• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • PoS

Jag har ju typ inte skrivit på hundra år. Det har varit en helt sjukt hektisk månad med London-resa, födelsedagar, vattkoppor och begravning. Så har inte hunnit med vare sig att skriva här eller planera bröllop. Vi skulle fått ut inbjudningarna i söndags var planen men pga begravning på annan ort så fanns ingen tid till det.

Vad gäller inbjudningarna så har vi gjort så enkelt vi bara kan (särskilt nu när vi är försenade med de också...) och skrivit ut de själva med färgat papper och satt ihop med en ram runt. Vi har velat fram och tillbaka men beslutade oss för att ha en hemsida. När alla inbjudningar är skickade ska ni få länken så ni kan gå in och kolla

Bella84 (tror jag det var): Angående barn på bröllop. Vi har två barn på 2 och 4 år och de kommer vara med på vigseln men inte på festen. Vi tror att barnen kommer ha skittråkigt rent ut sagt eftersom vi har barnfritt bröllop och de i så fall skulle vara ensamma i sin ålder. De är ju med vid den stora högtiden: när vi gifter oss. I vanliga fall när vi går på fest vill vi inte ha med våra barn då vi inte tror det är en bra miljö för barn att vistas i, så varför skulle vi ha med de på denna fest? Lite så resonerar vi

• PoS

Angående ring så var jag helt inne på att designa min egen ring hos en guldsmed, gillade tanken på att det skulle vara min egen design och att det skulle bli precis som jag ville ha det. Men eftersom budgeten för en sådan ring var alldels för begränsad så skulle jag ju ÄNDÅ inte få den ringen som jag ville ha. Och sen tipsade min kollega om att köpa smycken (andra smycken, som typ örhängen) på Kaplans Auktioner och då gick jag in på deras hemsida och hittade RINGEN. Slog till direkt. Köpte den för halva dess värde och är så sjuuuuukt nöjd.

Är så himla glad att jag vågade tänka utanför min egen bild av hur en vigselring "ska" vara för nu har jag min drömring.

• stensparre

MH2014 - Funderade också på det! Finns ju jättefina varianter på det på Etsy. Får fundera ett varv till på hur vi ska göra. :) Beställde favor boxes hos lightinthebox i slutet på förra veckan, och de levererades redan igår. Billigt och snabbt måste jag säga. Får se hur "enkla" de är att montera ihop också, med tanke på att det inte medföljde någon beskrivning... Någon annan som beställt från dem? Har börjat fundera på blomsterarrangemang på borden. Tänker mig att bara ha brudslöja i täta kransar som jag kan ställa blockljus i. Tror ni det blir bra eller lite för tråkigt? Funderar på att pynta borden med julgranskulor i svart, vitt och silver också, och tänker att det kan bli lite mycket med stora blomsterarrangemang.

• MH2014

Eliin - gick tillbaka några sidor för att uppdatera mig :) köpte du den begagnad eller den du provade? Tänkte på knapparna.. Nu vet jag inte vart han tänkte kolla på kostym men många butiker erbjuder ju formning, skrädderi för att få en kostym att sitta snyggt, för nästan ingen kostym vart man än köper ifrån sitter perfekt från början :)

• MH2014

PoS - välkommen tillbaka :). Då har ni liknande inbjudningar som oss kanske, vi har ju valt att göra inbjudningen i brevform på brevpapper! Ang ring så blev det ju med som vår tanke, då vi vill köpa en pre-owned till mig, haha... Har kollat ut en i två månader nu,,har den och en till som jag fått bra pris på så ikväll/imorgon måste jag bestämma mig för vilken det ska bli,,,,spännande!! Och svårt!!

• MH2014

Stensparre - har du nå inspirationsbilder? Är så svårt att få en överensstämmande vision när man bara skriver ting :)
    jam jag har joförsig målat vårat träd själv med pensel och akvarell.

• MH2014

Känns som om det går sakta frammåt - idag beställde jag nya skor (får vi se om de duger, tänker på de förra), ikväll/imorgon bitti måste jag beslutat mig för vilken ring jag vill ha. Står mellan två snarlika med med olika slipning och antal diamanter. Vann idag ett statement halsband jag tävlat om,,kanske inte mitt första handsval men måste ju prova det först. Om inte annat så kommer jag garanterat använda det vid andra festligheter, kanon!
    tror inte det va nå mer som hänt denna v i planeringen :)

• Bella84

Min ring är ganska enkel. Fem dimanter i rad. Vitt guld. Enkel och lite rockig då den är ganska "grov". Den betyder redan allt för mig. Inte minst för att de fem diamanterna är från min avlidna farmors vigselring. Hon var den finaste människan man kunde tänka sig. Och jag blir varm i hjärtat av att veta att jag kommer bära henne med mig, förhoppnings hela livet ;)

• Bella84

Hur har ni gjort med placeringskort? Behöver lite tips. Jag är en hemmafixare, men det står helt stilla. Är inte så mycket för de klassiska korten som man viker.

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014