• LindaCalle

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Hejsan!

Var är ni, alla ni som ska gifta er i Åhus/Kristianstad trakten under året som kommer?
    Jag vill mer än gärna ha nån att bolla ideér med! :)

Bor själv i Åhus och ska gifta mig nån gång under 2013!
    Dyk in vet ja! 

• Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
  • LindaCalle

Grattis mille88! Var i degeberga har man fest då?

Vi blir minst 60 och mest 85, beroende på hur många vi kan stryka från listan med gott samvete...svårt det där...
    Midsommar, ja det är inte så längeh till ;) spännande!

Nu ska vi iväg till andys lekland! Ha det gott idag! 

• Miss JH

Ja, det där med gästlistan är tusan det svåraste!! Som du säger, vem kan man stryka med gott samveteFlört. Stora släkter med på båda hållen, sen vill man ju gärna ha med vänner också.

Hur gör ni andra, har ni barnfritt eller kommer ni ha med allas barn på era bröllop?

Härligt med Andy´s. Ha det så roligtSkrattande

• mille88

Vi ska ha festen på forsakargården hotell och restaurang Vi blir nog 70 personer kommer att ha barnfritt men syskonen kommer att ha med sina barn Håller på med inbjudningarna nu ska skickas ut i januari :)

• LindaCalle

Mille88: Åh, låter lyxigt! Då fixar de med dricka o mat också eller? Vad får ni ge för hela det kalaset?

Jo, definitivt barnfritt blir det. Och efter andy's idag med mina barn som grät o gnällde om vartannat ca var femte minut så skriver jag DEFINITIVT barnfritt...;) De kommer vara med under vigsel, och kanske välkomstskålen men sen är det bye bye för alla kids.  

• Miss JH

LindaCalle: Jag har med insett idag att vi ska ha barnfritt . Har haft 3 kids som inte legat på topp här idag... Har pratat med 2 av mina närmaste vänner som jag ville ha som tärnor till bröllopet. De blev jätteglada, så nu har jag 2 underbara som kommer hjälpa till med planeringarna . Mille: Åh vad härligt med festen på forsakarsgården. Fantastiskt fint där...

• LindaCalle

Min tärna är en av mina äldsta vänner, som jag själv var tärna åt för ett par år sen.
    Kanske min närmsta vän egentligen, men svårt att välja också, så annars hade jag velat ha typ 5 stycken och det blir lite väl att ta i, haha!
    Tyvärr bor hon i Helsingborg så så mycket hjälp har jag nog inte direkt. Hon har lite bekymmer med att jag inte bestämt färgtema än, för hon hävdar att hon inte passar i de färger jag ev tänkt ha...haha... 

• mille88

Det kostar 345kr per person då ingår välkomst snittar, förrätt ,huvudrätt tänkte inte ha någon efterrätt eftersom vi både ska ha bröllopstårta och kransekage :) Dom diskar och städar och vi får ta med ringen sprit hur bra som helst :)

• Miss JH

Linda: Mina 2 tärnor bor inte heller här, en i Sjöbo och en i Växjö. Så lär bli mycket telefonsamtal och mailande . Men sen ska vi träffas några helger då vi pysslar och finslipar saker och ting. 29 juni har vi bestämt oss för nu då bröllopet ska äga rum iaf. Åh, vad vill du ha för färgtema? Jag vill ha rosa och nåt annat. Guld kanske? Vet inte vad som går bäst till rosa... Mille: Låter ju kanon!

• LindaCalle

Åh, shiiiit, redan bestämt datum......nu får jag ågren här hemma.. ;)

mille88 skrev 2012-12-27 17:21:19 följande:
    Det kostar 345kr per person då ingår välkomst snittar, förrätt ,huvudrätt tänkte inte ha någon efterrätt eftersom vi både ska ha bröllopstårta och kransekage :) Dom diskar och städar och vi får ta med ringen sprit hur bra som helst :)
     Men WHAT??? Låter skitbra ju!! När bokade ni det? Är det allmänt pris eller känner ni nån? Ingår själva hyran av stället i det priset? Egen dricka med.... Men maten var tvunget att vara därifrån va? Känns dock som väldigt bra pris.

Enligt min sambo ska de ha bytt ägare nyligen...är detta med "nya" ägaren?
    Sambon säger att det är väldigt fint där...får kanske ta en kik! ;) 
  • Miss JH

Ja, det var snabba pix. Men skönt att datumet är satt. Och min ena tärna är utbildad kock så vi pratade om maten mm. Hon gav förslag på vad vi kunde servera som skulle bli lätt och billigt, då vi kommer fixa maten själv. Plus att hon tog på sej att göra bröllopstårtan. Så det känns som man börjar komma en liten bit på vägen.

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!