• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Maddox

Tack marolo! =)
    Japp det är mina bröllopsskor faktiskt :) Min största rädsla är att ja ska ramla in i kyrkan om jag har högklackat (jag brukar ha det dom få gångerna jag är ute) men vågar inte riskera något så ja köpte ballerina :)
    Sen har ja boots till fotograferingen :) 

• marolo
    Maddox skrev 2014-02-11 15:30:40 följande:
    Tack marolo! =)
    Japp det är mina bröllopsskor faktiskt :) Min största rädsla är att ja ska ramla in i kyrkan om jag har högklackat (jag brukar ha det dom få gångerna jag är ute) men vågar inte riskera något så ja köpte ballerina :)
    Sen har ja boots till fotograferingen :) 
    jag kommer också ha ballerina förutom under fotograferingen, då får jag ha ett par skor som är 15 cm höga för att det inte ska bli för stor längdskillnad på mig och sambon, han är 187 och jag 156 haha ser lite konstigt ut annars :)
  • Maddox

Ja det förstår jag då :) Min sambo är glad att jag valde ballerina, annars blir jag längre än honom och det är ju inte heller så snyggt kanske :P Eller han känner sig inte bekväm i det. hehe
    När är ert bröllop marolo?

• marolo
    Maddox skrev 2014-02-11 15:43:10 följande:
    Ja det förstår jag då :) Min sambo är glad att jag valde ballerina, annars blir jag längre än honom och det är ju inte heller så snyggt kanske :P Eller han känner sig inte bekväm i det. hehe
    När är ert bröllop marolo?
    på fredag bara ett par dagar kvar nu :)
  • Maddox

ohh va roligt. Är du nervös? Ja har 11 dagar kvar men det känns fortfarande så overkligt ännu :)

• marolo
    Maddox skrev 2014-02-11 16:05:42 följande:
    ohh va roligt. Är du nervös? Ja har 11 dagar kvar men det känns fortfarande så overkligt ännu :)
    Jah håller med, det känns mest overkligt kommer nog inte landa förrens ett par veckor efter, då kanske man fattar hehe, men det ska bli så underbart, däremot är jag rädd att vigseln kommer bli så himla kort eftersom vi har borgeligt men det kanske inte gör så mycket, vi har ett väldigt litet bröllop då vi egentligen ska "rymma" bara att vi har vigseln hemma dagen innan och sedan bjuder de närmaste närmaste vännerna på resturang.  det var lättare att fixa med fotograf och vigsel och blommor hemma så jag tror att det kommer bli bra även om det blir litet, så vigseln är på ett museeum sen går vi (6 pers) och bowlar, (vill hitta på något mellan vigsel och resturang) och efter det  bllir det 5 rätters och sedan lite sömn för på morgonen åker vi till arlanda och sedan karibien i 2 veckor :) så om en vecka befinner jag mig gift på en strand, vilket är lite overkligt att ta in :)
  • Moonlight83

Ja det börjar dra i hop sig nu,bara 2½ dagar kvar. I söndags blev sambon sjuk med feber och förkylning.Han som aldrig är sjuk,inte haft en sjukdag på 10 års tid.Men förhoppningsvis är han feberfri till på fredag.Mest rädd för att jag och dottern ska bli sjuka då det går magsjuka på dagis. Men det är bra nervöst nu.

• Maddox

Gud va härligt Marolo! Vilken lycka. Vi åker inte förens den 28 April så det kommer säkert kännas som en evighet kan jag tro.
    Mysigt med bara något litet med. Men så gott med 5 rätters :) Avis, vi ska ha buffé till våra 60 gäster :) 

• MH2014

Igår var dagen då jag blev fru!! Härligt!! Alla ringarna är på, som jag längtat. En alldeles underbar lagom och kärleksfull dag. Vi är så tacksamma. Barnen var lyriska, äntligen skulle de få gifta sig ;) haha. Så dottern fick sin egen ring med pärla! Nu är vi på väg mot Arlanda och vår mini moon till Prag. Foton kommer.......

• Maddox

Stort grattis MH2014 :) spännande att få se bilderna. Ha en skön resa tillsammans med din man :)

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014