• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • MH2014
    izredam skrev 2013-12-16 21:58:28 följande:
    Nu kommer bilderna på diademen.

och jag gillade detta mer,,men beror på övrig styling, vad har du tänkt? och hur var det din klänning såg ut (glömt bort, förlåt)
  • izredam

Har verkligen inga bra bilder på hur jag tänkt mig sminkningen - men ungefär såhär. Det är en rosa sotning bakom glasögonen.

Klänningen ser ut sådär. Sen vita sneakers till det, verkar inte hitta någon bild på dem dock...
  • izredam

Tyckte förresten att din vita mullet klänning var fantastiskt fin MH :D Den hade jag kunnat tänka mig, men jag har inte riktigt din kroppsform så den modellen hade inte passat så bra på mig :P

• bettansss

Jag tyckte ju att det första diademet var snyggare egentligen, men att det andra passar klänningen mer, izredam! 

• bettansss

MH, vad roligt att få se dina klänningar! :) 

Jag tycker ju faktiskt att din vita var väldigt fin och tror den är ännu finare när den är knäppt i ryggen som sagt men om du känner dig finare i den svarta så är ju det en väldigt snygg klänning det med :) 

• Lindlund

Till den klänningen tror jag faktiskt att det första diademet passar bättre izredam. :)

Jag gillar verkligen mullet klänninngen MH. Det är så himla fin!!

På torsdag så kag åka och hämta min klänning :D Längtar så och ännu mer tills det är dags. Snart dags att klippa topparna och färga håret också. Har dock inte bestämt mig för om det ska bli enfärgat eller om jag ska ha lite slingor i?!

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • izredam

Lindlund, jag har mörkt hår - så jag valde att bara färga håret. Det blir aldrig bra när man slingar mörkt hår tycker jag.. Så vi la i en färg med lite röda toner och en rätt varm färg men i samma "kategori" som jag har i grunden, bara för att få en lite varmare och glansigare färg :) Jag är supernöjd i alla fall :) Däremot om man är lite ljushårigare än jag tycker jag slingor är superfint, det brukar se så fräsht ut med lite variation i hårfärgen :)

Tack för hjälpen med diademet, tror det blir de andra - det matchar nog armbandet bättre också, som har en sten, lite större än de i diademet men i samma färg.

• bettansss

Idag har vi fixat ringar och kläder till mannen. Ringarna hade vi redan bestämt oss för egentligen men beställde dem idag. Han frågade om han kunde låna min förlovningsring så det blev rätt storlek och höjd på vigselringen så känns väldigt tomt på vänsterhanden nu. Han var gullig och lovade att jag skulle få tillbaka den på fredag så jag får ha den på mig i jul. Jag sa att det inte gjorde så mycket när jag sen ska få ha två fina ringar på mig hela livet men det var snällt att de fixar i alla fall. 

Sambon köpte en smoking, första han gick in och provade. Jag tyckte att vi kanske kunde titta och prova några fler men det var tydligen ett kvinnligt sätt att shoppa sa han :) Snygg var han i alla fall!! Nu funderar jag på om jag ska köpa graverade manchetter som han kan ha till.

Jag har bokat in slingning av håret ett par veckor innan bröllopet. Jag är blond men får en ganska tråkig mörkbond färg på vintern. Gillar det solblekta bättre så nu får jag fuska lite! :)

• MH2014

Tack tjejer!! Är så svårt, känns som ett omöjligt beslut, just nu!! Har satt deadline till första veckan i januari, hoppas jag håller den ;)
    vid sådana här tillfällen önskar jag att jag fick visa min blivande och se hans min vilken det skulle bli! men attans nej ;)

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014