• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • izredam

Kylan börjar jag bli orolig för också, ska ju ha knälång klänning, visserligen blir det varma strumpbyxor också som det ser ut nu, MEN ÄNDÅ! Men det löser sig väl, det är ju bara en dag ;)

• bettansss

Oj vad ihoptryckt mitt förra inlägg blev, ska nog sluta skriva från ipaden...

Jag ska göra "goodiebags" till alla gäster som de får innan vigseln, däri ska jag bland annat lägga en liten påse med ris. Har redan börjat göra själva påsarna och har väl kommit halvvägs kanske. Har gjort dem av transparent papper köpt på Panduro och så ska jag sätta dit ett hjärtformat klistermärke när jag fyllt på med ris.

• bettansss

Vilken bra idé med popcorn förresten Nettan! Det kanske jag snor ;) Är ju jättefint om man lägger i fina pappersstrutar. 

• izredam

Nettan69: Det låter ju helt fantastiskt. Jag skulle också vilja ge våra gäster popcorn till vigseln, men det kanske inte är helt poppis i kyrkan :P Får jag också komma på ert bröllop? ;)

Bettansss: Vad är det för transparent papper? Har inte hittat något sånt. Funderar på att köpa en bit tyll och helt enkelt klippa rutor och binda ihop med ett band - om vi bestämmer att vi vill ha rispåsar... Jag vet verkligen inte, tycker det är en rolig tradition, men samtidigt vet jag inte...

• bettansss

Jag är inte säker men tror det är det här (står "LaiQa" på förpackningen men den syns ju inte på bilden på hemsidan så är lite osäker...) 

www.pandurohobby.se/Katalog/30-Papper-Stamplar/3030-Papper/303038-Transparenta/1/681139-Transparent-papper-10-st-vit

I alla fall 100 g transparent papper, är inte så jättetunt så man ser inte helt igenom det men det finns ju andra på hemsidan, såg att det fanns transparenta papper med hjärtan på, tyckte jag var gulligt också :) . Kan lägga upp en bild på min "provpåse" som jag gjort.  

• izredam

Du får jättegärna lägga upp en bild på en påse :) Pappren var dock lika dyra som de färdiga organzapåsarna, så om man ska ha ett helt papper per påse blir det inte jättebilligt.

Exakt två veckor kvar idag - känns ändå som att vi kommer klara av det här. Ska sätta mig i skolan med programmen imorgon (sambon ska ändå dit och göra skolarbete så jag tänkte göra det under tiden) - har inte publisher installerat hemma så det får helt enkelt göras i skolan :) Får se om vi skriver ut hemma eller i skolan dock, men det löser sig :)

Vi ska försöka köpa glögg idag också, undrar hur mycket det kan gå åt? Gissar på ca. 40-50 personer i kyrkan som ska dricka glögg. Några barn dock som nog inte gillar glögg, men mellan 30 och 40 då kanske? Tänkte ha kaffe också (vet att folk kommer bli lagom griniga när det inte kommer kaffe förrän till tårtan annars), så två flaskor glögg borde väl räcka?

• bettansss

Bilder kommer, tänkte jag kunde lägga upp några fler när jag ändå är igång så kan ni få se lite mer av mitt pyssel :) jag lyckades få ut tre påsar/ark så räcker nog med 2 förpackningar, då får jag 60 påsar tillslut. Sen kostar det ju förstås en del tid att sitta och pilla med det. Tycker å andra sidan att det är kul och än så länge har jag ju gott om tid på mig! Svårt med beräkningen av glögg, men om det finns kaffe också och folk kanske väljer det istället så borde väl två flaskor räcka. Jag är inget fan av glögg så hade defenitivt valt kaffe istället!

• bettansss

Här är bild på rispåsen jag gjort med transparent papper, ganska ogenomskinligt ändå så jag tänkte att det kanske är lika bra att skriva på klistermärket vad det är så ingen undrar!

Jag har gjort en "flower girl basket", spraymålat en korg köpt på myrorna och fäst ett band med rosetter på. Färgen på bandet är samma färg som min tärna ska ha på klänningen och jag kan tänka mig att brudnäbben kommer behöva lite stöd under vigseln så det jobbet får tärnan ta på sig. Då matchar de fint också! Har köpt champagnefärgat, hjärtformade konfetti som jag tänkte att brudnäbben skulle få strö på golvet.

• bettansss

Oj, råkade visst posta iväg lite för fort! Har gjort egna tissue pompoms i champagne och vitt och den här vimpeln också, de ska sättas upp hemma hos min mamma och pappa, vi ska ha mingen och brudskål hemma hos dem innan vi går till middag- och festplatsen, de bor typ 200 meter därifrån. De där pompomsen ser lite tilltufsade ut nu när de legat i en flyttlåda, får nog snygga till dem lite när de ska hängas upp. :)

• izredam

Vad duktig du är! Är fortfarande kluven i varandet eller icke varandet av rispåsar. Googlade lite och ju mer jag googlar desto osäkrare blir jag, Tommy bara tittade på mig när jag sa att vi kanske borde ha rispåsar till gästerna, han hade inte ens tänkt tanken utan antog att gästerna tar med sig ris själva.. Jag tror inte jag skulle bli jätteledsen om det inte blev något riskastande heller...

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014