om allt gnäll. Jag lämnar jobbet där jobbet ska vara, alltså på jobbet och inte hemma. Hemma är det bröllop och barn som gäller. Och sen allt gnäll om än det ena och än det andra det lyssnar jag inte på. då kan man inte annat än att trivas.
Haha ja men karlar är uppenbarligen så där. Dom kan inte ta initiativ till något alls utan man får styra dom i rätt riktning så är det faktiskt. Men det är ju värt det i slutändan ändå så det klagar jag inte på. Dom kommer ju undan med rätt mycket bara för att dom är söta så. ;)