• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • izredam

Vad fina ni var! :D

sitter fast på festprogrammet, har en punkt kvar på "saker du inte visste om brudgummen" - har funderat på den hur länge som helst nu. Någon annan som gjort något liknande som har tips?

• Lindlund

Så fina ni var Nettan och ha det toppen nu på minimoon! :)

Jag har gjort det izredam, skrev att det kluckar om min blivande när han druckit vatten, att jag har flyttat  20 gånger i mitt liv. Att jag hellre äter gurka i äppelcidervinäger och salt än godis på kvällarna. Att jag är tvungen att säga "God natt min skatt" annars kan jag inte somna osv. Det var verkligen inte lätt men jag kom på lite iaf.
    Vad skönt att sviten var ledig! :)

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • izredam

Kluckar din blivande också? Min med! Det står på vår lista också! :D Har fem på mig och fyra på honom - så jag vill verkligen ha en till på honom då rubriken är 5 saker du inte visste om brudparet...

Funderar på att skriva att han (relativt ofta när vi är hemma) stoppar in sin förlovningsring i näsan... Men det känns som att det kan bli lite to much information..

• Lindlund

Haha, ja han kluckar också. Vad är det med män och vatten?

Finns det inget ni gör tillsammans som de flesta kanske inte vet? Jag har lite sånt med i programmet

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • izredam

Jo, men det har jag som en egen punkt tyvärr :/

Funderar på att skriva att han har läst twilight böckerna både på svenska och engelska. Det vet i alla fall inte min släkt..

• bettansss

Två frågor för mig just nu är frisyr och blommor. Hittade den här inspirationsbilden och frågade en kompis som jobbat som frisör om det skulle funka och passa mitt hår och det trodde hon skulle bli jättebra. Skickade bilden till min tärna också, och hon var helt övertygad om att det var jag på bilden, axelbanden på min klänning ser ju faktiskt ut typ sådär. 

Så nu sitter jag och letar fina hårsmycken på etsy och ebay. Fastnat lite för det här men tycker det är så svårt att veta vad som kommer passa bra tillsammans med allt annat. 

(www.etsy.com/se-en/listing/105973361/vintage-pearl-bridal-hair-comb-wedding

10 veckor kvar idag!  
  • izredam

Superfin frisyr! Något sånt hade jag också kunnt tänka mig om jag hade passat i uppsatt hår :P Tror nog att det smycket kan passa, beror lite på hur stort det är, men modellen ser bra up tycker jag :)

• bettansss

Ja, själva smycket utan kammarna är väl typ 8x3 cm, verkar som att de flesta såna hårsmycken är runt den storleken. 3 cm känns iofs ganska litet. Å andra sidan har jag inte jättemycket hår så det är väl bra att det inte tar över helt heller... Hm, tror jag beställer och så får jag se helt enkelt! 

• Amanda986

Hej på er!
    Jag hoppar in i tråden.. är i början av planeringsstadiet och har varken bokat kyrka eller lokal.. Vi tänkte att vi väntar tills julstöket har blåst över oss :)

Det vi siktat in oss påär November 2014..så långt har vi kommit är i övrigt flexibla!

Nu ska jag läsa igenom vad ni har skrivit så jag hänger med. 

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014