Tråkigt om ni ska behöva ställa in det. Jag kan inte ens föreställa mig hur tråkigt det måste kännas! Men ni får vända och vrida på det så mycket det bara går helt enkelt. Meddela alla gästerna situationen OM han nu blir av med jobbet och säg att ni hoppas på att det verkligen ska fungera men att ni kanske, gud förbjude, måste ställa in om inte pengarna tillåter.
Ni får knåpa utav bara helvete nu helt enkelt!
För att påpeka något helt annat. Anonym (Mia): ni räknar alltså iskallt med att era gäster kommer att ge er 500 kr i present / par kanske mer?
Ni tror inte att era gästers livsituationer kan förändras och dom kanske bara kan köpa en liten symbolisk gåva istället?
Jag hade blivit SÅ ARG om jag var bort bjuden och det redan var "bestämt" att jag skulle ge 500 kronor eller mer i present. Tänk om jag slår sönder en tand dagarna innan bröllopet? Ska jag då ta ett lån för att betala tanden eller ska jag struna i att laga den för att jag ska kunna ge bort pengar? Eller om man är bjuden på 2 bröllop, ett dop under samma period? Vem är värd mest? Jag tjänar inte dåligt men jag har inga 1500- 2500 kr att bara ge bort sådär i present från en lön, eller ska man då planera att man ska gå bort och därför spara 200 kr i månaden under en 5 månaders period?
Jag tycker att det är hemskt rent ut sagt att förusätta att alla har pengar att ge bort! Även de närmaste vännerna man har kanske inte sitter under middagen på lördagen och berättar om sina finasiella problem så man kan aldrig säga "Jag känner alla jag bjudit och vet att dom har råd"
Jaja, alla är vi olika men jag tycker att det är fult att räkna med att få pengar!
Hur gör ni om ni inte får pengarna då? Eftersom ni räknar med att bröllopet ska betala sig själv med hjälp av gästernas gåvor? Har ni någon plan? Eller har era gäster bekräftat att dom kommer ge er 500 kr minst i bröllopspresent?