• LindaCalle

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Hejsan!

Var är ni, alla ni som ska gifta er i Åhus/Kristianstad trakten under året som kommer?
    Jag vill mer än gärna ha nån att bolla ideér med! :)

Bor själv i Åhus och ska gifta mig nån gång under 2013!
    Dyk in vet ja! 

• Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
  • LindaCalle

Åh...ångest ångest ångest!!
    Vad hade hon för förslag på mat då? Kanske kan få lite tips.
    Forsakar såg fint ut, dock inte min "drömstil", samt att menyerna som stod där inte var riktigt i min smak.

Kan också tänka mig att fixa mat själv med hjälp av familjemedlemmar.

Tårtan är ett av mina bekymmer. Jag dekorerade själv mycket tårtor "förr", samt har bott i usa ett år, och fullkomligt ÄLSKAR riktiga amerikanska våningstårtor som är byggda på varandra. MÅSTE ha en sån. När jag googlar hittar jag inget i närheten dock, men fpr väl gå in o höra med de olika konditorna! :) 

• mille88

Man kan själv sätta ihop en meny, det är det vanliga priset de har. Det ingår också en festvåning där man kan ha dansen :) tänkte egentligen hyra en annan lokal men då var jag tvungen att att hyra stolar, bord, service och fixa maten själv Detta löste så himla mycket och jag behöver inte oroa mig för att glömma en massa Får åka dit dagen innan och dekorera så att det blir mer vår stil Vi har rosa, grönt och vit som färgtema :)

• Miss JH

Vi kommer inte ha nån 3-rätters meny. Eftersom vi har sommarbröllop i trädgården vid havet vill vi ha det enkelt. Och vi kan inte hålla på att värma massa mat heller eftersom vi är i stugan. Men iaf, hon tyckte vi skulle ha lite snittar som välkomsttugg och bubbel. Sen tyckte hon vi skulle köra på pajer av olika slag. De kan man göra innan och frysa in, så man inte behöver fixa maten dagen innan och stressa ihjäl med det. Till det en god sallad och gott bröd. Tårtan blir istället för efterrätt. Sen blir det snacks och sånt förstås. Så väldigt enkelt men fullt fungerande för min del iaf .

• Miss JH

Förresten Linda, var i USA har du bott? Jag har också bott i USA i nästan 2 år. Första gången i maryland, mellan Baltimore och Washington D.C och andra gången i Connecticut.

• LindaCalle

Jaha, alltså välja mat helt själv som de lagar? Andra priser då kanske men ändå! Värt att kollas! Jag bodde i larchmont NY, man passerar det når man tar tåget till stamford! Vår bröllopsresa kommer nog bli NY också som det ser ut...:)

• Miss JH

Åååå NY, där var jag var och varannan helg när jag bodde i USA! Älskar NY! Häftigt att åka dit på bröllopsresa. Vi funderar på Budapest, Barcelona eller Paris.

• LindaCalle

Mm, jag älskar det också och har itne varit där på 10 år nu....längtar som bara den! Hade gärna åkt på nån trevlig, inte uberflashig, solsemester med hela familjen annars, men om det blir NY så blir det såklart barnfritt. Inge, rolig semester för barn...

Har du varit på Cafe Wha? nån gång? Mitt favvoställe... :)

• Miss JH

Nä, NY är verkligen ingen barnsemester. Vi har sagt likadant, om vi åker till Budapest gör vi det själva. Vi var i Ungern förra sommaren med barnen och åkte till Budapest en dag. ALDRIG mer med barn säger jag. Inte barnvänligt för 5 öre. Så vi hann knappt se eller uppleva något av denna fantastiska stad, så jag är sugen på att åka dit igen. Bara vi 2. Och då passar det utomordentligt som bröllopsresa . Nä tyvärr har jag inte varit på café wha . Det är 14 år sen jag var i USA senast. Vi hängde mycket på hard rock, life ( tror jag klubben hette, finns nog inte mer). Sen var det mest shopping och konserter i NY.

• Miss JH

Yeayh!!! Fick bilder på min brudklänning idagSkrattande. Sååå fin och vill bara ha hem den nu så man kan sy in och fixa.

• LindaCalle

Åh härligt!! Då har du inte provat den eller? Ny eller begagnad? Jag är verkligen inte nån klänningsmänniska så jag hoppas på en sjysst begagnad, har ett par jag fått erbjudande om .

Har du inga bilder att visa??

Jag har fått tips om ett fint ställe nu, Näsby gård
    nasbygard.com/ 

Hoppas på det! :) Får kolla upp priser o så först så klart!

Har ett bröllop sen förrförra sommaren som "idealbröllop", helt underbart! Dock kommer de som gifte sig förhoppningsvis, så jag vill ju inte sno rätt av... ;)
    Det jag gillade skarpt var:

Gifte sig borgeligt utanför en herrgård, man fick gå stora stentrappor för att komma upp.
    Sen var festen i omgjord lada på gårdsplan.

Förrätt: västerbottenost paj, heinekenflaskor stod på bordet och man skulle dricka ur flaskan (det momentet SKA jag ha, min favvoöl och SÅ sjysst att dricka ur flaskan!!)

Sen var allt annan kanon också, men detta har verkligen fastnat hos mig!

Toastmaster har jag en självskriven i princip, dock har han precis bytt jobboch blivit rektor så jag hoppas innerligt att han orkar fixa med det ändå, ska fråga honom imorron när de kommer på middag hit.

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!