• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • bettansss

Grattis Bella! Vad roligt att få se några bilder :) Får man fråga vilka blommor du hade i din bukett? Vill ha liknande färger men är så osäker på vad som funkar nu under vintern....

• bettansss

Vad tråkigt att höra Lindlund, beklagar verkligen. Så tråkigt att det är så nära inpå er stora dag också! ;(

• izredam

Manschettknapparna kom idag! Det är verkligen jättefina :) (även om ni får ursäkta den enormt fula bilden)

Har varit iväg på studieresa i 16 timmar idag, lagom mör i huvudet är man nu, men jag fick i alla fall svar från restaurangen angående allergier och från kyrkovaktmästaren angående marschallhållare så nu känns nästan allt under kontroll. Utom skolarbetet då, men det är ju lika för alla, inte värre för mig egentligen och jag ligger ändå före alla andra så jag borde nog slappna av.

Imorgon ska jag ringa hotellet och boka det, se till att få en tid på vårdcentralen och färga håret! Och jobb och skola då ;) Sista jobbdagen för året imorgon dock :) Får nog ta med mig termosarna från jobbet imorgon med så vi får dem också :)
  • izredam

Lyckades hitta inställningen för hur jag ska skriva ut festprogrammet! Sen ska det bara kopieras, men det löser sig ju :D

• MH2014

Åh vad ni har pysslat!! :))
    vilka häftiga naglar Nettan, toppen, visa gärna. Och du, riktigt stort lycka till imorgon nu, iiihhh :)

• MH2014

Vet ni vilken BESVIKELSE jag fick igår!! Min mor var hör så jag kunde prova klänningen ordentligt och hela kitet - till min besvikelse så trivdes jag INTE ALLS :(( Visst att jag visste att inte klänningen är hundra, men att inte få känna sig vacker på sin bröllopsdag!!?? Det känns ju jätte tråkigt :((
    blev så ställd att jag somnade med migrän kl 18!!

• bettansss

Usch då MH2014! Var det något speciellt som inte stämde? Eller var det magkänslan? Det kanske går att ändra om i planerna om det är ett par månader kvar... Som sagt är det ju tråkigt att man känner redan innan att det inte blir bra.

Själv drömde jag en mardröm inatt om min klänning. Jag har ju lämnat in den för att den ska läggas upp och i drömmen när jag skulle prova den var den alldeles för kort, slutade halvvägs på vaden, och så var det nån stor fläck som såg ut typ som en kaffefläck på den också. Panik! 

Jag är ju inte alls lika duktig som Nettan på att fixa naglar men klickade hem ett OPI som kom idag. Det är pärlemorskimrande och så heter det Happy Anniversary!, tyckte att det var lite gulligt så tror jag satsar på att ha det. Hade egentligen tänkt gå till salong och fixa akryl eller gel men sist jag hade det var det ett helvete att få bort dem efteråt. Tror jag satsar på mina riktiga naglar när jag nu varit duktig och fått dem fina och starka! 

Lycka till imorgon Nettan!  :)

• Bella84
    bettansss skrev 2013-12-08 21:29:54 följande:
    Grattis Bella! Vad roligt att få se några bilder :) Får man fråga vilka blommor du hade i din bukett? Vill ha liknande färger men är så osäker på vad som funkar nu under vintern....
    Jag hade vita stora rosor och gröna blad. Det var en av mina brudtärnor som gjorde den, hon  är florist.
    Jag var verkligen supernöjd. Hade även "Hjärtan på tråd" i den.
Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014