Frackbröllop TACKA ja eller NEJ?
Inbjudan Frackbröllop skulle du /Ni TACKA ja eller NEJ?
kostar ju mycket att hyra och köpa
Inbjudan Frackbröllop skulle du /Ni TACKA ja eller NEJ?
kostar ju mycket att hyra och köpa
Finns pengarna och/eller ni tycker det är värt att spendera dom? Ja
Har ni inte ekonomin och/eller lust att lägga pengarna? Nej
Lite enkelt kanske men så resonerar jag
Jag hade tackat ja och tyckt att det var jättekul att få en ursäkt att fixa en sån outfit, men jag vet att min m2b skulle störa sig jättemycket på att behöva fixa en frack. Sen att jag inte tycker att frack är snyggt överhuvudtaget och att väldigt få män (om någon) passar i det är en helt annan sak Smaken är ju olika. Sammanfattnignsvis tror jag att det krävs väldigt mycket för att man ska tacka nej till ett bröllop pga kostnad för kläder - i så fall är det nog om man egentligen inte har lust att gå iallafall. Det går ju att låna, hyra etc.
Vi hade nog tackat nej. Det finns helt enkelt annat vi behöver lägga pengarna på. Det beror ju dock lite på hur långt i förväg vi fått inbjudan, hur långt vi skulle behöva åka, om vi skulle köpa någon present och vem det är som bjuder in till bröllopet. Men.. vi hade förmodligen fått tacka nej, som sagt.
Jag hade verkligen velat tacka ja, så det hade bara hängt på ekonomin. Just nu skulle det med andra ord innebära att vi inte skulle kunna, men när vi inte har ett eget bröllop att spara ihop till så hade vi nog kunnat få ihop det. Om det inte gällde en väldigt ytlig bekant, på andra sidan sverige.
Yes. det är kul att få damma av balklänningen och se mannen i pingvinmundering :). Men jag tycker också inställningen till den sortens bröllop beror lite på bröllopets karaktär. Jag tycker frack hör hemma på bröllop som hålls i slott eller på herrgård och dylikt. Jag hade inte blivit så glad om klädkoden var frack och festen hölls i en hembygdsgård/bygdegård. Det blir liksom fel
75% i min umgängeskrets hade tackat ja rakt av eftersom det hade varit ett skojigt tillfälle att damma av våra gamla kläder från en herrans massa nationsbaler. Är folk akademiker så har de oftast frackar och ett gäng långklänningar någonstans i garderoben, om inte så är det dyrt, omständligt och man kanske inte heller känner sig helt bekväm i just den typen av festkläder.
Jag skulle inte välja att ha frack som klädkod på mitt eget bröllop, däremot har vi haft det som en kul grej när vi haft middag hemma ibland men då har det ju också varit folk som ändå har kläderna hemma.
Går gör det. Jag var på ett pampigt frackbröllop där iaf tre tjejer hade HM klänningar (långa klänningar i chiffong). Bla en gammelrosa som var väldigt fin (500 kr). Det är svårare för killarna.
Vi hade nog tackat ja. Nog för att det är dyrt med balklänningar, men jag behöver bara betala priset för material och det är ju kul att sy något annorlunda ibland. Och att hyra en frack är inte så dyrt.
Men sen beror det också på hur långt bort det är. Kostar resan mycket så blir det svårt.