• Längtandsfull

Vad är vanligt att ha för underkläder på bröllopet??

Jag brukar aldrig avancera i underkläder =) Har man trosor, bh och strumpbyxor?? Haha hänger inte alls med =) Ska man inte ha ett blått strumpebandshållare?? Men va är det bra till.. Va ska ni ha på er??

• Svar på tråden Vad är vanligt att ha för underkläder på bröllopet??
  • FruForsmark
    Chicita skrev 2013-02-18 10:56:38 följande:
    Om inte den äkta maken somnar i soffan när man kommer hem och man får vrida armarna halft ur led för att ta sig ur klänningen på egen hand Flört

De flesta (när man pratar med de som gift sig här på BT) brukar säga att det inte blev något "rajtan tajtan" när man kom hem/ till hotellet på kvällen även om man hade ställt in sig på det.
    Man är för trött helt enkelt.
    Sen är det ju vissa som får till det, men det är en väldigt liten del av statistiken verkar det som.

Så att gå runt och vara "piffig under skruden" bara för att maken ska vara på tårna var inte prio 1 för mig i alla fall. Flört
    Om man har energi kvar på kvällen / natten så tror jag nog att mannen tycker att det är häftigt nog att få plocka av den där brudklänningen och få ner frugan mellan lakanen oavsett vad som fanns under klänningen...
    Glad
    Eller tja under klänningen finns ju hans nyblivna fru och det är väl sexigt nog med bara den tanken...
    Haha Ja förutsatt att maken inte slocknar först ;) nej rajtan tajtan är verkligen inget måste på bröllopsnatten, dock tycker jag inte man behöver utesluta det direkt. Tror inte jag hade uppskattat om mannen körde sina lumparkalsonger (tydligen det skönaste man kan bära) med ett "räknade ändå inte med mys" argument. Piffiga underkläder behöver ju inte heller vara obekväma i sig.
  • Chicita
    FruForsmark skrev 2013-02-18 13:04:05 följande:
    Haha Ja förutsatt att maken inte slocknar först ;) nej rajtan tajtan är verkligen inget måste på bröllopsnatten, dock tycker jag inte man behöver utesluta det direkt. Tror inte jag hade uppskattat om mannen körde sina lumparkalsonger (tydligen det skönaste man kan bära) med ett "räknade ändå inte med mys" argument. Piffiga underkläder behöver ju inte heller vara obekväma i sig.
    Nej dom behöver inte vara obekväma i sig.
    Men att ha spetskläder under en varm klänning, kanske även långa plastskenor (typ bustier/korselette) som efter ett tag kan böja sig och peta en i sidorna kanske inte är det bekvämaste...
    Spets kan ju dels skava och dels klia när det blir varmt och svettigt och spets brukar ju vara det som anses "sexigt" när man pratar bröllopsunderkläder.

Det går ju faktiskt att byta om på kvällen också om man nu känner att man orkar med något Flört 
  • Burre

Om man vill hitta ett par bekväma trosor/hipsters så kan jag verkligen rekommendera Twilfits egna sortiment :) har de ibland till vardags och kommer att ha de på bröllopsdagen, dock slår jag på stort och köper nya ;) de är sååååå bekväma! Och snygga med givetvis!
    Kommer även att ha strapless freebra! Sen är jag i valet och kvalet om jag ska strumpebandshållare och stay ups, men de är iaf inhandlat, och ett litet strumpeband ;) men Hahaha allvarligt så vet jag inte om de kanske var min storlek direkt, Kinas L är som Sveriges S *fniss*

• Principisessan

Om jag skulle valt själv hade det blivit något supersexigt som jag normalt inte har på mig. Typ korsett. Nu vet ju jag vad min blivande går igång på, så det blir en söt axelbandslös bh, hipstertrosor som är de enda sortens trosor jag använder, och så en gördel som jag har bara under klänningen men inte menad som en "outfit"

och så kommer jag ha ett sött linne med spetskant och ett par shorts till att sova i. Gulliga, bwkväma pch inte too much. Planerar ju mest att vara nedkrupen i sängen utan något alls egentligen ;)
    bara för att det är bekvämt så är det ju inte fult för det. Jag hittade en söt ljusrosa bh o trosa som matchar sovplaggen, så då blir det dem.
    skulle kännas konstlat med något som inte var "jag".

• Juli2013

Fjärilen: åh så fint! Hur gjorde du det? Super fint. FruForsmark: jag håller med dig, jag bävar för den dagen när vi inte orkar anstränga oss för att vara fina för varandra längre.. rajtan tajtan eller ej :) jag ska vara så fin jag kan under och tror att det går att hitta något som inte är obekvämt..

• Fjärilen
    Juli2013 skrev 2013-02-19 07:57:48 följande:
    Fjärilen: åh så fint! Hur gjorde du det? Super fint. FruForsmark: jag håller med dig, jag bävar för den dagen när vi inte orkar anstränga oss för att vara fina för varandra längre.. rajtan tajtan eller ej :) jag ska vara så fin jag kan under och tror att det går att hitta något som inte är obekvämt..
    Tack :)
    Jag köpte spetsresår och sydde ihop.

Sedan så gjorde jag blommorna. Jag använde den här mallen fram till steg 3:
    www.projectwedding.com/wedding-ideas/diy-gorgeous-chiffon-and-tulle-flowers

Sedan så använde jag den här mallen till steg 13:
    www.projectwedding.com/wedding-ideas/diy-wedding-challenge-2010-fabric-flower

Satt fast två utklippta blommor i hälften så att de täckte skarvarna innan.

Därefter så drog jag itråden för att få fyllnad i blomman.

Till sist så sydde jag på blommorna på spetsresåren över skarven.

Eftersom spetsresåren var mjuk och blommorna likaså så kände man inte av strumpebandet.
  • FruForsmark
    Chicita skrev 2013-02-18 21:40:36 följande:
    Nej dom behöver inte vara obekväma i sig.
    Men att ha spetskläder under en varm klänning, kanske även långa plastskenor (typ bustier/korselette) som efter ett tag kan böja sig och peta en i sidorna kanske inte är det bekvämaste...
    Spets kan ju dels skava och dels klia när det blir varmt och svettigt och spets brukar ju vara det som anses "sexigt" när man pratar bröllopsunderkläder.

Det går ju faktiskt att byta om på kvällen också om man nu känner att man orkar med något Flört
    Jag hade inte spets överhuvudtaget. Piffigt kan likväl innebära snygga bommulsunderkläder eller en annan färg som avviker från det vardagliga. Kontentat var att piffa till sig för sin nyblivna man, att visa att man ansträngt sig oavsett vad utgången blir av det. Tycker det är viktigt. Speciellt om man som vi varit tillsammans i nästan 10 år ;)
  • Chicita
    FruForsmark skrev 2013-02-19 10:16:28 följande:
    Jag hade inte spets överhuvudtaget. Piffigt kan likväl innebära snygga bommulsunderkläder eller en annan färg som avviker från det vardagliga. Kontentat var att piffa till sig för sin nyblivna man, att visa att man ansträngt sig oavsett vad utgången blir av det. Tycker det är viktigt. Speciellt om man som vi varit tillsammans i nästan 10 år ;)
    Jag skrev inte om vad du hade under.
    Jag skrev om vad som verkar vara det vanligaste som folk satsar på i bröllopssammanhang om dom ska vara "piffiga" eller "sexiga" eller vad dom nu kallar det.

Vi har också varit tillsammans i 10 år.
    Maken skiter fullkomligt i vad jag har för underkläder. Det är inte dom han är intresserad av Flört  
  • MissFannie

För mig lutar det åt att ha freebra och ett par fina spetstrosor. Skulle dom vara alltför obekväma så är det väl inte hela världen om dom åker av under kvällen ;P

• Längtandsfull

För mig blir det nog bekväma hipsters och en axelbandslös bh. Skall köpa ett par stay ups så får vi se hur det sitter. Sitter det inte bra och bekvämt så sköter jag i det. Då blir det vanliga strumpbyxor eller inget alls.

Svar på tråden Vad är vanligt att ha för underkläder på bröllopet??