• LindaCalle

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Hejsan!

Var är ni, alla ni som ska gifta er i Åhus/Kristianstad trakten under året som kommer?
    Jag vill mer än gärna ha nån att bolla ideér med! :)

Bor själv i Åhus och ska gifta mig nån gång under 2013!
    Dyk in vet ja! 

• Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
  • Miss JH

Åh vad härligt att vara ledig ett tag till. Det var ganska tufft att gå upp idag . Men nu pausar jag och lunchar på jobbet . Väldigt fin lokal. Finns det övernattningsmöjligheter i anslutning till lokalen så spelar det ju inte så stor roll var man är. Då kan ju folk sova över om de vill.

• Miss JH

www.valjeherrgard.nu/brollop.htm Här gifte sej sambons syster. Helt fantastiskt fint. Vet att hon sa att det inte var så dyrt heller. Men kommer absolut inte ihåg vad det kostade. Hon nämnde det nån gång. Däremot får man nog inte ta med sej egen mat. Där finns övernattningsmöjligheter med.

• LindaCalle

Mm, vi har tittar lite på valje herrgård, men vill ju som sagt gärna fixa med åtminstone drickat, själva! :)

Inser att vi måste börja boka lite "visningar" så vi kan bestämma oss snart.. ;) 

• Miss JH

Ja, allt bokas ju snabbt. Och tiden rinner på. Blev vääääldigt gratulerad idag på jobbet. Alla ville höra om frieriet . De känner min sambo med, för vi jobbar inom samma område. Var ute och sprang när jag kom hem från jobbet idag. Dags att ta tag i träningen ordentligt igen. Man vill ju vara i sin livs form på bröllopet . Men shit vad jag hade tappat flåset. Illa ...

• LindaCalle

Roligt att bli grattad !:)
    Men riktigt duktigt av dig att springa! Hejja hejja!

Jag får ta tag i det där på andra vis, tyvärr har jag en enormt kass rygg (ska in på MR imorron, jejj!!) som gör att jag går miste om en viss typ av träning, samt har jag två dåliga hälsenor som gör att jag inte kan springa/hoppa/dansa etc, så all form av "kul" och fartfylld träning, vilket jag egentligen älskar, går bort. :( inte kul alls, för jag och min rygg hade verkligen behövt röra på oss :) inte alls lika motiverande tat gå ut o gå... :(

• Miss JH

Usch vad tråkigt med din rygg  och dina hälsenorRynkar på näsan. Jag kunde inte springa 100 meter i juni 2012, jag dog på kuppen i stort sett. Ingen överdrift! Men jag kämpade på och i oktober 2012 sprang jag min första mil. Sååå glad. Och nu har jag t o m anmält mej till Göteborgsvarvet. Vet dock inte riktigt om jag är galen, eller bara galenCool. Utöver det är jag ute och powerwalkar och sen började jag simma i slutet av föra året. Simning är riktigt skönt och avkopplande faktiskt. Jag ska ta tag i det igen tänkte jag.

Nu har jag suttit i 1 timme och bara lyssnat på låtar till bröllopet, som nån kan sjunga under vigselakten haha. Det finns ju såååå många fina, men man vill ju ha de låtarna som bara är wow! Utan dina andetag är en som sagt var, men jag vill ha 1 till. Får fila på det....

• Miss JH

Hur gick det på din MR idag Linda? Har frågat min kompis om färgkombinationer. Hon skulle filura på det och återkomma.

• LindaCalle

Åh vad snällt av dig! tack!

Tyvärr dröjer det ju innan jag får några svar, men annars gick det bra. Har haft väldigt ont hela dagen, men så är det emellanåt. Har haft lite lyx då mamma passade barnen i morse medan jag var inne (sovande barn dock, haha) och sen stannade hon till kl 15 typ. Då vi gick o handlade, hon o Elise bakade muffins, hon röjde undan osv och jag satt o slappade i soffan :)
    Så det var himla snällt av henne!

Var o provade en av vännernas klänningar idag, aaaalldeles för liten, haha. Ångest!
    Fast det roliga var att hon själv provade den sen, och vägen inte mer nu än då, och fick inte heller på den. Man måste bli bredare över revbenen eller nåt efter att ha varit gravid?!?

Imorron ska vi ringa på några lokaler och boka tid för att kika på dem!

Hur har dagen varit själv då? Några nya ideér? :) 

• Miss JH

Åh vad härligt att din mamma avlastat dej under dagen. Sånt är guld värt! Lider verkligen med dej som har så ont dock . Kroppen ändras nåt enormt efter man fött barn. Formerna sätter sej på nya ställen eller nåt haha. Vad kul att boka lokaler! Vilka blir det nu då? Nu är ni snart också där att ni kan boka datum . Kul. Vi har pratat med pastoratet idag. De har inga vigslar den 29 juni inbokade. Så vi kunde boka vilken av de 2 tider de viger som vi vill. Tjänstgörande präst den veckan hette David, han ska ringa oss på tisdag. De tog inget extra för att köra ner till Åhus och viga oss där. Så ett steg längre på vägen. Nu ska han bara säga att det är okej för hans del oxå. Jag har startat en tråd på messenger idag för mej, mina tärnor och toastmadamme. Eftersom de bor i Sjöbo och Växjö, men så kan vi ändå bolla idéer med varandra där. Superbra . Jag har även bestämt mej för vilken låt utöver Utan dina andetag som vi ska ha under vigseln. Det blir Somebody med depeche mode . Underbar låt!

• Miss JH

Dessutom har sambon suttit och tryckt ut lite olika mallar på hur inbjudningarna kan se ut. Så när allt är spikat ska vi till bokia och handla grejer till inbjudningarna.

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!