• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Bella84
    izredam skrev 2013-11-23 23:39:35 följande:
    MH2014 - nej, jag vill bara inte skriva det innan vi träffar prästen för att jag vet ju inte helt 100 vilka texter som ska skrivas in i vigselprogrammet :P I övrigt har väl inte prästen några synpunkter på hur vi utformar vigselprogrammet gissar jag :P

Jag lär förresten inte heller bli kvar här på bröllopstorget efter bröllopet.. Men bilder från alla här vill man ju se i alla fall, så tills dess tänker jag nog också vara kvar.

Längtar till nästa helg just nu, träffa prästen och restaurangen som sagt, men även prata bukett med hon som ska göra den och dessutom få ordning på allt som måste göras på plats (blir troligtvis sista gången vi är nere och hälsar på innan bröllopet. Det är i alla fall tanken såhär på förhand).

Är det bara jag som önskar att det var mindre att göra med bröllopet? Känner inte att jag har tid egentligen, men det måste ju liksom bli gjort..
    Nej, jag önskar verkligen också att det var mindre att göra.
    Nu upplever jag allt i ett jobbigt mittläge 13 dagar kvar till bröllopet. Det som jag har kvar att göra kan jag inte göra än... hmmm 
  • izredam

Vi har massor kvar att göra med 27 dagar kvar, men ingen tid. Massa inlämningar och projekt som ska vara klart innan dess. Men gifta blir vi oavsett? Eller hur? Har alla placeringskort kvar att göra bland annat. De sa jag att jag skulle göra för en månad sen - men det blev inte av...

Den här veckan vill jag inte ens tänka på, innan vi åker hem på torsdag ska jag ha tre föreläsningar, göra klart en inlämning (och helst börja på en till), hinna med att åka och jobba en eftermiddag i Sala, jobba en kväll på mitt vanliga jobb, till vårdcentralen och förnya ett recept (att man måste komma in och förnya vissa recept gör mig mest arg) och dessutom vill DHL leverera ett paket i veckan...

Sambon ska ha sin svensexa på onsdag också. Det blir roligt :)

• bettansss

Troligtvis lättare sagt än gjort, men: bara ni är där och vigselförrättaren är där och ni blir gifta så är ju det det viktigaste! Jag kommer troligtvis stressa upp mig massor över alla saker som ska göras ju närmare datumet vi kommer men ska försöka lyssna på min sambo, han brukar vara duktig på att lugna ner mig :) 

Vi tittade på vigselringar i helgen och oj, vad kär jag blev i en av dem! Mycket blingbling och passar bra ihop med min förlovningsring! :) Längtar tills jag får ha den på mig också. 

• MH2014

Izredam - förstod att det skulle bli mycket att göra, därför gjorde vi klart dekorationer och sånt innan sommarsemestern...kläderna under hösten (hans kvar dock,,men barnens blev så gott som klara i helgen närapå en T-shirt) så det vi har kvar är inbjudningskorten, och sånt man inte kan förbereda förrän på dagen eller snart inpå.

• MH2014

Idag tog jag ett viktigt beslut (enligt mig) nu är skor och statement halsband bestämt!! :) sååå skönt! Har haft fem par skor och fem halsband, fyra armband att provat med!! Nu ska lite återlämnas och några har jag inte returmötet på så de ligger på försäljning. MEN SÅ SKÖNT ATT TAGIT DET BESLUTET!! Nu är det armband och ett par örhängen, och det känns inte som hela världen för mig. Var halsband och skor som kändes viktigast :)

• izredam

Någon semester har man ju inte som student, och innan den ledighet vi hade i somras visste vi inte att vi skulle gifta oss nu - så lite får vi kanske skylla oss själva (med den korta planeringsperioden tänker jag..).

På veckans att göra lista lyckades jag få bort "vänta på paket från DHL" idag genom att få paketet levererat till ett utlämningsställe istället :) Resten kom jag inte så långt med tyvärr... Aja, flera dagar kvar ju :)

Vi ska försöka börja på vårat välkomsttal också. Eftersom vi sjävla är värdar för vårt bröllop så tänkte vi att det kunde vara roligt att göra något tillsammans och välkomna gästerna. Men har INGEN aning om vad vi ska säga än.. Någon annan som har tänkt på något liknande?

• izredam

Insåg nu att vi har glömt cake topper. Skulle tro att svärmor om det krisar kan låna en från jobbet (det är hon som gör tårtan och hon är bagare) - men jag ska sätta mig ikväll och se om jag hittar något..

• MH2014

Izredam - ni ska se att ni får ihop det tillslut :) stressa inte ihjäl er bara så ni är slutkörda på självaste dagen!! Ni kanske kan prioritera sakerna ni har kvar? En lista i ordning på vad ni tycker är viktigast och finna er i att allt kanske ni inte kan få.... Eller nå :)

• MH2014

En enkel cake topper är att ta två grillpinnar och binda ett litet snöre emellan och göra små vimplar att sätta på tråden, antingen i tyg eller papper. Eller ta stråglitter och hänga på. Kostar inte mycket och går ju snabbt och framför allt kan ju bli riktigt snyggt!

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014