• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Nettan69

Igår hade vi vår svenhippa - alla gäster kunde inte komma men det gjorde inget, vi hade jättetrevligt. Hade gjort paj och ett smakprov av vår bröllopstårta - de som var här tyckte det var kul att få träffa varandra innan bröllopet. Vi höll på mellan 17-22 och det var alldeles lagom. 

Idag ska jag baka sockerkakor till mina cakepops, sy klart rosetten till min klänning så den sitter fast och inte ramlar av under vigseln...., baka bountybollar och lussebullar.. - bara för att det är så gott.

Köpa grönt och vitt nagellack så jag kan göra ett snyggt mönster på mina nya naglar inför bröllopet.

Så här då, fast med grönt och vitt. (grönt underst och vitt överst) 
    Ja - vi får se hur mycket som hinns med helt enkelt.

Toodaloo Kyss

• izredam

Tror jag har gjort klart både vigsel och festprogram nu, ska fundera på det någon dag och sen skriva ut slutgiltig version...

Framsida festprogram:

Insida festprogram (en av dem)

Framsida vigselprogram:

Insida vigselprogram

Vad tycker ni? Vad borde jag ändra? :)
  • Nettan69
    izredam skrev 2013-12-08 13:11:00 följande:
    såg själv nu att rubrikerna låg på olika höjd, så det är fixat :P
    Jättefina program Glad

Här har vi klippt o klistrat våra girlanger..... 

• izredam

Att skriva ut från publisher visade sig vara lättare sagt än gjort dock... Får luska lite mer i det där... Tommy skrev på placeringskorten också :D han skriver mycket finare än mig så :P

• izredam

Tack förresten Nettan :) Känns bra att någon annan sa att det såg okej ut :)

Tror jag kom på hur jag ska lösa problemet med utskriften nu. Tror skolans skrivare helt enkelt inte skriver ut som publisher tror... Vore skönt att bli klar med det i början på veckan :)

Sakerna på listan försvinner sakta med säkert. Just nu är det trots allt skolarbete som är det svåraste att få klart. Förhoppningsvis lyckas jag krångla igång ett program vi behöver på min egen dator, då har jag helt plötsligt hela mellandagarna på mig att göra klart det! Alla som har läst kursen tidigare säger att det tar mycket tid så...

Hur känns det för er som gifter er nu i veckan då? Och är det inte någon/några som redan gift sig? Hur gick det?!

• Lindlund

Hej tjejer! Vad det har hänt mycket här i veckan! Vad duktiga ni är!!

Här har tiden stått stilla i veckan, min vännina somnade in i måndags. :'( Hoppas att overklighetskänslan lägger sig snabbt så jag kommer tillbaka och kan fortsätta med bröllopet.

Önskar er som gifter sig i veckan stort lycka till!

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Bella84

Då var man numera fru. Hade en fantastiskt magisk dag/kväll/natt igår. Allt var så lyckat, bättre än jag någonsin vågat drömma om.

Jag har inte några bilder än mer en liten bild som min bror lagt ut på nätet. Dock blundar jag hahaha

Har ett par bilder på dukningen någon dag innan festen

Fick precis skickat denna bild till mig av solisten i kyrkan. Vår son lekte fotograf i kyrkan tillsammans med den riktiga fotografen. Följde honom varje fotsteg med sin kamera. Kom fram en gång till altaret till mig och min MAN(!!) och sa akta lite mamma & pappa så gick han emellan och tog ett foto på prästen. haha . Annars var han inte särskilt intresserad av att hänga med oss uppe på altaret.

• izredam

Men Lindlund, vad är det du säger? Så himla orättvist! Jag beklagar verkligen. När min låtsasmamma gick bort för ett par år sedan var allt i en dimma i flera veckor, så himla orättvist när människor går bort för tidigt!

Bella: Grattis :D Vad fina ni var! Roligt att se lite bilder :) Vilken söt son ni har också :) Det är såna där historier som gör mig sugen på att skaffa barn, men det får allt dröja ett par år till - ett och ett halvt år kvar på studierna, känns ju vettigt att bli klara med det först ;)

• Bella84
    Lindlund skrev 2013-12-08 20:30:54 följande:
    Hej tjejer! Vad det har hänt mycket här i veckan! Vad duktiga ni är!!

Här har tiden stått stilla i veckan, min vännina somnade in i måndags. :'( Hoppas att overklighetskänslan lägger sig snabbt så jag kommer tillbaka och kan fortsätta med bröllopet.

Önskar er som gifter sig i veckan stort lycka till!
    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
    Usch så hemskt. Beklagar  verkligen :(
Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014