• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Maddox

Nu kom jag på att jag måste göra vigselprogram såhär i sista stund. Får knåpa ihop ett snabbt :) Nervös nu betansss? Nu är det snart vår tur. En vecka kvar :)

• bettansss

Ja, Maddox, nu börjar det bli lite pirrigt! Men känns fortfarande lugnt (efter ett mindre psykbryt i torsdagskväll men igår kändes det bra igen... ;)) I helgen tänkte jag fixa med festprogram och bordsplaceringstavla, vigselprogram är klart och utskrivet. Annars tror jag det mest är småsaker kvar att fixa, dubbelkolla bokningar, handla snacks till kvällen, bestämma exakt tid med fotograf, när jag ska till frisören och sånt. Men har gått på sportlov nu, ska bara in och jobba lite på tisdag så har ju mycket tid på mig! :)

• Maddox

jasså va var det för psykbryt?
    Nästa vecka blir intensiv, nu jobbar jag inatt och imorgon natt innan jag är ledig i en vecka men där innan bröllopet ska vi träffa prästen ige och öva, ja ska få min dermabrasionbehandling, fransförlängning träffa toastmasterparet och fixa klart det allra sista.
    Jag tror och hoppas verkligen att jag inte glömmer något viktigt men känns som att vi fortfarande har läget under kontroll.
    Fick min vita klänning i fredags med, men vart inte lika nöjd med den som den lila så det blir nog bara den lila på festen. :) Lika bra det, kan bli lite för mycket ombyte. 

• bettansss

Haha, ja, jag kommer knappt ihåg längre. Jag tror det var en kombination av mens, tuff dag på jobbet och att bordsplaceringen inte var klar än. Men vi fixade klart placeringen då på kvällen och igår/idag har jag gjort bordsplaceringstavlan nästan helt klar så nu känns det som jag är på banan igen. Imorgon ska jag få mina fransar plockade och färgade, jag ska lämna in förlovningsringen på putsning, handla godis till godisbuffé som vi ska ha till kvällen, skriva ut lite papper som jag sen ska laminera på jobbet på tisdag (typ skyltar för att gästerna ska hitta rätt och så).  Jag jobbar bara tisdag den här veckan och sen är jag ledig till onsdag om en vecka, skönt!

Ikväll ska jag skicka iväg en massa mail till människor som har med bröllopet att göra och skriva ihop tidsschema för alla inblandade under dagen. 

Maddox, har du en annan som du ska ha innan du byter om till den lila? Det räcker väl bra med det i så fall! :) Jag beställde ju en klänning som jag funderade på att byta om till. Enligt arbets- och frakttiderna skulle den hinna dyka upp men nu har jag inte ens fått information om att den skickats så lär väl inte komma fram. Nu får jag hålla tummarna för istället att den är tillräckligt snygg för att kunna säljas vidare när den väl dyker upp.

• bettansss

Vi har bokat mini moon till Berlin!!! Vår absoluta favoritstad, och nu hittade vi billiga flygbiljetter som gick bra tider. Åker söndag till tisdag efter bröllopet, så mysigt det ska bli :) 

• Maddox

usch ja minsta lilla kan starta ett kaos i huvudet nu. Vädret har gått från regn hela dagen till inget regn så ja hoppas de stämmer :)
    Dock har vi fått 3 bortfall av gäster då 2 i deras närhet har dött. Skit trist nu men vad ska man göra. Dom platserna får lämnas tomma eftersom vi skrivit ut festhäftet.
    Ja ska ha brudklänningen tills efter valsen sen byter ja om till den lila.
    Mysigt med Berlin, där var jag på klassresa när jag gick i 9:an eller där någon gång.Mysigt! =)
    Nu ska jag åka iväg på ansiktsbehandling. sköööönt 

• Maddox

Då har man gjort fransförlängning och tränat i kyrkan. Nu kryper sig nerverna på lite här märker ja :) Många som blir sjuka i dessa tider med så där är endel som inte kan komma, väldigt trist.
    I och med att bordsplacering och häftena är utskivna så får dom platserna tyvärr stå tomma. 

• bettansss

Jag var hos frisören igår, hon slingade mitt hår i en jättefin blond färg är då himla nöjd! Är blond från början men får sån tråkig mörkblond färg på vintern. Känns bra inför lördag! :) vi har faktiskt inte fått några återbud än, peppar peppar. Tråkigt Maddox, men det är ju sånt som händer tyvärr. Känner mig själv lite hostig och snorig men hoppas att det stannar vid det eller ännu hellre försvinner till helgen. Nu säger vädret att det ska bli molnigt på lördag tyvärr, idag är det grått och dimma. Jaha, idag står baka på schemat och ikväll ska vi till vigselplatsen en sista gång. Jag ska göra kex till minglet på lördag och så har vi bjudit alla gäster på förmiddagsfika på söndag så tills dess ska jag göra bullar! Lika bra att sätta igång :)

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014