• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • bettansss

Här rullar det på med planeringen också, har checkat av många punkter på "Att göra-listan"! Vi håller på för fullt att utforma inbjudningskorten, har tänkt att ett tryckeri ska få hjälpa oss med litegrann och att vi gör lite själva. Vi skickade ju ut Save the date-kort så tänker oss att det räcker med att vi skickar ut inbjudningskorten om ca en månad! 

Har också bokat in transport för oss efter vigseln (hittade häst och vagn som kan köra oss, helt överlycklig över det!), bestämt meny, bokat in sviten för bröllopsnatten, bokat frisyr+smink till mig, tittat på tärnklänning och börjat pyssla på en goodiebag. Har tänkt att varje gäst ska få en goodibag + vigselprogram innan de går in till vigseln.

Har också lämnat in klänningen för uppläggning och då också bestämt mig för skor. Bestämde mig tillslut för ett par bruna Converse i skinn. Då vet jag att jag inte kommer att få ont i fötterna och jag kan dessutom ha dom både inne och ute om det är så. Tänkte först ha några andra men de var mer inneskor (om man tänker på årstiden) och kände att jag inte orkar leta efter ett par uteskor med exakt samma höjd på klacken så att det ska passa längden på klänningen. Har pimpat dom med sidenband istället för vaniga skosnören så de blir mer bröllopsanpassade.

• bettansss

Här är mina skor. Jag funderar på om jag ska försöka hitta några mer cremefärgade band så de mer matchar randen runt sulan. Vad tror ni om det? Det borde väl bli lite snyggare va? 

• bettansss
    izredam skrev 2013-09-28 22:06:20 följande:
    Jo, jag hoppas också på det - och visst måste det gå att få tag på vanliga converse framåt november/december ifall att det skulle krisa sen?
    På internet kan man väl få tag på Converse året runt, bara man är ute i lite god tid så de hinner komma hem i så fall. Men skulle gissa på att det finns i en del affärer också! 
  • izredam

Bettansss: Superfina! Jag hade kunnat tänka mig dem också :) Hade också tänkt pimpa mina skor med sidenband om det är snörning på dem :) Vad jag är orolig för är att det kommer se konstigt ut med vita converse iom att jag har en kort klänning på mig.

Hittade dock de här på nätet idag, www.putfeetfirst.com/se/skopunkten/Kvinna/Kangor_och_Boots/Varmfodrad_Kanga/p/280069, vad tror ni? Med siden band till då :P 299kr är ju inga pengar, i värsta fall kan jag ha dem till vardags i vinter istället :)

• bettansss
    izredam skrev 2013-09-29 16:10:27 följande:
    Bettansss: Superfina! Jag hade kunnat tänka mig dem också :) Hade också tänkt pimpa mina skor med sidenband om det är snörning på dem :) Vad jag är orolig för är att det kommer se konstigt ut med vita converse iom att jag har en kort klänning på mig.

Hittade dock de här på nätet idag, www.putfeetfirst.com/se/skopunkten/Kvinna/Kan..., vad tror ni? Med siden band till då :P 299kr är ju inga pengar, i värsta fall kan jag ha dem till vardags i vinter istället :)
    Menar du att det kommer kännas konstigt med just Converse eller att dom är vita? Min mening är att vita Converse funkar till allt! :) Men kan ju förstås vara fint med nån accentfärg som bryter av när man är helt vitklädd i övrigt. 

De andra skorna du länkade till tyckte jag var superfina, känns passande till vinterbröllop när de var lite fodrat och lite blinbling! Då skulle du ju kunna ha sidenband i nån annan färg till dom, typ silver eller blå (om jag inte missminner mig era färger)?
  • izredam

Klickade hem de andra skorna jag länkade till :) Får se hur de är när de kommer sen i veckan :P

Jo, tycker också att converse passar till det mesta - men det kändes inte riktigt rätt när jag var och provade dem igår och så tyckte jag att mina fötter såg stora ut, så jag blev sur och anti för det med :P Tror mer på de skorna jag klickade hem nu :)

Tänkte också på accentfärgade band, tror jag ska prova silver till, det är ju lite silverdetaljer på skorna redan :)

Har tittat på en bolero från lindex också, men den finns inte i någon av butikerna i västerås (precis som skorna inte fanns i västerås), funderar på om det har att göra med att den är på väg in i butik eller om den är på väg ut... www.lindex.com/se/dam/oeverdelar/troejor-cardigans/7035083/Bolero/

Hur går det för er andra med kläder? Faller allt på plats? :)

• bettansss

Jag har köpt en pälsbolero på e-bay. Har inte provat den ihop med klänningen så vet inte riktigt om det passar än.

Klädesmässigt funderar jag mest på kläder till sambon nu. Jag vill gärna att han ska ha smoking, men vi får väl se vad vi kommer överens om sen.

izredam: Köpte dom på Ohlssons tyger (tror jag det heter), finns här i Linköping men jag tror det är en kedja så borde finnas på lite andra platser runt om i Sverige också :) 

• izredam

ohlssons tyger har funnits i västerås vet jag, men jag funderar på om inte de fick stänga för ett tag sen (tror jag såg utförsäljningsskyltar). Ska ta en sväng förbi en tygaffär i alla fall, kollade på panduros hemsida - men de verkade inte ha den typen av sidenband...

• Maddox

Kul när det skrivs i tråden igen :) ni som gifter er den 22feb eller runt där när ska ni skicka inbjudningarna? Tänker lite på eftersom det är sportlovsveckan. Vi tänkte skicka ut dom den 23 okt. :)

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014