• daniiel

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51

Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • Lakinna

Hej, här kommer bilder. Jag provade klänningen igen idag och det kändes mycket bättre. Dock har jag snörat den själv så det kanske inte är optimalt. Tror dock jag behöver en annan underkjol och skulle vilja ha hjälp med det. Den jag har på mig här är en lånad med två ringar (se bild). Tror jag behöver en dels med släp men även en med mer lyft upptil. Idag drog jag upp kjolen lite högre än förra gången jag provade och då kändes det som att jag fick lite bättre midja. När den sedan är insydd och bättre snörad kan den nog bli en 100poängare

Vad tycks?!

• MH2014
    Lakinna skrev 2013-02-09 17:46:26 följande:
    Hej, här kommer bilder. Jag provade klänningen igen idag och det kändes mycket bättre. Dock har jag snörat den själv så det kanske inte är optimalt. Tror dock jag behöver en annan underkjol och skulle vilja ha hjälp med det. Den jag har på mig här är en lånad med två ringar (se bild). Tror jag behöver en dels med släp men även en med mer lyft upptil. Idag drog jag upp kjolen lite högre än förra gången jag provade och då kändes det som att jag fick lite bättre midja. När den sedan är insydd och bättre snörad kan den nog bli en 100poängare

Vad tycks?!

Den är URVACKER på dig,,,förstår inte att du tvekat ;) men vet hur känslan känns...
  • Lakinna
    MH2014 skrev 2013-02-09 18:20:18 följande:
    Den är URVACKER på dig,,,förstår inte att du tvekat ;) men vet hur känslan känns...
    Tack snälla!

...kändes som sagt bättre idag, tror bara att jag inte var beredd på att spetsen skulle se ut så och då speglade det väl kanske hela provningen...
  • MH2014
    Lakinna skrev 2013-02-09 18:32:31 följande:
    Tack snälla!

...kändes som sagt bättre idag, tror bara att jag inte var beredd på att spetsen skulle se ut så och då speglade det väl kanske hela provningen...

som jag skrev förut,,så såg spetsen faktiskt ut så i butiker oxå på många klänningar...jag blev ju själv konfundersam då min korta skulle vara spets oc såg likadan ut,,fast för mig gjorde det faktiskt inget, utan det va ALLA blommor som knockade mig!!

Sen tror jag faktiskt att jag önskar jag tagit en storlek mindre...hmm....

• Lakinna

Ja jag skulle också behöva en storlek mindre, det blir inget V i ryggen av snörningen utan den är fullt åtdragen nästan hela vägen. Nån som vet om det är svårt att sy in? Hoppas inte. Tips på "rätt" underkjol tas också tacksamt emot....

• daniiel
    Lakinna
    Ojoj, så fin klänningen blev! :D

När det gäller underkjol, så bör en "klassisk" två ringar med släp funka bra tror jag :)
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-kapellet-tag-1-klassens-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p67706.html

Och ta den till en sömmerska och hör om det skulle gå att sy in den lite. Det brukar vanligtvis inte vara några problem eller kosta alltför mkt :)
  • Yousofin

Lakinna var har du köpt din klänning och för hur mycket?

• daniiel
    Yousofin skrev 2013-02-10 18:33:25 följande:
    Hej är det någon som vet något om coralbuy.com?
    För mig funkar inte länken. Jag kommer inte in på sidan. Jag kommer dock in på en sida som heter så om jag skriver in adressen själv istället. Jag har noll koll på den sidan, vet inte av någon som beställt därifrån. Du kan ju dock få din klänning, även om du hittat den där, uppsydd av tex Milly, Landy eller Dino om du inte vill chansa :)
    Yousofin skrev 2013-02-10 18:36:42 följande:
    Lakinna var har du köpt din klänning och för hur mycket?
    Förlåt Lakinna att jag lägger orden i din mun nu, men så vitt jag vet, så beställde du den från www.dinobridal.com och betalade 1450kr och det var gratis frakt just då. Rätta mig om det blev något fel :)
  • Yousofin

Oj det var inte dyrt för den fina klänningen. Ursäkta mitt okunnande men kan jag kopiera bilden och skriva mina mått så syr dom upp den till mig? Kostnad tror du?

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill