• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • PoS

Jag sökte på photo booth i sökrutan

• PoS

Ni kan skriva till mig i gästboken om nihar fler frågor så slipper alla andra läsa om hur vi gjorde
    Här kan ni bara få se ett smakprov. Den första är ju lite tokig eftersom man inte ser vem det är haha men bara för att ni ska få en bild om vad vi hade för saker i studion. Den andra bilden är jag till vänster.

Nu när det är över har jag haft svårt att landa i någon slags verklighet igen, vi hade ledigt på måndagen vilket verkligen var skönt. På tisdagen var det back to work och nu är det mer normalt igen även om jag ältar och ältar och går igenom alla kort tusen miljarder gånger för att hitta nya detaljer.
    Vi förstod att vi skulle glömma att ta kort under kvällen så vi  uppmanade alla gäster att ladda upp bilder på instagram och facebook med en särskild hashtagg för bröllopet (med uppmaningen att prata med personerna på bilderna först naturligtvis och inte lägga upp bilder om ngn sa nej) vilket är kul för nu har vi i alla fall bilder där som vi kan titta på. Här kommer några!

• Maddox

Hur går de för er allihopa? Tyst här inne :) Idag är det 20 dagar kvar tills mitt bröllop. Har haft lite planering och gått igenom vad vi måste göra osv. Listan är inte så lång längre men det är ju endel pill kvar :)
    Har bokat dermabrasion behandling, fransförlängning och make up kurs =) Spännande. 

• Moonlight83

12 dagar kvar här.Börjar bli nervöst,väntar hem ringarna inom kort men annars har allt kommit i tid trots att beställt mycket från ebay med kort varsel.(bestämmdes den 31/12 att vi skulle gifta oss på alla hjrätans dag efter 12 år tillsammans).

Ska boka frans och bryn färgning nu i veckan och ringa och dubbelkola med floristen.Kan inte bestämma mig för om jag ska baka de två tårtorna själv eller inte men det lutar åt det i dagsläget.

Hittade en fin hjärtformad tårtställning från england med speglar och plats för 3 tårtor.250kr.Tänkte sälja den efteråt.

Sedan ska jag ringa och bestämma lite mer med fotografen samt fixa klippning till sambon och dottern.

Ska även be min mamma ta bort axelbanden på klänningen då de inte känns helt jag.

• marolo
    Moonlight83 skrev 2014-02-02 21:40:14 följande:

12 dagar kvar här.Börjar bli nervöst,väntar hem ringarna inom kort men annars har allt kommit i tid trots att beställt mycket från ebay med kort varsel.(bestämmdes den 31/12 att vi skulle gifta oss på alla hjrätans dag efter 12 år tillsammans).

Ska boka frans och bryn färgning nu i veckan och ringa och dubbelkola med floristen.Kan inte bestämma mig för om jag ska baka de två tårtorna själv eller inte men det lutar åt det i dagsläget.

Hittade en fin hjärtformad tårtställning från england med speglar och plats för 3 tårtor.250kr.Tänkte sälja den efteråt.

Sedan ska jag ringa och bestämma lite mer med fotografen samt fixa klippning till sambon och dottern.

Ska även be min mamma ta bort axelbanden på klänningen då de inte känns helt jag.

Skönt att du har det mesta fixat, vilken fotograf blev det för er? hur blev klänningen har du någon bild? :)

• marolo

Själv är det inte lång tid för mig kvar heller, allting är i princip fixat så nu är det bara nedräkning kvar :) 

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014