• Anonym (längtar)

Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

Hur går det för er andra med planeringen?

Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

• Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Tingeling89
    augusti skrev 2016-01-20 11:33:43 följande:

OH herre vad det har hänt mot i tråden sen jag kikade inför ett par veckor sedan.

Jag har inte läst allting då det var över 100 nya inlägg ,en ser att vissa har fått sina hippor. Så kul och mysigt ?

Vilka fina bilder strassbruden!

Vi har hunnit med massor sista veckorna, bland annat bestämt meny och vigsel, gått valskurs, beställt bukett, skickat efter menyer och vigsel program till kyrkan, bestämt detaljer kring festen med lokalen, köpte en kort klänning till festen då jag insåg att jag inte kommer orka gå i den där långa hela kvällen, och i lördags blev jag överraskad med möhippa. Så himla genomtänkt och kul, och världens värsta bakfylla på söndagen, men det var det värt haha

Nu är det bordsplacering kvar i princip samt körschema för dagen D.

10 dagar kvar????

Angående save The data är den sociala regeln, 6 månader innan för långväga gäster, 3 månader innan för gäster i samma stad, enligt mangan ribban iaf ????

Jag är fortfarande i valet och kvalet angående att byta klänning. Men det kan nog bli svårt att dansa särskilt mycket i mina fina vita Obestämd

Vad tog du för färg på den du köpte nu?
  • linamatilda
    Tingeling89 skrev 2016-01-21 09:40:30 följande:
    Jag är fortfarande i valet och kvalet angående att byta klänning. Men det kan nog bli svårt att dansa särskilt mycket i mina fina vita Obestämd

Vad tog du för färg på den du köpte nu?
    Jag ska byta klänning, antingen inför middagen eller inför dansen, beroende hur bekväm min "stora" brudklänning är efter några timmar. Kommer att byta till en lätt vit spetsklänning från zetterberg, som jag definitivt kan dansa i hela natten  :D
  • Nightrod
    linamatilda skrev 2016-01-21 11:29:26 följande:
    Jag ska byta klänning, antingen inför middagen eller inför dansen, beroende hur bekväm min "stora" brudklänning är efter några timmar. Kommer att byta till en lätt vit spetsklänning från zetterberg, som jag definitivt kan dansa i hela natten  :D
    Bruden min bytte innan middagen så hon kunde sitta ordentligt och gå på toa själv osv.
    Live free, ride free
  • Tingeling89
    linamatilda skrev 2016-01-21 11:29:26 följande:
    Nightrod skrev 2016-01-21 13:03:57 följande:
    Bruden min bytte innan middagen så hon kunde sitta ordentligt och gå på toa själv osv.
    Tack för tipsen! Gå på toa själv ill jag gärna. Bara att börja panikleta. En vecka kvar Glad

• Ankan
    Tingeling89 skrev 2016-01-21 15:53:42 följande:
    Nightrod skrev 2016-01-21 13:03:57 följande:
    Tack för tipsen! Gå på toa själv ill jag gärna. Bara att börja panikleta. En vecka kvar Glad

I fall du inte hittar en toavänlig klänning kan du ju använda andra knep: offbeatbride.com/2013/08/how-to-pee Tungan ute
  • Anonym (Nyårstjej)
    JonnaAndre skrev 2016-01-21 07:54:16 följande:

Igår lade vi inbjudningarna på lådan :) De blev så fina och så bra.

Nu känns det ännu mer verkligt :)

Kul!,, vill du dela med dig av någon bild på hur ni gjorde layouten? :D
  • Strassbruden2016

Jag kommer ha samma klänning hela kvällen. Resonerar som så att den är sååå fin och tiden jag får ha den är ju bara en dag så då vill jag njuta till fullo. Jag har läst tips att man ska gå på toa på fel håll, dvs man sätter sig åt andra hållet på toan.

• Ankan
    Strassbruden2016 skrev 2016-01-22 07:51:32 följande:

Jag kommer ha samma klänning hela kvällen. Resonerar som så att den är sååå fin och tiden jag får ha den är ju bara en dag så då vill jag njuta till fullo. Jag har läst tips att man ska gå på toa på fel håll, dvs man sätter sig åt andra hållet på toan.

Jag kommer också ha samma klänning. Men den är inte så puffig och jag har ingen underkjol så det borde vara hyfsat lätt att fixa toaproblemet själv. Har också hört det, Strassbruden. Annars kan tipset från min länk uppe fungera.
  • JonnaAndre
    Anonym (Nyårstjej) skrev 2016-01-21 21:28:05 följande:
    Jag har inga foto här på denna datorn men när jag kommer hem (och kommer ihåg det) kan jag lägga ut några.
    Vi beställde dessa:

Använde någon av deras text.
    Sen valde vi två inlagor med info om toastmastern, att barnen får stanna hemma och att vill man ge något....

Sen gjorde jag ett informationsblad bredvid och lade ner med information om: hotell, adresser, buss.
  • JonnaAndre
    Anonym (Nyårstjej) skrev 2016-01-21 21:28:05 följande:
    Bilden på kortet kommer inte med. Provar igen
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)