• LindaCalle

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Hejsan!

Var är ni, alla ni som ska gifta er i Åhus/Kristianstad trakten under året som kommer?
    Jag vill mer än gärna ha nån att bolla ideér med! :)

Bor själv i Åhus och ska gifta mig nån gång under 2013!
    Dyk in vet ja! 

• Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
  • Miss JH

De heter hyrporslin.nu och håller till på Industrigatan. Nu har vi bara räknat på 54 tallrikar och 54 assietter. Vet inte vad de tar för glas. Tror de tog 2:50 per gaffel och 2:50 per kniv. Men gå in och kolla deras hemsida,där ligger alla priser. Så kan du ju se om du kommer billigare undan hos dem.

• LindaCalle

Nä, det var dem vi hade kollat på också! :) Men när man räknade ihop allt från champagnemingel, till kaffekoppar så blev det myyyycket pengar!

• Memme

usch ja, dessa priser dessa priser. Inte visste jag att det var så dyrt att gifta sig ;P

• Miss JH

Ja ni skulle ju ha en hel del mer än oss att hyra. Så misstänkte att det blev runt den summan för er. Ja, det kostar verkligen att gifta sej. Tur det kommer vara värt varenda krona

• MiaMiniMe

Lite nyfiken på vad ni har lagt er budget på? (Om man får vara så fräck att fråga) :)

• MiaMiniMe

Memme:
    Både mina och min sambos föräldrar är skilda och har varit det sedan vi var väldigt små. Så för oss var det ganska naturligt att deras nya partners fick vara med vid "honörsbordet". Å andra sidan tvivlar jag på att de tagit illa vid sig om vi placerat dom någon annan stans. Resten av gästerna har vi placerat i grupper om tio. Vi har försökt att blanda lite men ändå se till så att alla har folk omkring sig de känner och trivs med. Det blir 5 grupper med 10 på var bord och sedan honörsbordet i centrum. Vi slopade den "traditionella" bordsplaceringen eftersom vi vill inte riskera att det blir stelt. Vissa av gästerna talar bara sitt eget språk nämnligen...

Insåg häromdagen att det blir nog en del problem med talen om vi inte tar in dom i förväg och översätter....

• LindaCalle

Vi har inte lagt nån budget faktiskt....:(
    Vet i fasen vad kalaset kommer att gå på men försöker efter "så bra osm möjligt men så billigt som möjligt". Så vi letar bra prisvärda alternativ, men det kommer itne bli billigt ändå.

det jag vet än är väl ca:
    Lokal 6500kr
    Mat     30 000 kr (gissar jag på, sen tillkommer för extra serveringspersonal etc)

Sen är det ju ALLT annat, kläder till alla, alkohol, band om vi ska ha det, tårtan, blommor, dukar, pynt, ring, osv osv....jösses vad det kommer att kosta!! 

• Miss JH

Jag säger som Linda, vi har inte heller lagt nån budget. Vi försöker också få det så billigt som möjligt men det kommer kosta ändå. Kläder, smycken, ring, mat, alkohol, snacks, dekoration, porslin, allt till dukningen, blommor mm mm.

• MiaMiniMe

30 000 för mat låter väldigt dyrt tycker jag :S. Hur många kommer? Vi kör budget så gott vi kan. Fick lokal för 2.500, maten kommer ligga på 5-8.000. ( Utan tårta och dricka inräknat ) En kompis som gott fotoutbildning med mig tar bilderna. ( kan ju tyvärr inte ta dem själv ). Till dukar köpte vi billiga 19 kr lakan på Ikea. fast de hel beror nog på vart man gifter sig och hur exklusivt man vill ha. Vi kör buffé ist för tre rätters och ingen efterrätt innan tårtan. Man kommer ju inte göra något annat än äta xD. Köpt ljus på rea m.m. Vi la vår budget på ca 70 000, blir det billigare är det positivt. Vi kör till Tyskland och köper drickat osv. Men tycker redan priserna kryper upp trots budget version...

• LindaCalle

Åh, 70 000, det var ändå högt satt, det tror jag ni fixar under!! :)

Var tar ni mat ifrån? Vi blir max 70 st. Sittande för- och efterätt, samt buffe till huvudrätt, inkl porslin skulle bli 370 kr /person ungefär.

370 * 70 = 25 900. Gah, svinmycket pengar. :( Men men. Och sen tårta etc på det...

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!