• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Bella84

AV2013!! Jag gifter också mig den 7/12! Igår var det min möhippa och JÄKLAR vad överraskad jag blev. Skulle på gospeldag med gospelkören. Stod i församlingshemmet när tjejerna klampade in. Jag skakade i minst 30 minuter!!! Haha! Fick sedan prova på att dansa poledance samt en av mina favortigrejer, Laserdome! Blandat med flera traditonella lekar och utmaningar. Skulle köra Bobby Car genom Mcdriven hahahaha. Helt fantastisk dag iaf :) Har ni haft möhippa?

• MH2014

Nettan69 - vilket jobb, men kul och ambitiöst :)
    wow! grattis till vinsten,,vilken skön budgetkostnad att stryka och skriva 0:- ;)

• MH2014

Förstå mig rätt nu - Jag älskar vårt upplägg och ser fram emot dagen,,,men ändå kan jag då och då drömma om en stadshusvigsel och efterföljande lunch eller bjudning med bara våra kompisar och två föräldrar! Lite SATC Carrie&Big..... Hmm, varför harden önskan helt plötsligt blivit så stark??

• Nettan69

Ibland känner jag samma sak som du MH2014. Allt detta tjafs som tyvärr uppstår (läs svärföräldrar...)
    Min m2b och jag har varit gifta förut båda två, jag en gång och han 2 ggr. Båda har gjort stort med kyrka och allt. Han har även gjort rådhus + rymt iväg på semester och skickat vykort att de gift sig.

Så det här vi gör är väl ett mellanting, men ibland känner jag bara att jag vill gifta mig och så är det bra sen.

KRAM till oss alla. Det kommer bli så bra!

• izredam

Jag håller helt med er. Jag la fram det förslaget för herrn i huset innan vi började planera, det är en av anledningarna till att det har tagit så lång tid innan vi kom till skott, men han vägrar med motiveringen att "då blir det ju inte på riktigt" - så tillslut kompromissade vi med närmsta familjen och sådär... Det blir nog bra tillslut för oss allihop :)

På veckans planering står i alla fall

ringa restaurangen bestämma hur mycket glögg/kaffe/pepparkakor som behövs på "kyrkbacksfikat".. boka hotell till bröllopsresan, ev. bokade vi flyg igår, men jag är lite rädd att vi måste göra om den bokningen... tentaplugg hemtenta

I typ den ordningen ;)

• MH2014
    Nettan69 skrev 2013-10-28 07:41:45 följande:
    Ibland känner jag samma sak som du MH2014. Allt detta tjafs som tyvärr uppstår (läs svärföräldrar...)
    Min m2b och jag har varit gifta förut båda två, jag en gång och han 2 ggr. Båda har gjort stort med kyrka och allt. Han har även gjort rådhus + rymt iväg på semester och skickat vykort att de gift sig.

Så det här vi gör är väl ett mellanting, men ibland känner jag bara att jag vill gifta mig och så är det bra sen.

KRAM till oss alla. Det kommer bli så bra!

izredam skrev 2013-10-28 08:14:30 följande:

Jag håller helt med er. Jag la fram det förslaget för herrn i huset innan vi började planera, det är en av anledningarna till att det har tagit så lång tid innan vi kom till skott, men han vägrar med motiveringen att "då blir det ju inte på riktigt" - så tillslut kompromissade vi med närmsta familjen och sådär... Det blir nog bra tillslut för oss allihop :)

På veckans planering står i alla fall

ringa restaurangen bestämma hur mycket glögg/kaffe/pepparkakor som behövs på "kyrkbacksfikat".. boka hotell till bröllopsresan, ev. bokade vi flyg igår, men jag är lite rädd att vi måste göra om den bokningen... tentaplugg hemtenta

I typ den ordningen ;)

Åh va skönt och höra!!

Min sambo har ju velat åka iväg och göra det det är jag som velat ha mina vänner med mer än han velat ha sina (många är ju våra gemensamma efter alla år) När han friade va ju tanken en utomlandsvigsel alt vigsel i stadshuset/arlanda sedan åka. 
    Han är ju fortf på att ändra om jag vill. Det är jag som ser allt annat. Allt är inhandlat och bokat inför den vigseln vi nu planerat i flera månader,,då skulle vi ju ha en masa "brtkastade" pengar, då vi skulle ha mycket att sälja vidare, vilket vi är urkassa på och ger typ bort för att bli av med...och det känns surt! sedan skulle jag ju då vilja byta klänning då den är lite för "stor" i min mening, visst den skulle funka men nja. Den har ju varit nja ela tiden i mina ögon.

Gaahh va svårt!! Spara datum till de som behöver skulle ju postas i helgen som kommer........HJälp!!!!!
  • Jenniien

Hallå!
    I helgen har det hänt lite grejer, vi har nästan köpt alla kläder till bröllopet nu! Tärnan ska ha en klänning bara och jag ska ha en underkjol. =) Känns galet! Haha Längtar efter att klänningen kommer, beställde en. pännande, jag hoppas det blir bra!

Inbjudningarna är skickade och folk börjar svara, det blir mer verkligt nu känner jag!
    Längtar samtidigt som jag inte vill att det ska gå för snabbt :P

• Lindlund

Det känns lite roligt med glasen samtidigt som jag är lite rädd för att det ska bli sena avbokningar, dem är ju trots allt inte gratis.

Detta med festprogrammet är inte alldeles enkelt, men vi tänkte ha lite kuriosa om oss som par, när och var vi träffades och höjdpunkter under åren vi varit tillsammans. Sedan ska vi ha en kort presentation om alla gäster. Så om min mormor kommer det stå 

Nr. 5 NN Mormor till nr. 2 bruden, mor till nr. 6 och mormor till nr. 13 och nr. 21

Gör dem godaste köttbullarna enligt nr. 2, nr 13 och nr. 21

Bor i Törreboda och tillbringar gärna mycket tid i Spelars backe.

Sedan kommer det vara en rolig vett och etikett. Om kärlek från barns perspektiv etc. Får se om jag kommer på något mer.
    Jag skulle så gärna vilja göra en gästbok också även om det är mycket jobb...

Vi skulle hämta våra ringar härom dagen och när vi granskade dem upptäckte vi att dem graverat fel i dem IGEN... Så för andra gången fick dem skicka tillbaka ringarna för ny gravyr. Hoppas att det blir rätt denna gången för det känns inte som om vi kommer hinna med några mer fel nu.

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • izredam

Bor din mormor i Töreboda? Det är ju nästan våra hemtrakter ju :) (även om vi inte bor där nu längre)

Tråkigt med gravyren - så vill man ju inte att det ska bli. Vi får tillbaka våra ringar på onsdag, längtar massor, det känns så tomt utan :o

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014