fiah skrev 2012-12-31 00:32:11 följande:
Hej!
Gott nytt år!
hej o välkommen hit till denna tråd du med, vad roligt att allt fler o fler hittat hit.
oj ja falun är inte heller så långt från mig det heller juh
augusti är en bra månad, då fyller jag o min äldsta son år
Här planeras det bröllop för fullt. Vi gifter oss den 10 augusti
Bor i Falun.
Kyrka och präst är bokat, festlokal är klart. Solist till kyrkan tillfrågad. Tärnor och marshalkar samt näbbar är utsedda och
toastmaster+madame skall få frågan i dagarna. vad spännande då hoppas jag ni får ett positivt svar från de tillfrågade
Färgerna blir grått på en bas av vitt med accentfärgerna turkos och brun. låter som en jättefin färgsättning på temat
Save the date kommer att gå ut de närmsta veckorna när vi är klara med utformning av inbjudningskort, så att allt går i samma stil. Nästan 90 gäster kommer få en inbjudan någon gång i mars. oh det var inte dåligt det blir lite folk då med andra ord
Klänning har jag inte tittat så mycket på men fästmannen och jag ska ta en dag att prova runt lite i Borlänge, där finns ju en del bra ställen för uppslag och ideér. Har besökt en del bröllopsmässor under året och planerar att gå på några till, ideér kan man inte få för många av... :)
är nästan lite avis på er som har en del kvar att göra, ni som har lite kvar att suga på karamellen så att säga.
åh hade oxå velat gå på några mässor men fanns inte tid till sånt, blir svårt med tid när man har småbarn o massa djur.
Vi bestämde för precis ett år sedan att vi skulle gifta oss så vi har haft gott om tid att spara pengar. Man blir dock förvånad över vad DYRT allt är.
ja det märkte vi oxå när vi började räkna på vad det kommer att kosta, men vi har haft turen att inte behöva stirra oss blind på nån specifik summa, men vi har satt som maxtak 80.000 kr vi kommer dock understiga det ganska mycket men då har inte vi så många gäster heller.
Men vihar inte medvetet försökt snåla in på något utan vi har köpt det vi velat ha utan att vara snåla så att säga.
Men vi kommer att göra så mycket vi kan själv (jag älskar att pyssla och vi har familjer som längtar efter att få bli satt i arbete med detta projekt).
ja vi har oxå valt att göra en del själv men som sagt vi har betalat för att få slippa en hel del göromål just pga att det blir svårt med tid när man har barn o djur o sen vill vi känna att vi vill kunna njuta fullt ut utan att behöva stressa med massa måsten.
Det kommer dock inte att bli ett budgetbröllop, det här ska vi bara göra en gång i livet och vi vill bjuda våra familjer och vänner på en sjujädrans fest. helt rätt, har man råd o förmåga o vilja så ska man självklart slå på så stort som känns rätt för en själv.
kan säga som så att första gången jag gifte mig med en annan man så slog vi på stort o det blev ett jättestort jättedyrt bröllop och just pga att många av de som var gäster då känns fel att bjuda denna gång,det känns lite som att tigga upppmärksamhet o gåvo tiggeri om man valt att bjuda många av de gäster som var då o få dem som gäster nu.
så därför har jag o min m2b valt att ha mindre bröllop med färre gäster men med lyxig touch o inget snålbröllop bara för att det bir få folk.
Du kan väl lägga upp lite bilder så småningom om du känner för det o det är alltid roligt att få bli lite up to date här på andras planeringar o ideer.
och än en gång ett stort grattis o lycka till med det stundande bröllopet.
mvh maxmamma