• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Moonlight83
    PoS skrev 2014-01-17 21:04:49 följande:
    MH2014 --> 14,5 cm :-O wow! Den här tvåbarnsmorsan har aldrig gått i så höga haha. Det är ju typ Perelli-klass på det. Själv håller jag på att öva mig att gå i 7cm och det går sådär haha. Nåja, du klarar det nog ska du se med lite övning.
    Har med bara 7 cm höga klackar,det räcker för att jag ska ha svårt att gå i dem ;)

• PoS

I veckan har vi suttit med Spotifylistorna. Det är ju supersvårt! Jag vet ju ungefär vilket klientel som kommer och vad folk gillar men det är ändå svårt. sitter också med logistiken. Jösses! Bilar som ska åka fram o tillbaka, tider för bussar o transporter, när kommer fotograferingen att ske o massor med annat praktiskt. Det går knappt ihop haha. Idag fick jag också den här känslan att tänk om jag blir besviken? Tänk om just min bröllopsdag blir trist o tråkig o jag går o lägger mig med sorg o besvikelse. Tänk om jag planerat o tänkt o hoppats på en del reaktioner o så blir det inte som jag tänkt mig o det är det avgörande för hela dagen. Tänk om jag inte kan släppa det? Huuu vilka tråkiga tankar.

• PoS

Nu är vi så nära så vi kan kolla väderleksrapporten! :-O

• bettansss

Mina vänner överraskade mig med möhippa igår! Morgonen började med att det ringde i telefonen från en träningsanläggning i närheten av där jag bor och som jag leder pass på på min fritid. Hon sa nåt i stil med "Ja, vi ser ju här att du ska leda pass här nu på morgonen, det är väldigt många som står här och väntar på dig så det vore bra om du kunde byta om lite snabbt och komma över!" Förstår ingenting men medan jag pratar i telefon och börjar förstå att det nog är möhippa det handlar om tar min sambo fram en väska som han smygpackat åt mig, så det är bara att ta på sig träningskläder och gå dit.

Väl där visar det sig att jag inte ska leda pass utan att mina kompisar ordnat med två killar som kör mig därifrån hem till min syster. Där väntar min syster, några från mitt arbetslag och mina bästa kompisar med en brunch. Har en kompis som bor och jobbar utanför Oslo och en som pluggar i Umeå, men båda dem har tagit sig hem över helgen, jag blev så glad så jag började gråta där i hallen (bådar inte gott inför bröllopet...)! :)

I alla fall, efter brunch åker vi till en annan träningsnläggning och går på ett privat Zumba-pass och efter det åker mina jobbarkompisar hem men vi andra stannar kvar på relaxavdelningen som mina kompisar abonnerat bara för oss, med bastu och bubbelpool och grejer. De har också fixat dit tapas som vi äter till lunch där i relaxavdelningen.

När vi varit där i några timmar fixar vi oss iordning och går till ett ställe där de har discobowling och när vi har bowlat går vi hem till en kompis som bor i närheten. Hennes mamma och min mamma har då lagat mat och levererat dit som vi äter och har det allmänt mysigt. En av mina kompisar har fixat musikquiz och jag får också i uppdrag att skriva upp på små lappar 10 olika orsaker till att jag älskar min blivande.

Tillslut lurar dom i mig att vi ska vidare till ett annat ställe men att vi först ska skjutsa hem min syster, men jag får en ögonbindel i bilen så jag inte ska se var vi åker. Vi släpper av min syster med det visar sig att vi sen åker tillbaka till samma kompis men att några då stannat kvar och lagt madrasser och bäddat över hela vardagsrumsgolvet så när jag får av mig ögonbindeln har de lagt fram en pyjamas som de köpt åt mig och satt på ett bildspel på datorn med en massa bilder på mig och mina kompisar. Så berättar de att de helt enkelt planerat att vi avslutar med ett pyjamasparty så vi kan ligga där på madrasserna och prata minnen tills vi somnar. 

En helt perfekt helg tillsammans med mina bästa kompisar! Blev lite långt kanske men ville så gärna berätta!

• marolo
    bettansss skrev 2014-01-19 15:15:54 följande:
    Mina vänner överraskade mig med möhippa igår! Morgonen började med att det ringde i telefonen från en träningsanläggning i närheten av där jag bor och som jag leder pass på på min fritid. Hon sa nåt i stil med "Ja, vi ser ju här att du ska leda pass här nu på morgonen, det är väldigt många som står här och väntar på dig så det vore bra om du kunde byta om lite snabbt och komma över!" Förstår ingenting men medan jag pratar i telefon och börjar förstå att det nog är möhippa det handlar om tar min sambo fram en väska som han smygpackat åt mig, så det är bara att ta på sig träningskläder och gå dit.

Väl där visar det sig att jag inte ska leda pass utan att mina kompisar ordnat med två killar som kör mig därifrån hem till min syster. Där väntar min syster, några från mitt arbetslag och mina bästa kompisar med en brunch. Har en kompis som bor och jobbar utanför Oslo och en som pluggar i Umeå, men båda dem har tagit sig hem över helgen, jag blev så glad så jag började gråta där i hallen (bådar inte gott inför bröllopet...)! :)

I alla fall, efter brunch åker vi till en annan träningsnläggning och går på ett privat Zumba-pass och efter det åker mina jobbarkompisar hem men vi andra stannar kvar på relaxavdelningen som mina kompisar abonnerat bara för oss, med bastu och bubbelpool och grejer. De har också fixat dit tapas som vi äter till lunch där i relaxavdelningen.

När vi varit där i några timmar fixar vi oss iordning och går till ett ställe där de har discobowling och när vi har bowlat går vi hem till en kompis som bor i närheten. Hennes mamma och min mamma har då lagat mat och levererat dit som vi äter och har det allmänt mysigt. En av mina kompisar har fixat musikquiz och jag får också i uppdrag att skriva upp på små lappar 10 olika orsaker till att jag älskar min blivande.

Tillslut lurar dom i mig att vi ska vidare till ett annat ställe men att vi först ska skjutsa hem min syster, men jag får en ögonbindel i bilen så jag inte ska se var vi åker. Vi släpper av min syster med det visar sig att vi sen åker tillbaka till samma kompis men att några då stannat kvar och lagt madrasser och bäddat över hela vardagsrumsgolvet så när jag får av mig ögonbindeln har de lagt fram en pyjamas som de köpt åt mig och satt på ett bildspel på datorn med en massa bilder på mig och mina kompisar. Så berättar de att de helt enkelt planerat att vi avslutar med ett pyjamasparty så vi kan ligga där på madrasserna och prata minnen tills vi somnar. 

En helt perfekt helg tillsammans med mina bästa kompisar! Blev lite långt kanske men ville så gärna berätta!
    Vad roligt!! :) låter som en perfekt möhippa :)
  • Maddox

Åhh va mysigt betansss =) Undra vad man själv kommer bli utsatt för. hihi. 
    MH jag är klar med festhäftet helt nu ska bara skriva ut bordsplaceringen och klistra dit men det väntar jag med in i det sista. Sen har ja lite smått kvar att fixa inför festen. Ska träffa prästen den 5e och bestämma och gå igenom vad som händer och sker men i övrigt känner jag mig ganska redo :)
    Tiden går ju redan fort som den gör, idag avbokade jag ett hotell vi skulle bo på när vi åker på bröllopsresa i april och gick upp några stjärnor för att få ett mycket finare och bättre hotell. Supernöjd :) Dock dubbelt så dyrt men det är det värt. 

• marolo

Jag har världens bästa sambo! (vilket kan vara därför vi gifter ossFlört) i alla fall ska jag med tre veckor kvar få köpa en ny klänning, vilket vi inte riktigt har i budgeten egentligen eftersom jag redan köpt 3stycken innan (ja vissa har mer problem än andra eller vad säger du MH? Flört) men har fått en budget på 4000 vilket jag tycker är generöst med tanke på att jag köpt  3 klänningar och att vi har utgifter på typ 25 000 i Januari. Även om han tycker om min senaste så vet han att jag tvivlar på den så det är bara att leta, jag tror att drömklänningen finns där ute!  Testade en dröm för 6000, men det kändes orimligt när vi redan gått över budgeten för att köpa en för 4000. Tror endå att man kan hitta en riktigt fin för 4000, någon som har några tips? (bifogar bild på drömklänningen så tips liknande den för ca 4000 motages tacksamt)

och vi har fått menyn ifrån resturangen 5 rätters bjuder vi våra gäster på, har inte ätit något av det men det låter lyxigt  :)

1. Soppa på rostad rotselleri

2. Rillette på anklår med rosmarin, äpple och smörstekt bröd

3. Torskrygg med smörsås, pepparrot och dillolja

4. Oxkind med jordärtskocka och rökt oxmärg

5. Chokladmousse med variation på passionsfrukt 
  • MH2014

PoS - ja, tankarna snurrar lite hipp och happ tycker jag... Hör kanske till nerverna ;)

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014