• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • MH2014

Har fått dem - underbara!!!!
    ska jag tjuva mannens ring och mäta sen när han är borta ;)
    jag hade allt kunnat ta en stl mindre! den fungerar inte som stopp och den går inte att förminska då det är diamanter runt hela,,,jaja, jag älskar den och hittar nog på nå, haha!
    funderar på om jag ska överraska honom på nyårsnatten med våra extra ringar??!..

• Nettan69

Jo, du kan göra vad du vill, det enda är att man inte bör duscha de första dygnet då limmet ska härda - men sen kan du leva precis som vanligt. På bilden är fransarna den enda makeup jag har. Ingen extra mascara eller så. De sitter precis som om de skulle vara dina vanliga fransar. Har dock lärt mig att de sitter olika länge när i månaden jag gör dem... (menscykeln) Men de brukar sitta i 4-5 veckor. Jag har en tom/ren mascara borste som jag borstar dem med varje dag. 

Är så nöjd med resultatet.

Lycka till med ditt val.  

• izredam

Jag har också jättekänsliga ögon, jag vågar inte - men jag klarar knappt någon mascara ens, så det är mest därför. Superfint på dig i alla fall Nettan :)

Imorgon åker vi ner för förberedelse av allt på "hemmaplan". Spännande. Blir en massa släkt (som inte är bjudna på middagen, men som sagt att de kommer till kyrkan i alla fall) som träffas i helgen - de kommer fråga vad vi önskar oss i present avslöjade svärmor igår. Så vad önskar vi oss? Vi har sagt att vi vill ha pengar till bröllopsresan (det var ju det här med att vara studenter och resa samtidigt..) - men om de nu nödvändigtvis ska köpa något, vad ska de köpa? Vad önskar ni er?

• Lindlund

Istället för att önska oss pengar så önskade vi oss resepresentkort. Vet ni med vilket bolag ni vill resa med och ännu inte bokat eller betalat så är det ju en ypperlig present :)

Min bekant var mycket osäker på att jag skulle klara lösfransar så jag känner att det är dumt att testa så nära inpå. Jag kör på min gamla hederliga mascara.

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Lindlund

Vad roligt med ringarna MH! Gick det bra med mätningen?

Nu kommer jag med mina funderingar igen... Vad skulle ni helst vilja ha på en fika? Klassiska kakor och bullar eller fruktsallad? Det är ju så att vi ska fika efter vigseln för vänner och bekanta innan middagen, men skulle ni velat ha kakor och bullar eller skulle ni uppskatta en fruktsallad?

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • bettansss
    izredam skrev 2013-11-28 00:08:50 följande:
    Imorgon åker vi ner för förberedelse av allt på "hemmaplan". Spännande. Blir en massa släkt (som inte är bjudna på middagen, men som sagt att de kommer till kyrkan i alla fall) som träffas i helgen - de kommer fråga vad vi önskar oss i present avslöjade svärmor igår. Så vad önskar vi oss? Vi har sagt att vi vill ha pengar till bröllopsresan (det var ju det här med att vara studenter och resa samtidigt..) - men om de nu nödvändigtvis ska köpa något, vad ska de köpa? Vad önskar ni er?
    Vi önskar oss ingenting! Har skrivit att de får skänka pengar till välgörande ändamål om de vill. Farmor har dock sagt att hon kommer ge mig en av hennes teserviser som jag alltid går och klämmer på när jag är där för den är så himla fin! :) Och mamma och pappa kommer bidra med lite till bröllopsresan. 

Lindlund - Jag skulle säga bullar och kakor alla dar i veckan, men så är jag inget fan av frukt heller!  
  • izredam

Jag säger också kakor och bullar. Fruktsallad är inte fika i min värld, mer efterrätt..

• Nettan69
    Lindlund skrev 2013-11-28 19:01:45 följande:
    Nu kommer jag med mina funderingar igen... Vad skulle ni helst vilja ha på en fika? Klassiska kakor och bullar eller fruktsallad? Det är ju så att vi ska fika efter vigseln för vänner och bekanta innan middagen, men skulle ni velat ha kakor och bullar eller skulle ni uppskatta en fruktsallad?
    Vi ska oxå ha fika innan middagen och jag kommer baka cakepops i vitt o grönt eftersom vårt tema är de färgerna. De är enkla och äta för alla. Men jag håller med övriga - inte fruktsallad.  

Lycka till.  
  • MH2014

Håller med på fikabröd!

mätningen gick bra :) de var lika stora så vi hoppas på att det blir bra, såg iaf super snyggt ut!! :)

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014