• Längtandsfull

Vad är vanligt att ha för underkläder på bröllopet??

Jag brukar aldrig avancera i underkläder =) Har man trosor, bh och strumpbyxor?? Haha hänger inte alls med =) Ska man inte ha ett blått strumpebandshållare?? Men va är det bra till.. Va ska ni ha på er??

• Svar på tråden Vad är vanligt att ha för underkläder på bröllopet??
  • Längtandsfull

Håller med er alla... Det får nog bli bekvämt=) kommer inte byta inför kvällen.. Känns onödigt.

• Tooie
    GabriellaIvarsson skrev 2013-02-17 20:40:14 följande:
    Använder strumpebandshållare sedan innan och då vi kör tema 50-/60-tal på vårt bröllop känns det passande. Viktigt att påpeka är att det är skillnad på strumpebandshållare som ska vara sexiga och sådana som är funktionella. Om man köper i bra material (och med minst 3 band för varje ben) så är det både bekvämt och sitter bra! 

Jag har denna och den är bekväm och bra!
    En annan anledning till att jag tycker om det är att jag är lång och strumpbyxor ofta blir för korta. 

åhh i love!! så himla fint! :D
  • FruForsmark

Axelbandslös siden korsett/bustier med stayups och blått strumpeband. Det klart att bekvämlighet är viktigt under klänningen men det finns ju sedan en äkta man som som jag lovar kommer uppskatta om man är lite extra piffig under skruden.

• TheD
    Längtandsfull skrev 2013-02-17 19:23:42 följande:
    The : ja det håller jag med om helt. Vad hade du på dig?
    Trosor och bh :)
  • Chicita
    FruForsmark skrev 2013-02-18 10:23:49 följande:
    Axelbandslös siden korsett/bustier med stayups och blått strumpeband. Det klart att bekvämlighet är viktigt under klänningen men det finns ju sedan en äkta man som som jag lovar kommer uppskatta om man är lite extra piffig under skruden.
    Om inte den äkta maken somnar i soffan när man kommer hem och man får vrida armarna halft ur led för att ta sig ur klänningen på egen hand Flört

De flesta (när man pratar med de som gift sig här på BT) brukar säga att det inte blev något "rajtan tajtan" när man kom hem/ till hotellet på kvällen även om man hade ställt in sig på det.
    Man är för trött helt enkelt.
    Sen är det ju vissa som får till det, men det är en väldigt liten del av statistiken verkar det som.

Så att gå runt och vara "piffig under skruden" bara för att maken ska vara på tårna var inte prio 1 för mig i alla fall. Flört 
    Om man har energi kvar på kvällen / natten så tror jag nog att mannen tycker att det är häftigt nog att få plocka av den där brudklänningen och få ner frugan mellan lakanen oavsett vad som fanns under klänningen...
    Glad 
    Eller tja under klänningen finns ju hans nyblivna fru och det är väl sexigt nog med bara den tanken... 
  • PimPim83
    baboo skrev 2013-02-17 23:19:10 följande:
    Tänker att det är viktigt att underkläderna sitter bra och inte stör under dagen. Obekväma spetsplagg går bort direkt.
    Det här håller jag verkligen med om! Bekvämlighet är prio 1 för mig.
    Chicita skrev 2013-02-18 10:56:38 följande:
    Om man har energi kvar på kvällen / natten så tror jag nog att mannen tycker att det är häftigt nog att få plocka av den där brudklänningen och få ner frugan mellan lakanen oavsett vad som fanns under klänningen...
    Glad 
    Eller tja under klänningen finns ju hans nyblivna fru och det är väl sexigt nog med bara den tanken... 
    Skrattande
  • tinaalpfält

Jag hade lite dyrare strumpbyxor (dvs inget multipack på hm för 29 kr) som jag köpte på twilfit för att de skulle sitta bra hela dagen. Sedan hade jag en hudfärgad calvin klein bh som jag tog bort axelbanden på (jag hade en axelbandslös klänning) och matchande hudfärgade sömlösa hipstertrosor. Bekvämlighet tyckte jag var viktigt eftersom att man ska gå runt i kläderna ganska länge.

Piffig undertill var inget jag ödslade energi på. Jag och min man var så trötta efter en hel dag att det var en kämpeinsats att bara få ut hårnålarna ur håret innan vi totaldäckade efter bröllopet.  

• Fjärilen

Det var varmt när jag gifte mig, så jag hade inga strumpor. Däremot så hade jag ett par snygga och bekväma trosor och ett strumpeband som jag hade gjort själv.

• FruForsmark

Vad fint!!

Fjärilen skrev 2013-02-18 12:37:34 följande:
    Det var varmt när jag gifte mig, så jag hade inga strumpor. Däremot så hade jag ett par snygga och bekväma trosor och ett strumpeband som jag hade gjort själv.

Svar på tråden Vad är vanligt att ha för underkläder på bröllopet??