• Anonym (längtar)

Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

Hur går det för er andra med planeringen?

Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

• Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Anonym (Nyårstjej)
    BiancaLove skrev 2016-01-26 18:32:09 följande:
    Lilly hade många fina klänningar och fin och inbjudande butik. Bröllopsbutiken hann vi aldrig till så den kan jag inte säga nått om. Brud och fest hade ingen trevlig personal (fick mig att känna mig som Julia Roberts i pretty woman). Man fick bara prova fyra klänningar dessutom.

Bridaloutlet fick jag ett dåligt första intryck av då det såg ut som det låg i en stor lagerlokal. Även invändigt fick mig att undra om jag skulle vända i dörren. Men jag gav det en chans och personalen var supertrevlig och kände verkligen av mina önskemål och föreslog förändringar och lösningar! Hittade ju tillslut mina drömmars klänning där!

Vid senare mailkontakt var det samma goda service och de svarade på frågor samma dag!
    Åh, tack bra för utförligt svar :) Jag ska lägga det på minnet
  • Allrakäraste

Blä, har haft det superstressigt på jobbet senaste 2 veckorna och idag kände jag att jag faktiskt förstår de som anlitar en bröllopskoordinator. Förutom alla små val som måste göras så är det ett himla mailande och ringande till olika människor. Nä jag är nog glad att jag bara gifter mig en gång Flört

• Nightrod
    Tenshi skrev 2016-01-25 22:42:11 följande:

Införskaffade mina skor som jag skall ha till bröllopet idag! Glad
    Är dock lite orolig att klacken inte skall vara tillräckligt hög då den ligger på 7 cm, och klänningen är lång. om jag står på en pall som är 17 cm hög så når den precis till golvet, men det är då utan underkjol.

Vad för typ utav underkjol skulle hjälpa att ge klänningen ett rejält lyft? Obestämd
    Hur har ni andra gjort? Vart rekommenderar ni att köpa underkjol?

Önskar både Tingeling89 och Strassbruden2016 ett stort lycka till på lördag! ^_^

Damen min köpte två underkjolar för att se vilken som var bäst, hon valde jätten och var därför tvungen att förlänga klänningen istället

Hon köpte dem på jjhouse.

Live free, ride free
  • Ankan
    blivandefruaugusti2016 skrev 2016-01-27 09:32:06 följande:

Hej allihop! Jag hoppar gärna in i denna tråd då jag och min blivande make gifter oss i augusti i år! :D

Välkommen! Berätta lite om vad du har planerat, alltid spännande att höra allas idéer! Glad

Och a propos det, hade precis en spontanidé och vet inte om den är bra eller inte. Vi bestämde oss för cupcakes istället av en bröllopstårta, då vi inte är tårtmänniskor egentligen, för att det ser fint ut och för att det kommer att finnas en hel tårtbuffet och då är det roligt att "bröllopstårtan" bryter av lite. Jag har funderat en hel del på hur man ska fixa eller köpa en fin "cupcakestand" så att de präsenteras på ett fint sätt. trodde att det blir säkert att bygga själv, men nu såg jag en blomhylla på nätet och tänkte "varför inte?". Kan ni tänker er hur det ser ut? Här finns en länk till en hylla som jag tycker skulle funka i formen (dock gärna i vit): www.jula.se/catalog/tradgard/utemiljo/tradgardsdekoration/blomlador/vaxthylla-715194/
    Tänker mig att det kan se riktigt fint ut om man ställer det på ett bord med vit duk så det är upphöjd och dekorera den med ljusslingor etc. Vad tycker ni, top eller flop?
  • blivandefruaugusti2016
    Ankan skrev 2016-01-27 11:14:29 följande:
    Välkommen! Berätta lite om vad du har planerat, alltid spännande att höra allas idéer! Glad

Och a propos det, hade precis en spontanidé och vet inte om den är bra eller inte.....
    Tack! Glad Det vi hunnit med hittills är att sätta datum till den 6 auguti, bokat lokal som kommer vara en äldre lada på en gård utanför Karlstad, där det uppe på loftet är iordninggjort till en fantastisk festlokal. Vigsel kommer även det ske ute på denna gård då min blivande man inte vill vara i kyrkan, dock har vi inte fått tag i präst/vigselförrättare ännu.
    Vi skickade ut std-kort i oktober redan, snart ska vi ordna inbjudningarna. Fotografen är bokad, likaså bruduppsättning. Min brudklänning är köpt samt brudtärnornas klänningar. Vi håller nu på att letar kockar som kan tillaga vår mat/alternativt boka catering. Det är väl så långt vi kommit hittills, kanske har glömt något Glad
  • blivandefruaugusti2016

Glömde ju svara på dina tankar om cupcakes istället för tårta! Jag tycker det ser så snyggt ut med en massa cupcakes, dessutom är det väl ett toppenalternativ om ni inte är tårtmänniskor! Tänker dock på den hyllan, om det inte blir för högt om den ska stå på ett bord? Annars skulle det vara ett coolt sätt att stapla upp alla cupcakes på! Glad

• Ankan
    blivandefruaugusti2016 skrev 2016-01-27 20:59:14 följande:
    Tack! Glad Det vi hunnit med hittills är att sätta datum till den 6 auguti, bokat lokal som kommer vara en äldre lada på en gård utanför Karlstad, där det uppe på loftet är iordninggjort till en fantastisk festlokal. Vigsel kommer även det ske ute på denna gård då min blivande man inte vill vara i kyrkan, dock har vi inte fått tag i präst/vigselförrättare ännu.
    Vi skickade ut std-kort i oktober redan, snart ska vi ordna inbjudningarna. Fotografen är bokad, likaså bruduppsättning. Min brudklänning är köpt samt brudtärnornas klänningar. Vi håller nu på att letar kockar som kan tillaga vår mat/alternativt boka catering. Det är väl så långt vi kommit hittills, kanske har glömt något Glad
    Vi gifter oss samma dag! Glad Bröllop i en lada låter fint, det hade jag också kunna tänka mig! Ni har hunnit en hel del! Vi håller också på att leta catering, det vill jag gärna ha avklarat snart, helst innan jag blir nervös Flört Lycka till på söket, hoppas ni hittar något bra snart!
  • Ankan
    blivandefruaugusti2016 skrev 2016-01-27 21:06:19 följande:

Glömde ju svara på dina tankar om cupcakes istället för tårta! Jag tycker det ser så snyggt ut med en massa cupcakes, dessutom är det väl ett toppenalternativ om ni inte är tårtmänniskor! Tänker dock på den hyllan, om det inte blir för högt om den ska stå på ett bord? Annars skulle det vara ett coolt sätt att stapla upp alla cupcakes på! Glad

Måste teste om det blir för högt med ett bord. Annars kan man säkert fixa en bänk där det kan stå på, så att man inte behöver böja ner sig för mycket och lätt kommer åt. Vi får se hur det blir. Mina tärnor tycker också om idén, så just nu känns den rätt bra. Och efter bröllopet kan den fortsätta användas som blomhyllan eller liknande, så den går inte till spillo Glad
  • blivandefruaugusti2016

Men se där! vilken bra dag ni valt! Skrattande
    Vi har hunnit med en bit på vägen åtminstone.
    Ja men precis, man vill få så mycket som möjligt avklarat så kanske det blir lite lugnare sen?

Det bästa är väl och testa iden med hyllan nu så hinner ni ändra om det inte är som ni tänkt er. Dock tror jag det kommer bli riktigt mysigt med ljusslingor och så som du beskrev Glad

Tack och lycka till ni med!

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)