• Chicita

Once upon a time there.... (What?)

Det finns en hel del lektrådar nu som väl är utlagda för att hålla igång forumet.
    Jag tycker ärligt talat att dom är riktigt trista. Ok nu när dom inte är låsta högst upp på förstasidan längre. För det tog upp så mycket plats när antalet trådar växte.

Men nu till saken då...

Låt oss skriva en historia/ berättelse/ novell tillsammans.
    Bidra med ett ord, en mening eller ett längre stycke. Vi fyller på där föregående skribent slutar helt enkelt.

Om berättelsen går i stå, och ingen har skrivit på några dagar så är det fritt fram för vem som helst att påbörja en ny berättelse.

Få se vart vi hamnar Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-13 21:21
    Jag ska tillägga (vilket blev uppenbart för mig precis nyss ;) ) att det säkert kommer att bli så att någon hunnit svara medan man skriver själv ibland.

Men det är ok, den som fortsätter på historien får ju välja vilken väg man slår in på så att säga. Så det blir lite som en "flervals-bok"
    :)

• Svar på tråden Once upon a time there.... (What?)
  • Soldemor

funderade på om han sett någon veterinärklinik någonstans. För att lösa problemet tog han upp sin Iphone och skulle leta upp en veterinär, men då ringde det. När han svarade så var det

• Soldemor

att han skulle skynda sig hem! Hon hade maten klar sedan länge och han visste mycket väl, att hennes hjärta skulle brista om han inte åt med henne, precis som de alaltid gjort!

Punkaren suckade men bestämde sig för att ia alla fall hjälpa grävligen först. Så han ringde upp en veterinär och sade:

• Makeupmyday

- Nu du gubbe brinner det i knutarna! Jag står här med en skitsur grävling som har FETT minus på sömnkontot, va fan ska jag göra??

- Lugn i stormen säger veterinären. Att få en grävling att sova är faktiskt ganska enkelt. Allt du behöver göra är...

• söt nöt

..mata den med tio st maskar samtidigt som du sjunger en vaggvisa. Punkaren kliade sig i huvudet och funderade på om veterinren talade sanning. Han kom fram till att det ändå var bäst att försöka. 
    Men det fanns ett problem. Vart hittar man maskar mitt i vintern?
    Punkaren såg sig om och fick syn på en ...... 

• Makeupmyday

...glänta i skogen där det stod ett jättestort pepparkakshus.

Punkaren gick fram till huset med den skitsura grävlingen under armen och knackade på dörren.

• Papillon

- Var har du gjort av mitt snus?! skrek punkaren till din gamla gumman som öppnade dörren. Innan hon han svara tog han grävlingen i högta hugg och...

• Chicita

Satte ner den i famnen på gumman...
    - Vilket snus? Säger gumman.
      Vem är du och varför ger du mig en grävling? Snus får du väl skaffa själv, ser jag ut som din mamma eller? 

• Soldemor

Ja, faktiskt är ni ganska lika sa punkaren. Men nu behöver jag hjälp och det illa kvickt. Jag behöver tio daggmaskar till den här lille mannen, sa punkaren och pekade på grävlingen som hade börjat

• kramen

Sagt och gjort, grävlingen fick sina 10 st maskar. Men vad händer ? Håret i ansiktet börjar försvinna, nosens svarta färg börjar blekna och en människonäsa kikar fram mellan mårrhåren. Lucia häpna och utbrister....

Svar på tråden Once upon a time there.... (What?)