• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Lindlund

Bella84: Vi har beställt graverade glas av en vän till mig gör. Det var ett roligt alternativ tyckte vi och gästerna får även ta med sig glasen hem efteråt! :)

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • izredam

Vi gör vanliga vikta kort som matchar inbjudningarna i tema. Tänkte ev. sätta mig och göra dem imorgon. Är gräsänka i helgen så jag behöver sysselsätta mig med något för att inte bli knäpp, det är tentaperiod snart så ingen är sugen på att göra något roligt heller :/ Ska träffa en kompis på söndag och plugga lite, men annars har jag inga planer i helgen alls, tur man har katt så man har lite sällskap i alla fall ;)

• MH2014

Nu är ringen betald och hemklickad :) spännande att få se sen om några veckor!!

• izredam

Åh, du får lägga upp bild sen när den kommit!

Sitter och pillar på festprogram och välkomsttal. Eftersom vi själva är värdar så kände vi att vi själva ville hålla någon form av välkomsttal när vi kommer dit (eller det blir väl när vi satt oss vid bordet antar jag). Men jag har ingen aning om vad vi ska säga.. Sist vi pratade om det här hemma så sa m2b "Men du är ju bra på sånt där, det grejar du" - och visst, jag är nog bättre än honom på sånt, men han lär få hjälpa till i veckan när han är hemma igen :P

Vad ska ni ha i era festprogram förresten? Vi vill ha lite olika kuriosa om oss. Tänkte typ fem grejer var, har fyra på honom men bara två på mig :(

På honom har vi att han skvalpar när han har druckit för mycket vatten, att han bara äter dubbelmackor (vanliga enkelmackor viker han dubbla), att han missanvänder tyska ord som achtung och große, samt att han ändrar åsikt efter det senaste han har hört i en fråga (något både jag och hans föräldrar har jätteroligt åt).

På mig har vi att jag avslutar alla restaurangmåltider med "ska vi ta en kebabtallrik på det här?" och att jag inte vet vilket som är arktis och vilket som är antarktis. Sen står det helt still.

Någon annan som har skrivit något liknande och har tips?

Funderar på en tidslinje också, men det enda jag har på den är att vi har fötts och att jag när jag var liten köpte glass av svärfar (han körde glassbil på den tiden). Så det känns som att jag kanske får tänka om... Tur att det är nästan två månader kvar :P

• Eliin

Vad roligt med graverade glas Lindlund!

Vi ska ha tändsticksaskar, klädda med vit papper. På ena sidan har vi stämplat ett brudpar och skrivit vårt bröllopsdatum under, allt i silver. På andra sidan är det ett litet hjärta stämplat i silver uppe i vänstra hörnet och sedan kommer vi att skriva gästens namn med en silver penna (eller vi kommer nog leja bort själva skrivandet då vi inte har någon superhandstil någon av oss :P )

izredam: festprogrammet är svårt att komma på saker att ha något i tycker vi med. Vi har än så länge bestämt oss för att menyn samt lite roliga regler ska ingå, samt ett tack till alla närvarande. Längre har vi inte kommit...

• izredam

Menyn tänkte vi också ha med - men vi har ju inte bestämt den helt hundra än, så inte ens den kan jag ju skriva :P Det påminner mig dock om att jag MÅSTE ringa hon som äger restaurangen i veckan och höra hur hon har tänkt. Att det ska vara så svårt att komma ihåg, kommer bara på det vid såna här tillfällen och nu kan jag ju inte ringa :P

• AV2013

Hej alla :) Är ny här....gifter mig iaf den 7/12 och är sjuuuuukt nervös redan nu..undrar hur det kommer att va på själva dagen....

• izredam

Välkommen :D 7/12 är verkligen jättesnart ju! Jag gifter mig den 21/12 och insåg idag att det bara är 55 dagar tills dess - sjukt! Vi har bara planerat sen i augusti och det kändes som evigheter då och som att det är imorgon (fast ändå om en evighet) nu, tänk alla ni som har planerat i ett år eller ännu mer liksom!

Bokade förresten tid för hårfärgning innan bröllopet idag, har ju valt bort frisör på bröllopsdagen då jag ändå inte vill sätta upp håret - därför bestämde jag att jag vill färga det och få lite extra glans och sådär i det på bröllopet i alla fall :)

• Nettan69

ÅH nu är det bara 44 dagar kvar till vi gifter oss den 11/12-13 Tungan ute
    Igår fick jag ett mail om att jag vunnit en fotografering - blev så himla glad då vi har haft jätteproblem med just fotograf. 
    Har provbakat cakepops för jag hade tänkt att vi skulle servera det efter vigseln, eftersom vi gifter oss på min förskola där jag jobbar.  
    Ringarna ska vi snart skicka in för ny gravering och upputsning.
    Prästen har vi haft ett samtal med och ska ha ett till lite närmare vigseln. Vi har valt in och utgångsmusik.
    Klänningen ska bara sys upp lite - tid bestämd.
    Restaurangen bokad.

Ja det mesta är klart! Min m2b ska ha väst och fluga till en grön skjorta - vårt tema är vitt/grönt då vi är Hammarbyare båda två Drömmer .

Känns så roligt - snart är jag fru F.

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014