goli skrev 2012-12-01 21:53:35 följande:
hahaha! Pagnie, jag lovar att efter att jag läste ditt inlägg så tänkte jag: shit, det där har jag oxå tänkt på o borde ta tagi. Underklädes-delen, alltså! Men sen tog mitt fiskminne över och ja... men du kan ju ta det som en diss. hellre det än att erkänna att jag e gammal!
Vet faktiskt inte hur jag ska göra med underkläder under klänningen. Funderade på ngt korsettliknande innan men då blir det kanske kaka på kaka iom att klänningen har typ korsettsnörning o inbyggd bh. Fast den inbyggda bh:n ger ändå inte den effekt som jag vill att den ska ge, jag har väldigt väldigt liten byst... obefintlig typ... vilket lefer oss in på underkläder/sovkläder för bröllopsnatten, förutsatt att man lyckas hålla sig vaken då, hahaha! men om man har större byst e det lättare att hitta ngt sexigt, för då blir allt man sätter på sig sexigt!!! men med liten byst e det mkt svårare. vill inte ha överdriven push-up heller, känns så fake då, speciellt som den ändå ska av liksom.
hur ska ni göra?
okej jag blev dissad helt enkelt. fy fan för er. ;)
Ja men så är ju min klänning med men jag tror nog att jag kommer ha en korsett under ändå. för precis som du kära goli så är tuttar något jag har brist på. Därav svärmors kommentar om att vi ska åka till iran så jag kan köpa tuttar.
Ja du fattar haha. Men som sagt det blir nog en korsett under men frågan är vad man ska ha för trosor som är bekvämt hela dagen. det är ett riktigt problem. jag vet inte alls vad som skulle vara skönast. jobbigt.
Men ja till kvällen/natten där är det ett problem. Man vill ju ha något sexigt nattlinne men som du säger det är snyggare om man har lite byst. Men det finns ju sådana med inbyggd bh i också och dom kan man ju ha. men som du säger man vill ju inte pusha upp för mycket. Nu har väl min man redan sett allt så han vet ju vad han får men ändå. Svårt det där.
Och mannen är inte till så mycket hjälp han heller. jaja. Man får leta helt enkelt. men jag vet inte vad det finns för alternativ.
dock tror jag nog att man kanske ska ha en naturfärgad korsett eller något under klänningen för att minimera risken för att något syns igenom.