• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Johanne

Själv har jag precis beställt lite grejer från Etsy! Tänkte göra en egen broschbukett så det blev lite sånt krafs!

Känns ju helt sjukt att man börjar köpa grejer till bröllopet även fast det är så länge kvar. Men ja... blev väl ett litet inpulsköp helt enkelt!

• Maddox

Flyttar fram denna listan i och med att den inte kommit upp ännu. Måste leta så förbaskat mycket varje gång man undrar datum osv. :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory. 
    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.
    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver
    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver
    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med old hollywood/art deco/glamour/bohemisk touch 
    22/2-14 Jenniien -  Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård
    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne
    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

• Jennan

Jag och min sambo gifter oss den 8/2-14. Kyrklig vigsel klockan 16 med middag och festligheter därefter Efter åtta år tillsammans och tre år som förlovade så länns detta så otroligt rätt. Beslutet om att gifta oss togs för ca en månad sedan och vi är nu i full gång med planeringen. Vi är båda väldigt inne på att vi vill att det ska bli en riktigt härlig fest med våra nära och kära. Vi har ca 70 gäster på inbjudningslistan. Vi har i veckorna hunnit boka kyrka med vigselförrättare, lokal till festen, gjort inbjudningar, köpt min klänning och skor, min blivandes kostym, väst, kravat mm. Varit hos floristen och bestämmt blommor. Köpt vigselring samt en himla massa ljusstakar och värmeljushållare. Vi har även bokat en DJ som ska fixa med härlig musik till kvällen.Vi är snart klara med maten. Vi ska ha buffémiddag där det först kommer serveras en förrättsbuffé (som vi gör själva) samt en varmrättsbuffé som vi kommer att beställa från catering. Sedan blir det tårta m kaffe o avecc. Men känner mig halvstressad då vi "endast" har sex månader på oss och många verkar hålla på att planera i över ett år. Är det något jag har totalmissat som måste göras nu? och något som är lätt att missa i planeringen som jag borde tånka på.

• izredam

Vi vill också vara med på listan - 21/12-13 gifter vi oss i Leksbergs kyrka i Mariestad, middag med närmsta familjen efter på café Mumma i Mariestad. Vi är studenter båda två och förstår inte riktigt varför vi skulle vilja lägga jättemycket pengar på bröllopet, budgeten ligger därför på ca. 15 000 :)

• Nettan69
    Jennan skrev 2013-09-15 20:10:12 följande:
    Jag och min sambo gifter oss den 8/2-14. Kyrklig vigsel klockan 16 med middag och festligheter därefter Efter åtta år tillsammans och tre år som förlovade så länns detta så otroligt rätt. Beslutet om att gifta oss togs för ca en månad sedan och vi är nu i full gång med planeringen. Vi är båda väldigt inne på att vi vill att det ska bli en riktigt härlig fest med våra nära och kära. Vi har ca 70 gäster på inbjudningslistan. Vi har i veckorna hunnit boka kyrka med vigselförrättare, lokal till festen, gjort inbjudningar, köpt min klänning och skor, min blivandes kostym, väst, kravat mm. Varit hos floristen och bestämmt blommor. Köpt vigselring samt en himla massa ljusstakar och värmeljushållare. Vi har även bokat en DJ som ska fixa med härlig musik till kvällen.Vi är snart klara med maten. Vi ska ha buffémiddag där det först kommer serveras en förrättsbuffé (som vi gör själva) samt en varmrättsbuffé som vi kommer att beställa från catering. Sedan blir det tårta m kaffe o avecc. Men känner mig halvstressad då vi "endast" har sex månader på oss och många verkar hålla på att planera i över ett år. Är det något jag har totalmissat som måste göras nu? och något som är lätt att missa i planeringen som jag borde tånka på.
    Här på BT finns ju en liten check lista så man inte glömmer något Tungan ute. Men tänk på hindersprövningen och blanketten för att byta efternamn efter vigseln (om du ska det). Den kan man skicka in samtidigt som hindersprövningen. Gravyren i ringarna måste man tänka på så den hinner bli klar, och om man vill putsa upp förlovningsringarna innan (ni har ju haft dem i 3 år..) Bröllopsvärd? Toastmaster/madame? Kläder till tärnor och annat brudfölje? 

Kram och lycka till!  
  • Nettan69

Ja, glöm inte smink och hår..... Drömmer

• MH2014
    Maddox skrev 2013-09-15 16:03:44 följande:
    Flyttar fram denna listan i och med att den inte kommit upp ännu. Måste leta så förbaskat mycket varje gång man undrar datum osv. :)

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med old hollywood/art deco/glamour/bohemisk touch 
    22/2-14 Jenniien -  Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård
    Nu så Flört
  • MH2014

Så lite bilder ifrån migGlad

Mina funderingar just nu är styling.
    Bara älskar denna stora hårblomma och det är väldigt mycket jag. Det som gör att jag tvekar är att jag får nog göra avkall på annan utsmyckning då blomman tar rätt mycket uppmärksamhet..++ Eller vad säger ni??

Annars är ett alternativ att sätta styckblommor till en stor klase. antingen vid en uppsättning eller utsläppt beach hår... synpunkter?

Ett stort statement halsband är oxå är grym favvo!! I love! men då måste jag göra avkall på håraccessoarer..
    Vilket fördrar ni??

Här är föresten skorna jag beställde hem, har ej kommit än så vet inte hur de sitter på foten, så inte hundra % att det blir dessa än. Men attans vilka puddingar!! Mina skor kommer ju synas då klänningen är kortare fra,.

Här är föresten en dålig bild på min klänning!! Vad tycks, passar den vårt avslappnade old hollywood tema??
    Har dock inte köpt något midjeband än,,men blir nog svart eller blingbling.

Så var lite funderingar från mig.
    Nu har ni ju sett min klänning och får gärna komma med inputts och tycke!?
    va ärliga jag är inte den som blir osäker och sårad, jag är van att inte bli förstådd i min tokighet iblandFlört Vissa jämför min stil med Carrie i SATC, haha. (som jag inte ens följde när det gick på tv)Skål
  • Jennan

Nettan69 skrev 2013-09-16 07:51:42 följande:Ja, glöm inte smink och hår..... Tack för hjälpen  Smink och hår kommer min svägerska att ordna då hon är frisör, så det är redan klart. Min sambo har valt sin bror som bestman och jag har valt min bror som "tärna" och deras kläder är också klara. Att putsa upp förlovningsringarna har jag inte tänkt på. Tack för det tipset. De kan behöva sig en putsning. Angående ringar så har vi köpt en vigselring till mig men min sambo ska ha kvar förlovningsringen. Hur gör man med den? Graverar in även vigseldatumet i den? Tar han av sig den på bröllopet så att den sätts på igen under vigseln? Hur brukar man göra?   

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014