• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • MH2014

Efter att ha provat min klänning igen (så gott det går med dragkedja i ryggen - inte så bra med andra ord) med det valda halsbandet, hårsmyckningarna och skorna känns klänningen toppen (igen - som i affären i stort sett)!! Nu har ju aldrig klänningen varit något jag tyckt varit super viktigt utan satsar mer på att helheten ska vara jag och inte nå,,,"uppklätt/utklätt". Jag vill känna igen mig i bröllopsfotona :) men måste säga att det känns riktigt bra att känna känslan av att jag nog får till det ganska så hyfsat :)

• Nettan69

Jag gör fransförlängning ganska ofta och ska göra den nu inför bröllopet oxå. Är så skönt och man känner sig så fin utan att anstränga sig för mycket Flört

Lägger in en bild på mina fransar. 

• Maddox

När ska ni lämna in era ringar för slipning och gravering? Måste förminska min vigselring med. Affären tyckte i början på januari men ja känner att ja hade gärna gjort det nu snart så de verkligen är färdigt till den stora dagen. Är de alldeles för tidigt nu? Gifter oss den 22/2

• Nettan69

Jag lämnade in våra ringar i går. Vi gifter oss om exakt 2 veckor idag. 

• bettansss

Maddox - skulle gissa på att det räcker medi januari som dom sagt. När vi tittade påvigselringar sa han att vi inte ens behövde beställa förrän i januari då de räknar med att det tar fyra veckor att göra klart ringen helt med gravering och allt. Då är det ju en ring som de gör helt efter våra önskemål. Förlovningsringen tänker jag dessutom att man vill ha så fin som möjligt på den stora dagen så man putsar upp den så nära inpå det går. Fast det skadar väl inte heller att vigselringarna blir klara lite i förväg!

• MH2014

Vet ni,,ringarna är i Köpenhamn redan :) Hoppas jag får dem redan den här veckan!! Är så nervös för min blivandes!! Tänkte mäta den ihop med hans den han har nör han är och tränar, för då tar han av sig ringen ;)

• Lindlund

Tack snälla MH! Det var riktigt kul att göra den och även corsagen och tärnbuketten! :)

Jag måste verkligen fundera på det där med fransar, det är verkligen jätte snyggt men jag har så känsliga ögon, vet inte riktigt om jag vågar. Ska prata med en bekant som jobbar med det och se vad hon tror.
    Nettan - man får inte gnugga sig i ögonen när man har lösfransar?

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014