Akjson skrev 2013-03-26 10:37:14 följande:
När ni var på Suitopia, sa dom då hur lång tid det tar att få en kostym? Jag gillar deras koncept och priser...
Jag tror att hon sa 4-6 veckor. Eller snarare, att det brukade ta 2-3 veckor men att de säger 4-6 veckor eftersom det ibland kan ta den tiden och de vill att man ska vara säker på att beställa i tid.
MariaochDaniel skrev 2013-03-26 12:43:38 följande:
Sedan är det här med efternamn! Jag har två efternamn idag, eller ett efternamn och ett mellannamn. Jag kommer att ta sambons efternamn men frågan är om jag också ska behålla ena av mina. Kan inte bestämma mig!
De två passar inte ihop och jag vill absolut ha hans, eftersom vår son heter det. MEN mitt efternamn är taget och det är bara vi som heter så, så det vore kul att behålla. Hjälp!
Hmm, knepigt. Men du får nog tänka på vad som är viktigast; att heta samma som er son eller att behålla det unika namnet. Om du kan avgöra det utan att tänka på namnen i sig så har du ditt svar där
Vi har också en efternamnsfråga som ligger och gror. Jag har ett unikt namn och har redan bytt efternamn en gång i mitt liv (för att heta samma som min släkt - inte pga giftemål
), så jag tänker inte byta igen och förvilla mina vänner ännu mer... Sambon har ett vanligt "-son"namn, men har jätteångest över att byta bort det eftersom det är "en del av vem han är". Jo tack, och det har ju ingen annan känt genom världshistorien, liksom.
Så diskussionen är egentligen inte en diskussion, snarare att han måste bestämma sig om han tycker att det är viktigt att vi heter samma sak.
Jag kanske låter lite hård, men min sambo har alltid så svårt för att bestämma sig. Så egentligen blir det lättare för honom när jag är bestämd - nu har han bara två saker att välja på. Om jag hade varit villig att byta nman hade vi haft ännu fler alternativ, och då hade han aldrig kunnat komma fram till något...