• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • bettansss
    Gtsy skrev 2014-01-04 11:46:25 följande:

Å, jättegärna.
    Insåg just att kinesiska nyåret börjar närma sig (31/1) så man måste ju beställa i god tid om man ska ha saker från kina nu...

Jag fick hem mina rosor häromdagen! De är ljuvliga! Så nu ska jag titta på lite videos hur jag ska binda och sen måste jag bara vänta på dekorationerna :)

Vad tycker ni? Boll elelr hjärtformad? Har bara ivoryfärgade rosor med dekorationer och ev några brocher.

Fin tiara! Jag tycker att bollformade är finast men det är ju vad jag tycker :) 

Här är boleron som jag köpt Gtsy, förlåt att det dröjt lite. 

Har pimpat mina skor också! Med sidenband och pärlstickers! 

• Lindlund

Jag blev fru L i helgen! :D Vilken känsla! Allt kändes så bra och rätt men jag ska säga att jag inte har en aning om vad som hände i kyrkan, allt bara flög iväg. Vi stod och väntade bakom dörrarna på att få gå in i kyrkan och helt plötsligt var vi på väg ut igen?! Men ringarna satt där och vigselbevisen fick vi! :)

Jag sjöng ju i kyrkan och fick väldigt mycket beröm för det efteråt. Ingen visste om det innan och det blev succés hos maken! :)

Fotograferna gjorde verkligen ett kanonbra jobb och jag längtar så tills vi får se bilderna!

Både fikan och middagen var uppskattade och vi fick beröm för att allt var så välplanerat. :)
    Jag blev otroligt trött var efter kvällen led så strax efter 22 gav vi upp och smet iväg till hotellet. Det blev lite bubbel att dricka och ett bad innan vi kraschlandade i sängen och somnade som klubbade sälar. Jag är fortfarande alldeles matt i kroppen men så otroligt lycklig och glad. Jag blev fru L till slut!

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Gtsy

Lindlund skrev 2014-01-06 09:10:44 följande:
    Jag blev fru L i helgen! :D Vilken känsla! Allt kändes så bra och rätt men jag ska säga att jag inte har en aning om vad som hände i kyrkan, allt bara flög iväg. Vi stod och väntade bakom dörrarna på att få gå in i kyrkan och helt plötsligt var vi på väg ut igen?! Men ringarna satt där och vigselbevisen fick vi! :)

Jag sjöng ju i kyrkan och fick väldigt mycket beröm för det efteråt. Ingen visste om det innan och det blev succés hos maken! :) 

Ooo! Grattis! <3

Och att du sjöng i kyrkan! Wow. Jag som funderar på om jag ens klarar av att hålla ett kort tal på kvällen :P

• bettansss

Grattis Lindlund! Vad roligt att höra! Och vad modig du var som sjöng i kyrkan, det skulle jag aldrig göra. Inte för att det är nån som vill höra min sångröst ändå iofs... ;) 

• izredam

Grattis Lindlund! Visst känns det fantastiskt att äntligen vara gift? :)

Vi kom hem från vår mini moon igår kväll och åkte hem till västerås idag. Dessvärre blev Tommy magsjuk andra dagen - det gick över fort, men man är ju rätt sliten efteråt, så det blev lite sådär för den sakens skull.

Det bästa med resan var nog ändå att han äntligen gav med sig! Nästa storstadssemester blir New York (jag har varit där tidigare, men det har inte han). Det får dock dröja lite eftersom vi inte lär ha tid med någon semester på mer än 4 dagar innan vi har pluggat färdigt och sådär :)

Nu ska vi tillbaka in i vardagen, måste säga att jag är lite avundsjuk på er som har bröllopet kvar faktiskt!

• Lindlund

Tack snälla tjejer! :)

Det var lite svårt att sjunga för så fort jag tittadepå min make så kom tårarna men det gick vägen ändå :)

Tänkte ni skulle få se lite bilder, har inte fått så många ännu men ni kan ju få se det jag har :)

Allt som var kvar av frisyren dagen efter ;)
  • dinkaru

Stort stort grattis till er Lindlund - vad tjusiga ni var :)

Min bukett är någonstans i Sverige, hoppas den dyker upp imorgon - märker väl då om det blir någon tilläggskostnad för den!

Vi var och pratade med vår bagare i fredags, det blir en "Cupcake wedding cake"! 24 cupcakes och et 4-5 bitars tårta på toppen! Dekorerat med glittriga ätbara snöflingor - och inte riktigt lika ätbara kottar!

Vi har även varit på möte på lokalen vi ska hålla till i - vi ska dit nu på söndag & hjälpa till att få i ordning dukningen - då de ska ha stängt hela veckan så kunde vi få det ur världen så vi hinner fixa med annat.

Klänningen ska komma i veckan, samt de cupcake wraps vi beställt!

Sen är det dags! Snart bara en vecka kvar!!

• Lindlund

Tack snälla dinkaru! :)

Vad spännande för er att det snart är dags och så himla skönt det måste vara att kunna få dukningen gjord så pass tidigt! Jag kan bara säga att ju mer ni får gjort innan desto skönare är det när det är dags!

Vi var klara med alla våra bestyr "redan" på torsdagen och det var så himla skönt och välbehövligt att bara kunna släppa allt till på lördagen! Har ni möjlighet så är det verkligen ett tips jag kan ge! Ni kommer behöva all sömn ni bara kan på bröllopsdagen!
    Kan också tipsa om att gå upp lite tidigare för att slippa stressa. Vi tyckte att vi tog till med gott om tid innan detvar dags för frissan men det blev lite stress trots allt för min del.

• MH2014

Halloj fruar och blivande fruar.

Imorgon är det en månad kvar till vår turSkål 

Allt och ingenting är klart, hahahaha..
    Jag velar fortf om klänningsval! men nu är det inte länre om svart eller ivory utan nu är det om två ivory,,ja, jag vet ni måste tro jag är tokig!? Tur man inte har på sig sådana här klänningar så oftaFlört 

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014