• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • izredam

Ja, nu är det verkligen nära! Idag ska vi skissa ihop ett välkomsttal (som vi tänkte modell "Hej och välkomna" och inte så mycket mer :P), jag ska åka till Tommys systers pojkväns syster (min svägerskas svägserska alltså..) och fixa naglarna. Det hanns inte med innan vi åkte ner hit och nu skulle ändå båda svägerskorna dit så jag hakar helt enkelt på :)

Tommy och hans mamma ska åka till restaurangen och lämna tårtor, festprogram och placeringskort. Samt en bild över hur vi tänkt bordsplacering - någon bordsplaceringskarta får de inte imorgon - det är bara 20 platser så vi tycker att gästerna kan leta lite själva :)

Packa väskan som ska till hotellet ska vi göra också. Och köpa ett par marschaller till då det fanns två hållare mer än vi trott vid kyrkan.

• Maddox

Här är min bukett som jag ska ha, kunde inte hålla mig från att testa hur det skulle bli. Tänker mest för dig Lindlund eftersom vi köpt blommorna på samma ställe :)

Och korgen som ska stå i kyrkan så dom får ta såpbubblor och ris innan dom går in :)
    Blev lite mörk bild, i verkligheten syns texten väldigt väl. Där står Varsågoda en per par.
  • Gtsy

Hej!

Jag och min sambo ska gifta oss 15.03.2014.
    Vi förlovade oss 11.11.11 efter att ha varit ett par i 1 år och 7 månader. Vi hade då precis köpt hus och gård tillsammans och kände att det skulle vara trevligt att vara förlovade. Men inget frieri ägde rum och vi kom överens att vi skulle ta det där med bröllop när vi var redo. Nu på vår 2 åriga förlovningsdag friade han och jag svarade såklart JA!

Det blir en borgerlig vigsel, förhoppningsvis ute (Här: www.bomarsund.ax), men vi dåligt väder har vi en back-up inomhus i närheten. Vi har beställt nysnö, sol eller åtminstonde klart väder och ca -5 grader, haha.

Festen blir sedan på en jättefin lokal som ligegr ett stenkast ifrån där vi bor. Där ska vi duka fint och inreda och belysa salen med tema "winter wonderland", med snö, vitsprajade belysta träd, stjärnhimmel och så.

Färgtemat är ivory/champange, snöglitter och ljusguld.

92 gäster är nu inbjudna men räknar med lite bortfall.

Det jag har klart är:
    Klänning (men den ska få ärmar och underkjolen ska justeras lite, görs med mors hjälp)
    Matchande slips och näsduk
    Manchetter och slipsnål (ska herrn få i julklapp :) )
    3 par skor är påväg, ett par ute, ett par med klack och ett par ballerina (alla för 1000kr! Det ni!)
    Inbjudningarna blev helt klara idag men första lasten gick iväg igår, resten i morgon eller ska levereras personligen.
    Lokalen är bokad
    Back-up lokalen för vigseln bokad
    Hindersprövning, anmälan om efternamnsändring och vigselförättare bokad!

När jag hade inbjudningarna klara idag pysslade jag på med framsida till programmet samt placeringskort. Vad tror ni?
    Programmet, ska jag ta bort efternamnet? Ska det vara fågeln på baksidan av placeringskortet eller ska jag trycka hjärtan istället? Eller fågeln istället på programmet?
    Det kanske inte syns så bra men brudparen på inbjudan och namnet på placeringskortet (snodde från inbjudan bara för att testa) Är tryckta på ett pärlemorskimmrande papper.

• Gtsy

Och jo. Ska ha en bukett med siliconrosor och brocher samt dessa jättefina dekorationer med guld/pärlor och bling :) Allt beställdes idag!

• MH2014

Välkommen Gtsy!! :) ser ut som om ni kommit en bra bit på väg!!

• izredam

Nu är vi i alla fall gifta! Det blev lite kaos i kyrkan men det löste sig tillslut i alla fall! www.brollopstorget.se/Forum-22-88/m4349384.html här har jag skrivit ordentligt om dagen. Det blev en fantastisk dag i alla fall!

Tack för all hjälp ni har gett oss inför det här, hoppas jag kan hjälpa er till era dagar!

• MH2014

Vilken dramatik izredam!!, glad för att ni kan se tillbaka och haft en super dag trots kyrkans tidsoptimist.. GRATTIS till dig Fru Tommy!!!

• Maddox

Grattis till dig izredam, trots lite kaos i början. INte riktigt det man tänker ska gå fel. Skönt att de löste sig och att ni blev herr och fru.
    Idag är det exakt 2 månader kvar tills det är min tur. fjärilarna kommer och jag känner mig stressad hela tiden trots att vi har de mesta under kontroll. 

• Lindlund

Vilken tur att du fick bli fru Tommy iaf izredam! Men jag vet inte vad jag hade tagit mit till om det hade hänt mig...

Tänkte lägga in lite bilder på klänning (dock utan underkjol och rätt underkläder så jag ser gravid ut), servettvikningen och min bukett. Idag har vi skrivit ut festprogrammet men det har jagtyvärr inga bilder på ännu...

Klänning med släpet upphängt

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014