• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • PoS

Maddox, det fiffiga var att det inte tog alls mkt tid eller pengar. Hattar o mössor tog vi hemifrån o min mor lånade ut lite också. Man kan ta halsband också och en barnfluga med tryckknapp hade vi. Vi samlade ihop från oss o vår familjl sånt vi hade hemma, dvs inget inköp. Griffeltavla kan man köpa på typ granit, lagerhaus eller kolla Blocket. Kamera hade vi hemma. Mustascher, pussmunnar, fluga och annat bildgooglade jag på som sagt med söktermen "photo booth props" och fick upp massor som jag sedan skrev ut på tjockt papper, klippte ut o satte fast på grillpinnar vilket tog kanske två timmar (med torktid). Inte ett dugg avancerat eller tidskrävande. Jag bestämde mig för att genomföra detta ca 2 veckor innan bröllopet (min man var tveksam så jag tog på mig att fixa så slapp han tänka på det). Nu i efterhand är båda två supernöjda.

• PoS

Och så hade vi även en fotoram som gästerna kunde hålla upp för att göra det lite roligt. Jag ska skriva ner vår instruktion o visa lite bilder så du får en uppfattning!

• Maddox

Ja gör gärna det, hade varit super gulligt, pratade med både min sambo och syster om det nu när du skrev och båda tyckte det lät som en super bra idé =) Så ja väntar med spänning på dig :)

• Maddox

Hur tog dom kort? Gjorde dom de själva så de bara va en på bilden eller?

• PoS

I instruktionen stod följande: "FRITT FRAM ATT FOTOGRAFERAS! Det här är en alternativ gästbok, i formen av en fotostudio. Det går till på det viset att du sätter dig framför kameran enskilt eller tillsammans med en hög människor. Skriv en hälsning, låna lite av vår rekvisita eller sitt rakt upp och ner och se snygg ut, du bestämmer själv! Försök hålla dig innanför ramen, om det är möjligt. Be någon ta kort på dig/er eller använd självutlösaren. Tack för att du vill ge brudparet bilder på sina gäster från denna dag!" Så sa toastmadame precis i början av middagen att det var vår gästbok och att alla fick gå upp och fota när som helst under kvällen. Vår tanke är att vi ska skicka våra tackkort med bilder från studion

• Maddox

Va skrev ni instruktionen på PoS? Super rolig idé verkligen. Försöker hitta bra munnar och sånt att skriva ut. HUr ska de gå att klippa ut de egentligen :P

• PoS

Jag skrev ut munnar och mustascher från galafacility.com. Klippandet var lite pilligt, särskilt på de krulliga mustascherna haha. Vi hade lite olika skyltar placerat i lokalen som gick i samma stil som inbjudan så vi skrev bara ut på vanliga A4-ark och la på bordet. Kameran stod inte på stativ men det hade ju varit en bra lösning om man har tillgång till ett sånt.

• Maddox

Ja sitter på sidan och letar, var hittade du munnarna och mustascherna där? Ursäkta utfrågningen men tyckte det var en utmärkt idé =)

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014