• daniiel

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51

Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • daniiel
    lillasofie skrev 2013-02-04 18:46:24 följande:

Härligt Tycker du man ska ta lager underifrån, eller nåt i mitten? Det understa är ju väldigt litet menar jag.

Jadu, bra fråga.. Jag hade nog börjat underifrån tror jag och klippt bort det innersta :) För som sagt, ibland kan det krävas väldigt lite för att få en stor skillnad.
  • daniiel
    Grundell skrev 2013-02-04 20:12:24 följande:
    Någon form av underkjol brukar nästan alltid vara att föredra :) Jag skulle dock inte rekommendera en underkjol med ringar till en sån slät kjol, för det kan bli så att ringarna syns igenom. Jag tror mer på en underkjol utan ringar, men tyvärr har inte LITB så bra utbud av såna. Alternativt en underkjol med bara en ring längst ner (som man kan plocka bort) och då tror jag den här skulle passa bra www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstandig-klanning-1-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p67705.html
  • Candyheart

Vilken slags underkjol ska jag ha till den här klänningen? Några tips? Den ska tas in en del i midjan då den blev lite stor där och blir lite för rak enligt min smak. Jag vill visa min midja och förstärka mina höfter som är smala till min kropp. Därför vill jag ha fluff där nere :) Den har släp

Det är den här klänningen:

• daniiel
    Candyheart skrev 2013-02-04 20:53:01 följande:
    Vilken slags underkjol ska jag ha till den här klänningen? Några tips? Den ska tas in en del i midjan då den blev lite stor där och blir lite för rak enligt min smak. Jag vill visa min midja och förstärka mina höfter som är smala till min kropp. Därför vill jag ha fluff där nere :) Den har släp
    Oh, vilken fin klänning! :) Ska du ha släpet nere hela dagen/kvällen? Isåfall tror jag verkligen på en underkjol med släp, www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoat--2000-_p67706.html Det förutsätter ju dock att du inte tänkt knyta/haka upp släpet senare :P
  • Candyheart
    daniiel skrev 2013-02-04 21:24:32 följande:
    Oh, vilken fin klänning! :) Ska du ha släpet nere hela dagen/kvällen? Isåfall tror jag verkligen på en underkjol med släp, www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-len... Det förutsätter ju dock att du inte tänkt knyta/haka upp släpet senare :P
    Jo jag funderade på den kjolen, blir nog så. Jag har tänkt ta av underkjolen efter vigseln, när det är dags för middag och sen dansa sönder min brudklänning ;) Hahahaha
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill