• Chicita

Once upon a time there.... (What?)

Det finns en hel del lektrådar nu som väl är utlagda för att hålla igång forumet.
    Jag tycker ärligt talat att dom är riktigt trista. Ok nu när dom inte är låsta högst upp på förstasidan längre. För det tog upp så mycket plats när antalet trådar växte.

Men nu till saken då...

Låt oss skriva en historia/ berättelse/ novell tillsammans.
    Bidra med ett ord, en mening eller ett längre stycke. Vi fyller på där föregående skribent slutar helt enkelt.

Om berättelsen går i stå, och ingen har skrivit på några dagar så är det fritt fram för vem som helst att påbörja en ny berättelse.

Få se vart vi hamnar Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-13 21:21
    Jag ska tillägga (vilket blev uppenbart för mig precis nyss ;) ) att det säkert kommer att bli så att någon hunnit svara medan man skriver själv ibland.

Men det är ok, den som fortsätter på historien får ju välja vilken väg man slår in på så att säga. Så det blir lite som en "flervals-bok"
    :)

• Svar på tråden Once upon a time there.... (What?)
  • Soldemor

För att jag är grävling i botten - och nu är jag störtkär i Lucia! Dessutom tror jag att mina känslor är besvarade. Så nu skall möta min älskling och erbjuda henne några riktigt feta maskar.

Grävlingsmannen lufsade iväg och stjärngossen stod helt handfallen. Då fick han plötsligt se

• TheD

något som blänkte. Det blänkte riktigt starkt som om det vore

• Chicita

en stjärna som strålade.
    Han böjde sig ner och tittade och såg att det var 

• SaraJoakim

för när han tittade in i den såg han inte sin egen spegelbild utan lucia klädd i bruklänning men istället för i kyrkan stod hon ute på en landsväg och vägen framför henne delade sig...

• Chicita

På den ena vägen stod stjärngossen och på den andra stod grävlingsmannen.
    Vilken väg skulle hon välja? 

• söt nöt

Stjärngossen tittade bort från spegeln. Han vågade inte titta mer. Rädd för att han skulle se i spegeln att hon valde grävlingsmannen. Ändå kunde han inte sluta att tänka på det. 
    han måste hitta Lucia och förklara för henne vad hon betyder för honom. Men hur hittar man henne i en främmande stad full med människor. hon kan vara var som helst.
    Stjärngossen kliade sig i huvudet och funderade... 

• Chicita

Sen klädde han på sig och gick ut för att fråga folket på gatan om dom sett hans älskade Lucia...

• Soldemor

men alla skakade på huvudet eller log lite överlägset när de såg en stjärngosse. Han började känna sig mer och mer desperat men fick syn på en klädaffär. Det var kanske läge att byta om lite? Stjärngossen gick in i affären, som han tyckte hade ganska märkliga kläder, valde vad han tyckte var minst konstigt (en flanellnattsjkorta och joggingbyxor), gick in i provhytten, bytte om och skulle precis gå ut från affären när expediten stoppade honom.

-vänta, du kan väl inte gå utan att betala?

Stjärngossen tittade konfunderad på expediten och

• Chicita

frågade... 
    - Betala?  Vad är det? Jag har aldrig hört det ordet förut. Menar du att du vill ha ett skrivet kontrakt på att jag kommer och rensar dina rovor när det är dags? 

Expediten suckade och sa... 

Svar på tråden Once upon a time there.... (What?)