kitkät skrev 2012-12-02 23:56:04 följande:
Pagnie,
Skönt att ni också vet hur det är... Jag får ringa till dom innan jul, så ska jag be om att få träffa konditören så snart som möjligt och diskutera tårtan!
Hur vill du ha brudbordet?
Vad mysigt med hotellvistelse! Du får berätta om er romantiska helg för oss sen! Jag blev nyfiken nu på vad din fästman kan ha hittat på, haha.
jadu bra fråga. men jag vill ha det uppe på scenen och massa blommor uppepå. rosa rosor kanske för det hade vi tänkt att ha på de andra borden så det blir nog bra om det blir samma. men inga soffor här inte utan ganska normalt så att säga. haha.
hur har du tänkt det då?
Ja men precis. grejen med min man är att när han planerar något så blir det ofta väääldigt romantiskt. han är romantisk som en kratta när det kommer vardagsromantik men när det kommer till sådna här saker så kan han faktiskt.
som vår första alla hjärtans dag. han hade tänt levande ljus i heeela lägenheten, köpt jordgubbar (i februari!!!!) och doppat i choklad. han hade bokat sin kompis som chaufför som åkte och beställde vilken mat jag än ville ha, han hade laddat ner en film jag hade tjatat om att se länge och han hade köpt chokladask i formen av ett hjärta som han ställde i mitten av några ljus som han formade som ett hjärta.
Sen gjorde han något liknanade alla hjärtans dag efter det med.
och nu senast så hade han gjort samma sak typ. köpt snittblommor, ljus i formen av ett hjärta, mitt favoritgodis hade han köpt och han kan knappt laga mat men han hade gjort färst pasta med ostsås och falukorv som han hade skärt ut som hjärtan. haha. sen mitt i allt så hade han skrivit en dikt till mig. sååå söt.
Sen så när jag kom hem från dalarna en gång så stod han i hallen, nyduschad, nystädad lägenhet och höll upp en bukett rosor när jag kom hem. gullunge alltså.
och sen frieriet då. my god säger jag bara. han hade satt på sig skjorta och slips och grejer. det låg blå rosenblad i heeela lägenheten (jag älskar ju blått) värmeljus ööööverallt och sen hade han hängt upp en hel pappervägg där han skrivit massa små beskrivningar på hur mycket han älskade mig. typ "jag älskar dig lika mycket som jorden är stor i mm" osv.
Sen gick han ju ner på knä och hade någon låång kärleksförklaring som jag knappt mins något av och sedan åt vi på "vår" restaurang där vi hade vår första dejt.
ja som sagt han KAN om han VILL.
du kan ju tro att jag är liiiiite nyfiken här. han är alltid så hemlighetsfull när han gör sådant här. men ni ska få höra all about it.