• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • MH2014

Glömde ju ett par bilderCool

Våra champagneglas

Den antika brevlådan vi köpte över tradera som vi ska ha som kortinsamlare....funderar på om vi ska sprejmåla den och sätta den på en stubbe, eller stubben är bestämd och den sitter fast skruvad.

Och en del av alla våra sprejmålade små vaser till snittblommor,,,tror vi gjort ca 50st

Så..... nu har jag äntligen delat med mig{#emotions_dlg.flower}
  • izredam

Vilka fina bilder MH2014! Kommer nog bli superbra tror jag!

Gjorde en att göra lista nu för de närmsta två veckorna.
    Köpa julklappar
        - Tommys föräldrar
        - Alexander
        - Maria
        - Christoffer
        - mamma och Ola
        - något mer till pappa?
        - Angelica (chokladpraliner)
    städa
        - köket
        - badrummet
        - dammsuga
        - damma
        - plocka iordning
    placeringskort
    festhäfte
    vigselprogram
    tal
    hämta termosar
    köpa glögg
    Kolla skor med Tommy
    Köpa slips!
    göra godis till efter kyrkan?
    ringa hotellet
    mejla mumma
        tomat på förrätt?
    färga håret 10/12 klockan 15
    mejla om manschettknapparna

göra klart bron
    göra klart inlämningarna i inbyggda

de flesta punkterna tar inte många minuter, men det blev så himla långt :P Julklapparna har vi också sagt att om det krisar handlar vi det sista den 23:e, det känns skönt att veta att man kan skjuta upp det tills dess. Ikväll blir det nog städning för min del medan herrn i huset är i tvättstugan. Ska ändå ställa fram granen ikväll :D De två sista punkterna är skolarbeten som ska göras innnan dess. Bron ska redovisas den 19:e så den måste vara klar tills dess, men den har vi kommit rätt långt på :)

Hoppas bara att hans manschettknappar hinner komma till bröllopet. Ska mejla dem idag tror jag. Vi beställde dem i fredags och normal leverans inom EU var 4-5 dagar stod det på hemsidan.

såhär ser de i alla fall ut :) Han hade själv kommit på att han ville ha mynt och när jag då hittade med äkta, finska mynt så blev min halvfinska blivande make överlycklig. De är lite dyrare än jag hade hoppats - men de är sjukt fina!

• izredam

Blev lovad av företaget med manschetterna att de är på väg, senast på torsdag nästa vecka ska vi ha dem! Skönt!

Har för övrigt strukit 6 punkter på att göra listan sen igår, dessvärre var nästan alla grejer jag inte fick med på den listan ni fick se :P Men bland annat bordsplaceringen är klar! Skönt! Imorgon ska jag göra placeringskort, det får bli helgens avkoppling framför tvn :)

Imorgon ska vi ut på shoppingtur, Tommy ska köpa slips och ev. skor (hans kostymskor som han använt typ en gång tidigare är puts väck, vi hittar dem ingenstans, han ska be sina föräldrar att titta i sitt förråd också, annars får det bli ett par nya) samt att vi ska köpa julklappar och jag ska se om jag  hittar någon fin ögonskugga och ett blått nagellack.

Insåg nämligen precis nyss att om jag ska ha "något gammalt, något nytt, något lånat och något blått" så ligger jag efter, har bara något nytt! Så en blå nagel får det allt bli, sen funderar jag på om jag har något jag ärvde av min låtsasmamma när hon gick bort som jag kan ha som något gammalt och något lånat går alltid att lösa - får väl lägga en 20-lapp i BHn eller något i värsta fall :) Har ni tänkt försöka ha de grejerna också? Och hur har ni tänkt?

• Nettan69

Ikväll har min m2b och jag suttit och klippt ut trekanter ur grönt och vitt papper som vi ska hänga upp på ett snöre till en vimpelgirlang. 

Imorgon har vi Svenhippa här hemma - ska bjuda på lite paj och så en likadan tårta som vi ska ha på bröllopet.

På söndag ska jag baka cakepops så de är klara till onsdagens bröllop... Så kort tid kvar, tycker det var alldeles nyss som vi började räkna ner från 90 dagar kvar. Nu är det dax på onsdag - om 5 dagar. 

Gjorde mina naglar i går, de sitter jättebra, gjorde tip med gele - men tipparna är jättelångt ner på nageln, tycker det ser lite kontigt ut. Ska måla dem i en annan färg sen och hoppas det blir bättre.

• Nettan69

SUCK - måste få sucka lite.... 

En av våra gäster har en bedragande fästman som hon kom på i kalsongerna hemma med sin bästa vännina. Men hon förlåt honom och de har fortsatt som vanligt.... Men hon går ju konstant och är misstänksam. För ett tag sen nu så slängde hon ut honom och sa att bara hon kommer på bröllopet. Men efter ett tag så kommer hon och säger att nu är allt bra igen, han har förklarat allt och "guld och gröna skogar..."

Nu när hon ska betala in matavgiften så betalar hon bara för sig.... Hmmm - frågade då om gubben - " nä man vet aldrig om han ska med...."

Hallå!! Vi gifter oss om 5 dagar - VI måste veta om han ska med eller inte.

(fast jag hoppas ju att hon slänger ut honom)  

• MH2014

Nettan69 - stackars väninna! Och förstår er frustration om att inte få besked... Sucka på du, det vi är här för (lite med) :)

• MH2014

Izredam - jag ska inte det! Har funderat på midnattsblåa naglar länge, då har jag ju nå blått, nytt är ju typ allt :) något gammalt och lånat har jag ingen ide om vad det skulle kunna vara,,sedan är vi ju inte så sedvänliga annars ;)
    tack för input av min bildbombning!

• bettansss

MH2014 - kul att få se lite inspirationsbilder så här innan, jag har lite olika inspirationsbilder blandat med pysselbilder som jag kanske ska lägga upp! Tror den där brevlådan blir fin med lite sprayfärg på. Och vad mysigt med en öppen spis i vigsellokalen. Nettan69 - vilken fästman din väninna verkar ha, och så frustrerande för er att inte få besked, sånt vill man ju gärna ha koll på innan. Men annars verkar det ju som ni har läget under kontroll! :) Izredam - jag tror jag ska ha det. Jag ska ha ett blått strumpeband som min mamma hade när hon gifte sig och min syster hade när hon gifte sig, känns lite roligt att ha det jag med nu! Det får i värsta fall vara både något gammalt och nånting blått. Sen ska jag låna slöja av min syster, eller en kuvertväska, eller både och :) nåt nytt får vara klänningen. Eller så kanske jag får säga som Phoebe i Vänner: "I'll be something blue", eftersom jag nu har börjat oroa mig för att jag ska frysa så förfärligt. Men jag kanske hinner vänja mig vid kylan till i februari. Och så får vi hoppas att ingen storm kommer då!

• izredam

Jo, jag är inte heller så sedvänlig av mig - men jag tänkte att någon tradition kan man ju hålla på :P

Har satt på alla snöflingor på placeringskorten nu. Nu till det svåra, att skriva alla namn! Önskar verkligen att jag var bra på sånt, men det är jag inte.. Och så hittar jag ingen linjal här hemma, vilket gör det ännu svårare.

Svärmor ringde mitt i allt också och ville prata julklappar. Men hon hade inga förslag på vad de önskade sig, synd eftersom vi ska åka och handla julklappar om ett par timmar.

Tänkte försöka få klart placeringskorten ikväll i alla fall och skriva ut en provversion av vigselprogrammet.

Hur gör ni andra med ris förresten? Förväntar ni er att gästerna tar med sig det själva eller ordnar ni rispåsar? Och hur gör ni dem i så fall?

• Nettan69

Vi har köpt söta små såpbubbleflaskor till alla våra gäster, de kommer delas ut i en pappmugg med lite popcorn i så våra gäster kan sitta o mumsa på under vigseln. Sen får de blåsa bubblor på oss. 

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014