Viola och Kitkät, det går bra med fästmannens kostym!
Lavelii, bilden du har lagt upp är nästan exakt det min fästman håller på att få uppsydd. Kostymen är i mörkblå färg, skjortan är elfenbensvit, västen är en annan variant av elfenbensvit fast i siden och kravatten är vinröd. Han har gått på ett antal provningar nu ooch den är långt ifrån färdig men shit vad stilig han e i sin halvsydda kostym! Han håller på att gå ner i vikt nu och skräddaren får sy in lite mer varje gång han går på provning, hahaha. Nästa provning är på tisdag så det ser jag fram emot.
Som jag skrev innan så har han lite ångest över att han betalar så mkt för en skräddarsydd kostym men nu ser vi att den är så värd det. Han är inte typen som unnar sig lyxiga saker direkt, min älskade fästman. Så det är nog där skon klämmer. Jag tycker absolut att han förtjänar det och vet att han kommer bli supernöjd när den är färdig. Dessutom kommer han alltid kunna använda den här kostymen till andra events.
Viola, det går bra med allt. Vi har inandlat det mesta på Ikea och hoppas på att allt ska vara levererat samma dag som vi åker upp till Sollefteå, dvs den 7e juni. Då kommer vi direkt till vår första gemensamma lägenhet och jag ser fram emot det så otroligt mycket! Den helgen kommer det att bli en massa pyssel och det ska bli kul att inreda vår lägenhet. Vi har ju inte ens sett den, hahaha! Bara på kort! Min bror hade sin placering där för ett tag sedan och han har varit på visning men inte vi. Roligt, va? I vanliga fall är jag ett riktigt kontrollfreak men jag har lärt mig att slappna av lite nu. Kanske för att jag är helt utmattad efter alla års studier!
Men saken är den att efter att ha bott i vår korridor nu i 6 år så har jag inga som helst höga krav på något. Vi har delat toa, dusch och kök med tjugo andra människor, vissa riktigt äckliga, vi har fuktskador i alla väggar och tak, vi har ett litet kylskåp med ett ännu mindre frysfack, myrstackar lite överallt och man vet aldrig vad som väntar en när man ska gå på toa. Så ja, ser fram emot vår lägenhet som fan, hahaha!
Ni då, hur ska ni göra med möbler osv?
Kitkät, anledningen till att vi inte bjöd alla på en gång var inte pga att folk inte ska få plats, det är det inga som helst problem med utan det är ju mer det att det kostar en bra slant... Dessutom känner vi inte så där överdrivet många människor heller utan vill ha folk runtomkring som betyder något för oss. Men det kommer nog att fixa sig! Jag får helt enkelt ha tålamod! Vilket är lättare sagt än gjort, haha!
Lavelii, ha det så roligt med din familj och ha det så kul på bröllopet!
Pagnie, ta hand om dig o jobba inte ihjäl dig! Du får ta o kurera dig ordentligt och sova mycket! Krya på dig!
Nu tjejer ska jag återgå till mitt plugg. Har tenta imorgon och om två veckor är det äntligen slut för min del! Skööööönt!!!