• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • izredam

Angående efternamn så tar jag hans efternamn. Det finns 22 personer med hans efternamn i Sverige och 1952 personer med mitt efternamn - och jag gillar inte ens mitt efternamn, så det beslutet var inte så svårt :) Vi skickade in hindersprövningen för ett bra tag sen - den går ut tre veckor efter vigseln, det gick mycket fortare att få tillbaka den än jag trodde - men vi klagar inte :)

• izredam

Haha, "lurade" sambon till att hjälpa till med festprogrammet. "Men det är så svårt, jag kan inte sånt!" - sa jag och han tyckte att "Men vadå, det kan väl inte vara så svårt?" och började göra det själv! win!

Nu ska jag tvinga honom att sluta så vi kan tentaplugga lite dock :P

• MH2014

Jag tar hans efternamn. Barnen har det redan och de längtar till vi heter samma :)

• bettansss

Här har det skrivits mycket sen sist! Själv har jag varit i London, köpt näbbklänning till min systerdotter och små "Just Married"-flaggor som snittarna ska dekoreras med. Inbjudningarna skickade vi ut innan helgen så de har kommit fram och vi har fått respons från en del! Som ni skriver känns det ännu mer på riktigt nu, även om vi redan skickat ut Save the date så alla redan vet att och när vi ska gifta oss.

Angående efternamn tar jag hans. Det är bara hans familj (5 st) + nån ingift halvsläkting till dom som heter det i hela Sverige så då blir jag helt ensam med mitt för + efternamn i kombination, det är jag inte nu eftersom jag har ganska vanligt både för- och eternamn. 

• Lindlund

Så här ser gästboken ut som jag gjort! :)

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Lindlund

Dock är det lite missvisande för jag har sprat det som bilder istället för i Ppt. Men ni ser ju själva grunden! :)

• Bella84
    Lindlund skrev 2013-10-30 15:26:58 följande:
    Så här ser gästboken ut som jag gjort! :)

Riktigt fin! Roligt =)
  • Nettan69

Hihi! Jag och min m2b är veckans par Tungan ute

• Lindlund

Va roligt Nettan och så söta ni är ihop! :)

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014