• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • izredam

Moddox: sportlovet ligger på olika tider runt om i landet, så det kanske finns fler som gifter sig vid sportlovet?

Vi hade lite samma problem, eftersom vi gifter oss tre dagar innan julafton (21/12) och folk har en tendens att åka bort över jul. Vi skickade ut våra inbjudningar den 18:e september (vi ville få fram dem innan vi hälsade på nästan alla gästerna precis den helgen) - så ganska exakt 3 månader innan. Nu bjuder vi bara närmsta familjen, så nästan alla visste om det innan - antar att ni inte har riktigt lika få gäster som vi, då blir nog 4 månader innan superbra!

• bettansss

Vi gifter oss också den 22:a februari och det är sista helgen i sportlovsveckan här. (Jag är lärare så valde den helgen eftersom jag vill vara ledig veckan innan :))

Skickade ut Save the date-kort i juli då många vi känner brukar åka på skidsemestrar under vinterhalvåret, så ville få ut datumet innan de började boka in det.  Nu räknar vi med att skicka ut inbjudningarna senast fredag den 25:e oktober. Tror det blir lagom med fyra månader innan med osa typ en månad innan!  

• MH2014

Izredam - panduro i Västerås har nog visst sådana band, köpte själv i svart i fredags :) Annars har du ju Furulunds, Åhléns i stan och tygaffären på Erikslund. Någon borde ha som faller dig i smaken!!

• MH2014

Maddox och bettansss - vi tänkte skicka ut "spara datumen" nu i okt/nov och sedan inbjudningarna i början på jan med osa sista jan (vigs 11 feb) men vi har inga resande gäster och vigs ju en tisdagkväll!

• izredam

MH2014: Jo, jag hittade på panduro idag, skulle ändå dit. Fattar inte varför det inte fanns något på hemsidan bara :P

• izredam

Var och köpte underkläderna till bröllopet idag, heja bra service på Change i västerås :) Kände mig glad med att jag har ärmar på min klänning, vi var rörande överrens jag och tjejen i butiken om att det inte funkar med axelbandslöst när man har mina bröst (har 75 G på BH:ar nu..)

Har ni andra köpt underkläder och så än?

• MH2014

Idag om 19veckor är vi gifta!! Ojoj vad tiden går fort nu... Fotograf blivit bokad!
    mitt dilemma nu är ring!!ska ju som tänkt ha en ring som är förlovning och vigselring men har blivit sugen på att köpa en per-owned vintage diamant ring och ha tillsammans med min ring, får bli min "mitt nya efternamns ring" fiffigt jag kommit på va?? ;) kruxet är att jag hittat två stycken över nätet som jag måste bestämma mig för vilken till imorgon, aahhh, är ju så svårt!! Och jag/vi som har en tendens att alltid hitta mening i allt har ju givetvis gjort det i båda så kan inte använda min heliga uteslutningsmetod!! Aahhh

• Jenniien

Nu har vi skickat ut inbjudningarna, vi gifter oss 22/2 och har osa 14/1! Galet, nu börjar det känns som det är på allvar;) Hur gör ni med maten? Vi funderar just nu på att laga själv med hjälp av nära släktingar. Vi har tänkt på en liten buffé med ostar, bröd, kött, paj och gratäng. Det är ungefär samma som cateringen erbjuder sär vi bokat huset för festen. Någon som beställt klänning över internet med mått, hur blev det?

• Bella84

Hej alla!

Jag hoppar gärna in här om dt går bra? Vi gifter oss den 7 december. Åh jisses vilka nerver jag börjar få emellanåt. Skulle behöva någr att babbla, rabbla, planera av mig med :D Imorgon landar min brudklänning enligt (ups) som jag beställt från JenJenHouse och jag kan knappt bärga mig.

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014