• Längtandsfull

Vad är vanligt att ha för underkläder på bröllopet??

Jag brukar aldrig avancera i underkläder =) Har man trosor, bh och strumpbyxor?? Haha hänger inte alls med =) Ska man inte ha ett blått strumpebandshållare?? Men va är det bra till.. Va ska ni ha på er??

• Svar på tråden Vad är vanligt att ha för underkläder på bröllopet??
  • MissFannie

En bh utan axelband och band runt om, sitter faktiskt förvånansvärt bra! :)

• Chicita
    Längtandsfull skrev 2013-02-19 10:40:44 följande:
    Vad är freebra??
    En sån jag skrev om tidigare i en annan tråd.
    Jag var visst allergisk mot det materialet (fast jag hade köpt kuddar man skulle ha på axlarna under bh-banden istället).
    Så min hud började i princip "koka" och dom där kuddarna fastnade, eller tja den ena, den andra gled iväg med en stor bit av huden och den andra fick läkaren peta bort (med hud och allt).

Så det kan vara värt att kolla om man är allergisk först (om man är allergisk mot silicon och vissa plaster/gummimaterial så ska man undvika sånt här).

Men för dom flesta så går det jättebra och den sitter väldigt bra på plats.
    Funkar dock inte om man har för stor byst... 
  • TheD

Jag hade sån under brudklänningen även om klänningen var sydd efter bysten med stoppning så att säga men jag ville ha något under. Den första jag hade långt innan bröllopet var inte bra men den jag köpte till bröllopet fungerade super. JAg stod och hoppade och allt satt där det skulle. Limmet fungerade väldigt bra. Men se till att du INTE har smörjt in dig innan. Du ska vara ren och torr. Jag har använt freebra på utekvällar - nemas problemas.

Men prova först hemma :)

• FruForsmark
    Chicita skrev 2013-02-19 10:26:16 följande:
    Jag skrev inte om vad du hade under.
    Jag skrev om vad som verkar vara det vanligaste som folk satsar på i bröllopssammanhang om dom ska vara "piffiga" eller "sexiga" eller vad dom nu kallar det.

Vi har också varit tillsammans i 10 år.
    Maken skiter fullkomligt i vad jag har för underkläder. Det är inte dom han är intresserad av Flört
    Nej, men jag ville förtydliga att spets inte var vad jag syftade på med ordet piffigt. Kanoners att din man fokuserar på de rätta grejerna men mitt inlägg var mer en tanke riktade till de som har män som kan uppskatta den sortens ansträngning vilket jag upplever inte är helt ovanligt i sammanhanget. Och det var heller ingen uppmaning. Vad sägs om att vända blad?
  • Chicita
    FruForsmark skrev 2013-02-19 16:37:36 följande:
    Nej, men jag ville förtydliga att spets inte var vad jag syftade på med ordet piffigt. Kanoners att din man fokuserar på de rätta grejerna men mitt inlägg var mer en tanke riktade till de som har män som kan uppskatta den sortens ansträngning vilket jag upplever inte är helt ovanligt i sammanhanget. Och det var heller ingen uppmaning. Vad sägs om att vända blad?
    Ja och jag ville förtydliga att inte alla behöver tänka på att "piffa till sig för sina män på bröllopsnatten".
    Om man är hel och ren och känner sig bekväm så brukar det vara sexigt nog, och man kan som sagt byta om till något "piffigare" när man kommer hem / till hotellrummet om man har orken och om det inte kändes speciellt nog det man hade under klänningen.
    Sen spelar det ingen roll vad man har för underkläder. Om man känner sig bekväm och fin i gamla välanvända bomullstrosor så är det ju det man ska ha.
    Om man vill ha "hålla in fläsket-trosor" så ska man ju ha det. 
    Men man ska akta sig för saker som kan vara obekväma eller till och med göra illa en, bara för att man känner sig uppmanad att "piffa till sig för sin killes skull".

Visst finns det många killar som uppskattar när tjejerna har sexiga underkläder på sig.
    Men ibland kan extra sexiga underkläder liksom "lova" att dom ska få något. Att man sen kanske bara vill sova och inte orkar kan tas som "men du lovade ju, varför skulle du annars klä dig sådär?" 
    (Och med extra sexiga, menar jag mer än man brukar ha när man vill vara lite fin sådär)

Jag gillar inte att man ska klä sig på något speciellt vis oavsett om det är underkläder eller vanliga kläder "för killarnas skull". Om man gör det för sin egen skull, för att man känner sig lite sexigare eller det helt enkelt hjälper upp självförtroendet att ha en vadderad pusch-up-BH istället för en vanlig enkel bygel-BH är en helt annan sak.
    Alla vill väl känna sig fräscha under brudklänningen. Men det borde man ju vilja göra alla dagar. Glad

Det är alltså helt enkelt den delen jag opponerar mig mot.
    Att man ska göra något "för killarnas skull".
    Visst (jag håller med, och det har jag redan sagt) att det finns fina underkläder som är bekväma också. 
    Men om jag (eller någon annan) känner mig mer bekväm med vanliga sloggy underbyxor (kanske av mormorsmodell med ben så man är säker på att dom inte åker upp i röven) eller "hålla in fläsket-trosor" så betyder inte det att man inte bryr sig om sin kille.
    Det betyder bara att man vill koncentrera sig på att kunna njuta av dagen och lägga fokus på sin nyblivne make och inte på att något skär in därbak eller att man känner sig obekväm för att man har en valk eller putmage Flört

Jag tror inte att du menar så speciellt annorlunda heller.
    Men jag tyckte inte att det "lät" så och därför ville jag reda ut begreppen Glad
    Om du vill kommentera så är det upp till dig men jag känner mig rätt färdig nu i alla fall Flört

• PiaB

Jag ska ha någon "hålla-in-fläsket-historia". Ska ta med klänningen till en underklädesaffär och få hjälp med vad som sitter bäst och gör klänningen och figuren rättvisa. Har pratat med blivande maken om det och han sa, vaddå underkläder, om vi orkar med annat än att sova ska de ju av så det är gansla oviktigt hur de ser ut

• FruForsmark
    Chicita skrev 2013-02-19 21:03:25 följande:
    Ja och jag ville förtydliga att inte alla behöver tänka på att "piffa till sig för sina män på bröllopsnatten".
    Om man är hel och ren och känner sig bekväm så brukar det vara sexigt nog, och man kan som sagt byta om till något "piffigare" när man kommer hem / till hotellrummet om man har orken och om det inte kändes speciellt nog det man hade under klänningen.
    Sen spelar det ingen roll vad man har för underkläder. Om man känner sig bekväm och fin i gamla välanvända bomullstrosor så är det ju det man ska ha.
    Om man vill ha "hålla in fläsket-trosor" så ska man ju ha det.
    Men man ska akta sig för saker som kan vara obekväma eller till och med göra illa en, bara för att man känner sig uppmanad att "piffa till sig för sin killes skull".

Visst finns det många killar som uppskattar när tjejerna har sexiga underkläder på sig.
    Men ibland kan extra sexiga underkläder liksom "lova" att dom ska få något. Att man sen kanske bara vill sova och inte orkar kan tas som "men du lovade ju, varför skulle du annars klä dig sådär?"
    (Och med extra sexiga, menar jag mer än man brukar ha när man vill vara lite fin sådär)

Jag gillar inte att man ska klä sig på något speciellt vis oavsett om det är underkläder eller vanliga kläder "för killarnas skull". Om man gör det för sin egen skull, för att man känner sig lite sexigare eller det helt enkelt hjälper upp självförtroendet att ha en vadderad pusch-up-BH istället för en vanlig enkel bygel-BH är en helt annan sak.
    Alla vill väl känna sig fräscha under brudklänningen. Men det borde man ju vilja göra alla dagar. Glad

Det är alltså helt enkelt den delen jag opponerar mig mot.
    Att man ska göra något "för killarnas skull".
    Visst (jag håller med, och det har jag redan sagt) att det finns fina underkläder som är bekväma också.
    Men om jag (eller någon annan) känner mig mer bekväm med vanliga sloggy underbyxor (kanske av mormorsmodell med ben så man är säker på att dom inte åker upp i röven) eller "hålla in fläsket-trosor" så betyder inte det att man inte bryr sig om sin kille.
    Det betyder bara att man vill koncentrera sig på att kunna njuta av dagen och lägga fokus på sin nyblivne make och inte på att något skär in därbak eller att man känner sig obekväm för att man har en valk eller putmage Flört

Jag tror inte att du menar så speciellt annorlunda heller.
    Men jag tyckte inte att det "lät" så och därför ville jag reda ut begreppen Glad
    Om du vill kommentera så är det upp till dig men jag känner mig rätt färdig nu i alla fall Flört
    Vi tycker olika, och jag respekterar ditt ställningstagande. För vissa av oss är det viktigare med den sortens ansträngning på dagen d (gäller självfallet båda i förhållandet(!)) och för andra par inte. Du har helt rätt med att fina underkläder kan höja förväntningarna på natten, jag håller med. Men det kan ju också uppfattas som sårande för någon i paret om valet av underkläder till viss del var styrt av en förutbestämd utgångspunkten att "det ändå inte kommer att hända något". Kul med lite diskussion ändå ;)
  • Chicita
    FruForsmark skrev 2013-02-20 20:53:23 följande:
    Kul med lite diskussion ändå ;)
    Ja och kul med en diskussion som inte spårar ut i "du är dum, jag tycker inte om dig för jag har rätt buhu" Flört
    Trevligt med folk som kan diskutera sak och inte person. 
    Tummen upp och guldstjärna Glad 
  • FruForsmark
    Chicita skrev 2013-02-20 21:12:07 följande:
    Ja och kul med en diskussion som inte spårar ut i "du är dum, jag tycker inte om dig för jag har rätt buhu" Flört
    Trevligt med folk som kan diskutera sak och inte person.
    Tummen upp och guldstjärna Glad
    Håller med. Gillar dina inlägg :)
  • Pess

Jag hoppas att jag ska kunna ha något lite piffigt och sexigt under, det blir nog klänningen jag väljer som får avgöra vad som passar sig att ha under, i värsta fall får jag springa undan med någon tärna för att köra ett undesklädesbyte när det blir dags att vinka hejdå och dra sig mot hotellrummet. :)

Jag sminkar mig allt som oftast när jag ska till jobb eller skola, och äger bara ganska fina underkläder, men min kille blir så himla glad varje gång jag gör mig lite extra fin bara för HANS skull, inte samma sak som att jag sminkat mig för att jag ska träffa vänner, eller ska och jobba, utan för att jag hade en ledig dag men piffade upp mig till kvällen, bara för honom, så jag antar att han tillhör skaran som skulle uppskatta en bröllopspiffning extra mycket :) Han säger ju att han tycker att jag är finast i världen osminkad och i mjukiskläder också, och det blir en hel del sådana dagar med ;) Men jag märker ju att han blir så himla glad om jag dyker upp nysminkad och i lite extra fina underkläder, så jag vill ju göra mitt bästa för att han, utöver hur bröllopsfin jag redan hoppas att han ska tycka att jag är, ska få en liten extra bröllopstreat senare med. :)

Och Chicita, ang din kommentar om att man inte ska behöva göra sig sexig för killar/sin man, utan för sin egen skull, Ja, du har såklart rätt, men han gör så mycket fint för mig varje dag, som får mig att känna mig så speciell, och jag vet ju att han uppskattar det så himla mycket, så det ska bara bli roligt att få piffa upp sig lite extra under med, och jag kan nog stå ut att ha det lite obekvämt bara för dens skull ;) Känner mig ju aldrig så sexig som när jag vet att Han tycker att jag är det, och har utöver för hans skull inget behov av att känna mig speciellt sexig heller, haha! :)

Hade jag gift mig ensam och skulle gå och lägga mig själv på kvällen hade jag nog valt bomullstrosor under klänningen, så för min egen skull är det ju inte.. ;)

• Berglundcberglund

Jag kommer köra svarta underkläder, i spets.. Man är ju knappast oskuld.. ;) så lite synd under den vita klänningen tycker jag är kul.
    inga strumpbyxor och hoppar också strumpehållaren. har annat som är blått. =)

• Nightrod

Jag skall troligen skippa BH helt.
    Sedan får det väl bli boxer uinder
    Och svarta sockar i kängorna

stora frågan är väl om det skall va ptv eller pth

Live free, ride free
  • Lenblo

Jag slet som sjutton för att hitta ett set med röda underkläder där BH:n var axelbandslös. Tyget i klänningen var tjockt nog att dölja vilken färg som helst så jag ville ha min mans favoritfärg på dem. Eftersom rött brukar betraktas som sexigt så trodde jag inte det skulle vara så svårt, men uppenbarligen säljs röda underkläder enbart till jul. Obestämd (Hittade till slut ett fint och dyrt set på NK som satt uppe även om man klippte av banden - fördelen med liten byst.)

• goodf
    PiaB skrev 2013-02-19 21:16:01 följande:

Jag ska ha någon "hålla-in-fläsket-historia". Ska ta med klänningen till en underklädesaffär och få hjälp med vad som sitter bäst och gör [url=www.dear-fashion.com/Wholesale-Bandage-Dresses/]bandage dresses[/url]  och figuren rättvisa. Har pratat med blivande maken om det och han sa, vaddå underkläder, om vi orkar med annat än att sova ska de ju av så det är gansla oviktigt hur de ser ut

Bra sagt rätt
Svar på tråden Vad är vanligt att ha för underkläder på bröllopet??