• Chicita

Once upon a time there.... (What?)

Det finns en hel del lektrådar nu som väl är utlagda för att hålla igång forumet.
    Jag tycker ärligt talat att dom är riktigt trista. Ok nu när dom inte är låsta högst upp på förstasidan längre. För det tog upp så mycket plats när antalet trådar växte.

Men nu till saken då...

Låt oss skriva en historia/ berättelse/ novell tillsammans.
    Bidra med ett ord, en mening eller ett längre stycke. Vi fyller på där föregående skribent slutar helt enkelt.

Om berättelsen går i stå, och ingen har skrivit på några dagar så är det fritt fram för vem som helst att påbörja en ny berättelse.

Få se vart vi hamnar Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-13 21:21
    Jag ska tillägga (vilket blev uppenbart för mig precis nyss ;) ) att det säkert kommer att bli så att någon hunnit svara medan man skriver själv ibland.

Men det är ok, den som fortsätter på historien får ju välja vilken väg man slår in på så att säga. Så det blir lite som en "flervals-bok"
    :)

• Svar på tråden Once upon a time there.... (What?)
  • Soldemor

MIn stjärngosse! Kan någon hämta honom! Punkaren såg lite rådvill ut men tog hoppade sedan raskt ut från balkongen och

• söt nöt

försvann i mörkret med ett flin. Han hade kommit på en lösning på Lucias önskan. Jag försökte lugna Lucia....

• Chicita

Genom att hälla i henne den ena koppen kamomillte efter den andra...

Funkar det för farmor så måste det ju funka för mig liksom... 

• Makeupmyday

Punkaren lägger iväg genom skogen i en jädra fart tills han plötsligt...

• Boringbrick

...snubblar på en stor sten, tror han åtminstone tills han till sin förvåning upptäcker att stenen har fluffig päls och egentligen inte alls är en sten utan en.....

• Makeupmyday

...stor fet grävling som hoppar upp och biter honom i...

• Soldemor

örat. Grävligen är jättearg, för den sov så gott.

-Nu får du lösa det här, vrålade den arga grävlingen till punkaren.

Punkaren bara stirrade på grävlingen men tog mod till sig och frågade vad han skulle ordna.

- Jo, du skall

• snowstars

..införskaffa sömntabletter anpassade för grävlingar. Jag har nämligen sömnproblem och nu hade jag nyss somnat, skällde grävlingen på punkaren.

Punkaren kliade sig i huvudet och..

Svar på tråden Once upon a time there.... (What?)