• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • izredam

Åh, du är en ängel MH2014! Har inte ens tänkt på att man inte måste ha ett brudpar :P trångsynt tjej här ;) En lista har vi gjort, den behöver uppdateras lite dock...

• Lindlund

Izredam - Ni har inte möjlighet att delegera ut några av uppgifterna till någon/några? Vi kom på att vi omöjligt kommer hinna allt själva eftersom vi bestämde oss väldigt sent för att vi skulle gifta oss och när så vi har delegerat ut en hel del uppgifter vilket känns otroligt skönt! Visst känns det lite nervigt trots allt för tänk om det inte blir som jag/vi vill men jag måste försöka lita på att dem jag delegerat till gör ett bra jobb.

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Bella84
    Lindlund skrev 2013-11-26 09:08:46 följande:
    Izredam - Ni har inte möjlighet att delegera ut några av uppgifterna till någon/några? Vi kom på att vi omöjligt kommer hinna allt själva eftersom vi bestämde oss väldigt sent för att vi skulle gifta oss och när så vi har delegerat ut en hel del uppgifter vilket känns otroligt skönt! Visst känns det lite nervigt trots allt för tänk om det inte blir som jag/vi vill men jag måste försöka lita på att dem jag delegerat till gör ett bra jobb.
    Samma här. Jag är ett kontrollfreak.

Jag beställde Cake Topper från www.kakburken.se.  Där kan man köpa bl.a. andra hands för 99kr. De gjorde vi. Var inget andra hand med de paret vi fick :D
  • izredam

Lindlund: Vi har gjort det så gått det går, ska delegera ut glöggen till någon nu i helgen. Annars är det typ festprogram, vigselprogram (det är ju inte så svåt iofs, mest kopiera från nätet) och sen är det placeringskorten också. Jag tror mest jag är i en mellanfas där det känns som vi gifter oss imorgon men jag ändå inte kan göra klart något (mycket för att vi väntar på alla möten vi ska ha på fredag..). Åsch, det löser sig!

Bella84: Hur lång tid tog det att få det? På ett ungefär liksom.. Var inne där och tittade igår, men vårt bredband krånglar hemma just nu så jag surfade på mobilen vilket inte gick så bra... Ska kolla nu när jag sitter i skolan :)

• Lindlund

Det är inte lätt att lämna ifrån sig, men ibland måste man..

Jag lovade ju bild på min bukett så här kommer det! :)

• Lindlund

izredam: Vill du ha mallar till vigsel- och festprogram? Vi har liggande vigselprogram och stående fest. Säg till så kan jag maila dig! Du kan ju göra klart så mycket som möjligt i dem. Våra är inte klara heller...

• izredam

Mallar har jag, det är innehållet i festprogrammet som tar tid mest. Vigselprogrammet är ju bara fasta texter som ska in i liksom :) Tack ändå :)

Fin bukett förresten! Är det tyg? Har för övrigt fått bort typ tre grejer från veckans att göra lista idag :) Skönt!

• Lindlund

Va skönt att du fått bort tre saker! Det måste kännas skönt :)

Blommorna är gjorda i silikon. Jag tycker inte det syns att dem inte är riktiga, eller vad tycker ni?

Jag är så i valet och kvalet hur jag ska göra med ögonfransarna, om jag ska göra en fransförlängning eller bara köra mascara. Någon som har erfarenhet av fransförlängning?

• MH2014

Ingen erfarenhet Lindlund.. Men jag tänker prova fransar snart för att se så man klarar av det inför vigseln.. Menar om allergi eller det ännu och ser för konstigt ut. De behövs ju fyllas på var tredje/fjärde vecka..så har du råd så hinner ju du med testa :)

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014