• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Bella84
    MH2014 skrev 2013-10-14 20:11:34 följande:
    Bella84 - jag gillar accessoarer, ju galnare ju bättre, typ :)
    har du visat din klänning???
    Ja men sån är jag också. Finns inget mellan. Allt eller inget typ ;)
    Tycker lätt du borde ha det!  Laddar upp en bild på min klänning. Vill bara poängtera att jag ej ser ut som modellen nedan..hehe. Är "något" bredare. (efter tio år som sambo;)  Ska även ha en tyllbolero till : )  Klänningen är från JenJenhouse om de inte framgår.

• MH2014

Det framgick inte så bra att du poängterade ;)
    passar ihop med skorna :)

ja vigör se vad det blir tillslut... Tror iaf jag ska välja svart som accentfärg! Svarta statement skor, svart statement halsband lutar det åt nu. Och så beach-håret ala Lana del Rey, tror jag. Men vågar inte rista nå i sten förrän jag börjat köpa accessoarerna :) Jag är ju svag för armring och sådant där armband med ring ihop!! Men den klänningen det tillslut blev, vilken var helt otippad!, ruckade min vision lite så är liksom lite "fast i ingenting"

• Bella84
    MH2014 skrev 2013-10-14 20:53:59 följande:
    Det framgick inte så bra att du poängterade ;)
    passar ihop med skorna :)

ja vigör se vad det blir tillslut... Tror iaf jag ska välja svart som accentfärg! Svarta statement skor, svart statement halsband lutar det åt nu. Och så beach-håret ala Lana del Rey, tror jag. Men vågar inte rista nå i sten förrän jag börjat köpa accessoarerna :) Jag är ju svag för armring och sådant där armband med ring ihop!! Men den klänningen det tillslut blev, vilken var helt otippad!, ruckade min vision lite så är liksom lite "fast i ingenting"
    Hehehe, ellerhur ;)

Jag kommer även ha en brudbukett av blå hortensior.

Samma här. Jag tänkte ha en enkel, kort klänning. Inga volanger eller krimskrams... Såg din klänning lite längre bak i tråden. Den är verkligen fantastisk.

Jag börjar få lite smått panik över vårt bröllop nu.... Allt tar sådan tid. Inte klokt man ska behöva jobba heltid samtidigt. Borde funnits någon form av bröllopspenning som man kunnat ta ut......... ;)
  • MH2014

Tack!! Ja, jag gillade den på i affären, (tänkte inte ens prova den först) men tvekar lite iaf. Men har tänkt som så att min drömklänning kommer jag aldrig få, den oberoende ekonomin finns inte, haha, så jag är nöjd med den jag kommer ha.
    ja tid tar det! går inte annat än att hålla med!! Är mest frustrerad omalt som måste göras dagarna innan och på stora dagen! Vi har ju två små barn med som ska involveras och fixas till :) så nör nyårskläderna börjar dimpa ner i butik så blir det shopping med dem så de får välja,,eller storasyster får välja till dem båda.

• MH2014

URSÄKTA stavningar och ordval som jag och ipaden inte är överens om,,och jag bara postar ursnabbt så fort jag skrivit klart :D

• Bella84
    MH2014 skrev 2013-10-14 21:07:47 följande:
    Tack!! Ja, jag gillade den på i affären, (tänkte inte ens prova den först) men tvekar lite iaf. Men har tänkt som så att min drömklänning kommer jag aldrig få, den oberoende ekonomin finns inte, haha, så jag är nöjd med den jag kommer ha.
    ja tid tar det! går inte annat än att hålla med!! Är mest frustrerad omalt som måste göras dagarna innan och på stora dagen! Vi har ju två små barn med som ska involveras och fixas till :) så nör nyårskläderna börjar dimpa ner i butik så blir det shopping med dem så de får välja,,eller storasyster får välja till dem båda.
    Ja, jag känner att på själva bröllopsdagen vill jag bara kunna njuta.
    Kommer ni ha stort bröllop? Står kanske tidigare i tråden...
    Kommer era barn vara med? Hur gamla är dem?
    Vi har en son som är tre år. Han kommer vara med under vigseln men ej på festen då vi valt att ha en barnfri fest. Men fy vilken ångest vi har över det. Jag vet att han inte kommer ha kul under festen, och jag vet att jag definitivt inte kommer kunna tänka på mig själv eller vårt bröllop när han är där. Även om t.ex. farmor, mormor eller liknande finns till hands. Det är bara sån jag är. Så vi ska fråga hans bästa vän/dagiskompis om han får vara där. Så hämtar farmor honom på vägen från festen. Men usch vad jag tycker det känns jobbigt och veligt. Likaså min m2b.
  • Bella84

Okej, jag gick in och läste din pres nu. haha då vet jag. Låter som ett supermysigt bröllop :D

• MH2014

Vi har ju ett litet annorlunda upplägg då vi har mingelvigsel mer än bröllop. Våra barn kommer vara med nästan 4 år då och 1 1/2år, men sedan har vi önskat barnfritt då vi vigs i ett museihus som inte lämpar sig för barn, med kaminer och dyl. Sedan har vi som sagt "bara" mingel ;) Vi ville inte ha fest utan en lugnare fin kväll med våra närmaste och barn, ca 40gäster, fler vänner än släkt!

förstår era funderingar!,,men ärligt tror jag att så unga barn har det roligare någon annanstans. Tyvärr får dem ju kanske inte den uppmärksamheten som de gärna kräver :) Nu blir jag säkert påhoppad, men jag tycker ni är kanon föräldrar som inte har barn ihop med alkohol (tar föregivet att ni kommer servera det!) Och med det menar jag inte att man är dålig förälder om man har barn med på bröllop med alkohol men fokusen kanske inte ligger till barnens bästa när vuxna börjar fumla runt senare även fast barnen är med nyktra personer så greppar de personlighetsföröndringar bättre än man tror!, men det är bara så jag tycker :) Sen kan väl föräldrar få vara "vuxna" en speciell dag och inte behöva vara just mamma eller pappa på plats :)

• Bella84
    MH2014 skrev 2013-10-14 21:51:28 följande:
    Vi har ju ett litet annorlunda upplägg då vi har mingelvigsel mer än bröllop. Våra barn kommer vara med nästan 4 år då och 1 1/2år, men sedan har vi önskat barnfritt då vi vigs i ett museihus som inte lämpar sig för barn, med kaminer och dyl. Sedan har vi som sagt "bara" mingel ;) Vi ville inte ha fest utan en lugnare fin kväll med våra närmaste och barn, ca 40gäster, fler vänner än släkt!

förstår era funderingar!,,men ärligt tror jag att så unga barn har det roligare någon annanstans. Tyvärr får dem ju kanske inte den uppmärksamheten som de gärna kräver :) Nu blir jag säkert påhoppad, men jag tycker ni är kanon föräldrar som inte har barn ihop med alkohol (tar föregivet att ni kommer servera det!) Och med det menar jag inte att man är dålig förälder om man har barn med på bröllop med alkohol men fokusen kanske inte ligger till barnens bästa när vuxna börjar fumla runt senare även fast barnen är med nyktra personer så greppar de personlighetsföröndringar bättre än man tror!, men det är bara så jag tycker :) Sen kan väl föräldrar få vara "vuxna" en speciell dag och inte behöva vara just mamma eller pappa på plats :)
    Jo jag förstod det när jag läste din pres.

Jag kunde inte sagt det bättre själv. Jag tycker inte att barn hör hemma på fest. Och jag vet ju att han kommer få det både bättre och roligare hos sin kompis som vi för övrigt varit och lekt hos flera gånger.
    Men ja, de är väl det dära mammahjärtat. =)
    Och alla andra dagar sedan han föddes har handlat om honom, även om denna dagen delvis handlar om honom. Men på kvällen så vill jag ändå bara kunna slappna av och njuta av kvällen tillsammans med min sambo och dansa halva natten långt ;)
  • Lindlund

Hej tjejer! :)

Länge sedan jag var här inne nu, har varit bortrest och la bröllopstankarna lite på hyllan under tiden.
    Men nu är det dags att sätta fart igen. :) Tänkte börja gå in mina skor och sedan måste vi börja planera middagen och aktiviteterna som ska göras. Ska någon av er andra ha några lekar eller aktiviteter?

Vi funderar på att ha ett kuvert på varje bord med någon uppgift som ska lösas under kvällens gång av dem som sitter vid samma bord. Men vi får se vad det blir av allt. :)

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014